Publicerat Augusti 8, 201313 yr Kommit fram till att man inte kan se allt i skogen utan en sån här jäkel hur mycket man än springer runt där missar man alltid något... Då vill jag ha en åtelkamera. Behöver inte ha mmsfunktion. Bara simpel. Klara bilder både natt som dag vill jag ha så där kan ni lägga på några extra kronor. Länka alla prisvärda dyra som billiga så ska jag se om jag köper 2 eller 3 st...
Publicerat Augusti 9, 201313 yr Författare Finns inte prisvärda åtelkameror? Jag blir inte klokare av att springa i skogen!
Publicerat Augusti 9, 201313 yr Någon av dessa kanske? http://www.nettojakt.se/kameror/atelkamera.html/ Jag kör SG550, har 3 st. iPad Tapatalk HD
Publicerat Augusti 9, 201313 yr Författare Har ingen nytta av MMSfunktionen tycker jag så den där uway 250b Nordic var intressant! Något att ha?
Publicerat Augusti 9, 201313 yr SG560B fotar även små saker som grävling, katt hare och ibland fågel... men aldrig räv.
Publicerat Augusti 9, 201313 yr Har ingen nytta av MMSfunktionen tycker jag så den där uway 250b Nordic var intressant! Något att ha? Även om du inte har det nu kanske du kommer vilja ha det i framtiden och skulle du sälja den är det ett plus med funktionen med mail eller MMS. SG550 tycker jag ger mest för pengarna och det är finska Nettojakt.se som har det bästa priset så vitt jag har hittat. uway har jag tyvärr ingen erfarenhet av.
Publicerat Augusti 9, 201313 yr Jag är väldigt nöjd med Brownings åtelkamera. Tar bra bilder, reagerar på kanske aningen för lätt ibland. Annars är den lättanvänd och ingen mms-funktion!
Publicerat Augusti 9, 201313 yr hehehe Du håller efter för bra :/ Den stog i olika konstellationer vid ett gryt från oktober till januari. Räven som lämnade spår i snön hamnade aldrig på bild.
Publicerat Augusti 9, 201313 yr det var som f-n hur går det till... Med tanke på att småfågel hamnat på bild så förvånar det även mig. Har dock en teori att rävens päls är så effektiv att den inte ger tillräcklig ir-signatur för kamerans sensor.
Publicerat Augusti 9, 201313 yr Författare det låter faktiskt konstigt... andra får ju bilder av räv på sin åtelkamera. Den har varit rätt riktad osv? den har inte varit för nära där dom gått? Jag antar att du provat allt! skjut en och kasta den framför kameran och se vad som händer.
Publicerat Augusti 10, 201313 yr Rävens päls isolerar värmen så pass bra att den inte avger nog mycket infraröd strålning för att kameran skall triggas. Acorn på hög känslighet tar bilder på räv.
Publicerat Augusti 10, 201313 yr Topflite.....kan du lägga upp en bild från din kamera? iPad Tapatalk HD
Publicerat Augusti 10, 201313 yr Författare Det där är ju en tagen bild av kameran! Tagen från internet. Bild av kameran.
Publicerat Augusti 10, 201313 yr Ok alltså en bild som kameran har tagit av hans åtel, i skogen....skiter väl i hur kameran ser ut ;-) iPad Tapatalk HD
Publicerat Augusti 10, 201313 yr Kör du i webbläsare väljer du fullständig editor i svaret och bifoga fil.....letar upp filen på din burk och sen vips klart. Körde Tapatalk väljer du photoalbum och letar upp filen.. iPad Tapatalk HD
Publicerat Augusti 10, 201313 yr Otacksamma slyngel, hör går jag och köper kameran lämnar in den till en yrkesfotograf får tillbaka fotokopior som jag lämnar in för scanning för att lägga upp på forat och så skiter du i det Leif
Publicerat Augusti 10, 201313 yr Författare Uway var förbannat klar på natten! Tittade lite på ltl acorn men då har jaga bara råd med en....