Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Luf: viltvårdfonden ska inte finansiera vad som helst, utöka vapengarderoben, tillåt pilbågsjakt

Featured Replies

Publicerat

Har följt ungdomsförbundens inlägg på svensk jakts hemsida. Värst var grön ungdom med förbud mot hagelgevär och all blyammo. Idag läste jag liberala ungdomsförbundets (fp) artikel till morgonkaffet. Klart mer i min smak! De föreslår bl.a. att vapengarderoben istället för 4+2 ska bli 8 utan motiveringskrav.

http://svenskjakt.se/opinion/debatt/debatt-politiken-ska-inte-lagga-krokben-for-jagare/

Publicerat

Inte illa! Skall jag behöva bli medlem i Folkpartikeln? Det där var vettigt rakt igenom.

Publicerat

Jävligt bra synd bara att det just nu är LUF och inte regeringen som tänker så.

Publicerat
  • Författare

Inte illa! Skall jag behöva bli medlem i Folkpartikeln? Det där var vettigt rakt igenom.

Min bild av Folkpartikeln, som du kallar den, är att värderingara skiljer ganska mycket från folkpartist till folkpartist. Det vi kan lära oss av detta är väl att ungdomsförbundet är pro-jakt. Jag vill dock minnas att folkpartiet sa i våras att de skulle vara mer för landsbygden, vad nu det innebär. När skribenterna, joakim rönnbäck och axel nordberg blir aktiva i vuxenpartiet så får man hålla ögonen på dem.

edit: Kul att någon lyfter problemen med licenshanteringen iaf. Jag skulle inte tacka nej till utökad vapengarderob heller!

Publicerat

Min bild av Folkpartikeln, som du kallar den, är att värderingara skiljer ganska mycket från folkpartist till folkpartist. Det vi kan lära oss av detta är väl att ungdomsförbundet är pro-jakt. Jag vill dock minnas att folkpartiet sa i våras att de skulle vara mer för landsbygden, vad nu det innebär. När skribenterna, joakim rönnbäck och axel nordberg blir aktiva i vuxenpartiet så får man hålla ögonen på dem.

Absolut min bild också. Ett i grunden sunt borgerligt parti, men de borgerliga klåfingrigaste politikerna samlas där. I det partiet hittar man folk som på fullt allvar vill lagstifta om hårdhetsgrad på tandborstar och besiktningskrav för åkgräsklippare.

Publicerat

Lät ju faktiskt riktigt bra... Bättre än CUF som bara vill röka gräs och vara allmänt efterblivna.

Publicerat

Absolut min bild också. Ett i grunden sunt borgerligt parti, men de borgerliga klåfingrigaste politikerna samlas där. I det partiet hittar man folk som på fullt allvar vill lagstifta om hårdhetsgrad på tandborstar och besiktningskrav för åkgräsklippare.

Väl talat!

Publicerat

Det är ju bra att LUF är för detta, men glöm inte att fp har Birgitta Ohlsson som är jaktmotståndare som har gjort allt för att förstöra för oss jägare och landbygdsfolk.

Publicerat

Och Centern har Alexander Bard ;)