Publicerat Juli 14, 201313 yr Trots att åtling på björn inte har gett någon nalle ännu så ska dom fortsätta experimentet. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=5590914 Hur har ni det med obs på nalle där ni jagar? Själv har jag inte sett någon men rapporter har man fått in här från kusten och en bit in i inlandet.
Publicerat Juli 14, 201313 yr Har själv hittat spår efter en och sen så har dom sett två björnar som följdes längre in i jaktmarken, tror det var hona med unge
Publicerat Juli 14, 201313 yr Här är det tjockt med björn på går´n.. och även lo det har varit mycke obsar sista veckorna (även om det inte hade med tråden att göra)
Publicerat Juli 14, 201313 yr 2 honor med varsin unge och sedan 3 ensamma björnhannar så man längtar till den 21:a
Publicerat Juli 14, 201313 yr Författare Här är det tjockt med björn på går´n.. och även lo det har varit mycke obsar sista veckorna (även om det inte hade med tråden att göra) Du verkar ha gott om nalle hos dig Bamse.
Publicerat Juli 14, 201313 yr 2 honor med varsin unge och sedan 3 ensamma björnhannar så man längtar till den 21:a Har du nått rum med jakträtt att att hyra ut ett par dagar?
Publicerat Juli 14, 201313 yr Japp Du verkar ha gott om nalle hos dig Bamse. Japp ! Korten är tagna från 50m till 300m från huset
Publicerat Juli 14, 201313 yr Författare Japp Japp ! Korten är tagna från 50m till 300m från huset Jaja, du har dom inpå huset du.
Publicerat Juli 15, 201313 yr Nån som hade varit intresserad av bytes jakt? Att ja får komma på premiären den 21 aug o släppa ihop me dig/er ! har en Rävasgråhund o en plotte mot att ni/du får komma till blekinge o släppa på gris o även sitta på åtel?
Publicerat Juli 15, 201313 yr Inte sätt någon Björn men färsk spillning såg jag i några veckor före midsommar ca 3 km från byn. Så nog finns dom. Tycker att 25 Björnar i Västerbotten är en snål tilldelning. 16 nedanför odlingsgränsen får fällas.
Publicerat Juli 15, 201313 yr Inga obsar hemma i Södermanland så jag tar med mig apan och hennes kullsyster och åker upp till Strömsund/Täxan. Börjar där och sen blir det troligen Ljusdal/Järvsö på vägen söderut. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat Juli 15, 201313 yr Har du nått rum med jakträtt att att hyra ut ett par dagar? Jag kan höra med snubben jag jagar hos om han har någon plats över men tror det är ganska fullt faktiskt men kan höra
Publicerat Juli 15, 201313 yr Jag kan höra med snubben jag jagar hos om han har någon plats över men tror det är ganska fullt faktiskt men kan höra Det vore trevligt!
Publicerat Juli 15, 201313 yr Skall knalla en runt min mark med ligger i fel län så får inte jaga den. Men har fått fatt i lite mark i Dalarna nu så får se om vi kan hitta någon där.
Publicerat Juli 16, 201313 yr Vad åtlar ni med? http://z-aim.com/visa_produkt.asp?t=Z%2Daim+Bear+Cover+Scent+Lure&id=226〈=sv Fungerar har jag hört!
Publicerat Juli 16, 201313 yr har ju ledighet att ta ut så även jag lägger ut en krok med hopp om ev bjud/bytes/ inte för dyr köpejakt. Är nöjd med att bara få sitta och passa men bra hund finns om det behövs. boende är såklart ett plus men har husvagn om det är så. dalarna, gävleborg, jämtland och västernorrland är väl det som är mest intressant för mig då jag bor utanför örebro, kan erbjuda jakt på vargfria marker vak/smyg/hundjakt på vildsvin och hundjakt på rådjur om ni har hund, är nästan skottgaranti på rådjuren, bra drev blir det alltid iallafall!
Publicerat Juli 16, 201313 yr Enligt spillnings inventeringen så verkar det vara gott om björn i dalarna. Men man hör ytterst lite om folk som sett björn denna vår/sommar.
Publicerat Juli 22, 201313 yr Författare Jaha, nu var 2013 års tilldelning klar för Norrbotten. 10 för kustkommunerna o 80 i inlandet. Länet är uppdelat i 2 områden i år. http://www.lansstyrelsen.se/NORRBOTTEN/SV/DJUR-OCH-NATUR/JAKT-OCH-VILT/BJORNJAKT/Pages/default.aspx http://www.lansstyrelsen.se/norrbotten/SiteCollectionDocuments/Sv/djur-och-natur/jakt-och-vilt/Bj%C3%B6rnjakt/Beslut_licensjakt_bjorn_Norrbottens_lan_%202013.pdf
Publicerat Juli 22, 201313 yr Författare En snabb fråga, Är 800ha för litet att jaga Björn på med hund? Risken är väl stor att den drar iväg snabbt ut från marken. Börja med >5000 ha. Prova kan du ju alltid. Vars bor du?
Publicerat Juli 22, 201313 yr Risken är väl stor att den drar iväg snabbt ut från marken. Börja med >5000 ha. Prova kan du ju alltid. Vars bor du? Okej ja de va de jag tänkte, bor i norra Dalarna..
Publicerat Juli 22, 201313 yr Detta är en populär post. Ragnarsson Kolla vad du har för grannar. Det kan mycket väl vara så att du kan få tillstånd att fortsätta ett förföljande av björn in på deras område. (Givetvis mot att du ringer och berättar och är beredd på att låta dem posta av på lämpliga ställen om de vill/hinner) Så har vi det kring där jag jagar i Jämtland. Och i så fall kan 800Ha absolut vara tillräckligt.