Publicerat Augusti 14, 201312 yr Hej, I det stora restaureringsprojektet som är den överärvda garderoben som jag nu fått av från min farfar (se tidigare tråd här: http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/42384-vad-har-jag-%C3%A4rvt/#entry699159) så har jag nu tagit mig igenom Drillingen samt HVA 648'n och har nu landat på 22'an. Finns det någon i detta eminenta sällskap som vet hur man får tag på ett Weaver B4 sikte? Jag har sett ett par stycken som kommer up då och då på ebay för 40-50 USD, men ingen europeisk återförsäljare. Det som sitter på 22'an idag är tyvärr så kast/grumligt att det knappt går att skjuta med bössan längre. Och nej, jag vet, det finns inga pengar att hämta i denna, men jag lärde mig skjuta med den vid ~6års ålder och det vore kul att väcka den till liv för framtida generationer. Tacksam enkel pang att börja med på små ben. Tack på förhand Daniel
Publicerat Augusti 16, 201312 yr Författare Eller om någon vet/har förslag på vad jag skulle kunna byta ut den mot?