Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Prisvärd åtelkamera?

Featured Replies

Publicerat

Kommit fram till att man inte kan se allt i skogen utan en sån här jäkel hur mycket man än springer runt där missar man alltid något... Då vill jag ha en åtelkamera. Behöver inte ha mmsfunktion. Bara simpel. Klara bilder både natt som dag vill jag ha så där kan ni lägga på några extra kronor. Länka alla prisvärda dyra som billiga så ska jag se om jag köper 2 eller 3 st... 

Publicerat
  • Författare

Finns inte prisvärda åtelkameror? Jag blir inte klokare av att springa i skogen!

Publicerat
  • Författare

Har ingen nytta av MMSfunktionen tycker jag så den där uway 250b Nordic var intressant! Något att ha?

Publicerat

SG560B fotar även små saker som grävling, katt hare och ibland fågel... men aldrig räv.

Publicerat
  • Författare

men aldrig räv.

hehehe

Du håller efter för bra :/

Publicerat

Har ingen nytta av MMSfunktionen tycker jag så den där uway 250b Nordic var intressant! Något att ha?

Även om du inte har det nu kanske du kommer vilja ha det i framtiden och skulle du sälja den är det ett plus med funktionen med mail eller MMS.

SG550 tycker jag ger mest för pengarna och det är finska Nettojakt.se som har det bästa priset så vitt jag har hittat.

uway har jag tyvärr ingen erfarenhet av.

Publicerat

Jag är väldigt nöjd med Brownings åtelkamera. Tar bra bilder, reagerar på kanske aningen för lätt ibland. Annars är den lättanvänd och ingen mms-funktion!

Publicerat

hehehe

Du håller efter för bra :/

Den stog i olika konstellationer vid ett gryt från oktober till januari. Räven som lämnade spår i snön hamnade aldrig på bild.

Publicerat
  • Författare

det var som f-n hur går det till...

Publicerat

det var som f-n hur går det till...

Med tanke på att småfågel hamnat på bild så förvånar det även mig. Har dock en teori att rävens päls är så effektiv att den inte ger tillräcklig ir-signatur för kamerans sensor.

Publicerat
  • Författare

det låter faktiskt konstigt... andra får ju bilder av räv på sin åtelkamera. Den har varit rätt riktad osv? den har inte varit för nära där dom gått? Jag antar att du provat allt! skjut en och kasta den framför kameran och se vad som händer. 

Publicerat

Rävens päls isolerar värmen så pass bra att den inte avger nog mycket infraröd strålning för att kameran skall triggas. Acorn på hög känslighet tar bilder på räv.

Publicerat

Jag har uway 250b Nordic och är helnöjd. Kommer köpa fler sådana.

Publicerat

Topflite.....kan du lägga upp en bild från din kamera?

iPad Tapatalk HD

Publicerat

u250b.jpgKan det vara den här

Publicerat

Jag menade en tagen bild av kameran så man ser kvaliteten lite....

Publicerat
  • Författare

Det där är ju en tagen bild av kameran! Tagen från internet. Bild av kameran.

Publicerat

Ok alltså en bild som kameran har tagit av hans åtel, i skogen....skiter väl i hur kameran ser ut ;-)

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Hur gör jag det? Har bilderna på datorn.

Publicerat

Kör du i webbläsare väljer du fullständig editor i svaret och bifoga fil.....letar upp filen på din burk och sen vips klart. Körde Tapatalk väljer du photoalbum och letar upp filen..

iPad Tapatalk HD

Publicerat

post-8487-0-91000800-1376145205_thumb.jp :thumbsup: Fel årtal, 2013 ska det va.

Publicerat

Otacksamma slyngel, hör går jag och köper kameran lämnar in den till en yrkesfotograf får tillbaka fotokopior som jag lämnar in för scanning

för att lägga upp på forat och så skiter du i det :tongue::smile:

Leif

Publicerat
  • Författare

Uway var förbannat klar på natten! Tittade lite på ltl acorn men då har jaga bara råd med en....

Publicerat

Ser helt ok ut