Publicerat Juli 27, 201312 yr Vem ger tillstånd för att avliva ett rådjur i mitt hägn som är planterat med ek.Har försökt att få ut rådjuret men det går inte.Skogsstyrelsen var och inspekterade hägnet och tyckte att jag skulle skjuta det då det går på ekplantorna och fejar.Det finns inget vatten där inne heller.Är det polisen eller länsstyrelsen som ger tillstånd då det är utanför ordinarie jakttid.
Publicerat Juli 27, 201312 yr Vi har ett stående skyddsjaktbeslut för jakt på klövvilt inom flygplatsområdet. Det är dock i första hand för flygsäkerheten vi har det. Det utfärdas av länsstyrelsen och förnyas med ett visst intervall som jag inte kommer ihåg nu.
Publicerat Juli 27, 201312 yr Vi har ett stående skyddsjaktbeslut för jakt på klövvilt inom flygplatsområdet. Det är dock i första hand för flygsäkerheten vi har det. Det utfärdas av länsstyrelsen och förnyas med ett visst intervall som jag inte kommer ihåg nu. Nu har ni ju i vart fall staket högre än en meter runt, det var annorlunda för något årsen...
Publicerat Juli 27, 201312 yr Jo tack men det hindrade inte älgtjuren förra året. Han hoppade över staketet som är 2m högt och tre taggtrådar över det. Vi lyckades mota ut honom en gång. När han kom in innanför staketet igen 2v senare så ville inte FplC ge honom en till chans så då användes tillståndet från länsstyrelsen för skyddsjakt. Inte så kul för en koltrast (JAS) eller SAS plan för den delen att krocka med en älg på start/landningsbana.
Publicerat Juli 27, 201312 yr Är det så att rådjuret lider fysiskt av det så är det ju bara att avliva och ta det med polisen efteråt.
Publicerat Juli 27, 201312 yr hmm, jag är faktiskt kluven, det är Jbf som ger tillstånd för avlivning i hägn men detta är ju inget hägn.... kolla med ls!
Publicerat Juli 27, 201312 yr Jo tack men det hindrade inte älgtjuren förra året. Han hoppade över staketet som är 2m högt och tre taggtrådar över det. Vi lyckades mota ut honom en gång. När han kom in innanför staketet igen 2v senare så ville inte FplC ge honom en till chans så då användes tillståndet från länsstyrelsen för skyddsjakt. Inte så kul för en koltrast (JAS) eller SAS plan för den delen att krocka med en älg på start/landningsbana. Äsch, lite små skit måste de väl klara...