Publicerat Augusti 19, 201312 yr Jag har fått ett bra pris på en SKB M 605 bock, kal 20. Har svårt att hitta någon info om den på nätet så vore ju mkt uppskattat om någon kan hjälpa mig med detta. Den ska användas uteslutande till ripjakt.
Publicerat Augusti 20, 201312 yr Det framkommer inte riktigt vad du vill veta men här är en manual åtminstone. http://www.skbshotguns.com/parts-and-wood/over-under/ou-manual.php
Publicerat Augusti 20, 201312 yr Inte alls säker men spekulerar lite här i väntan på mer kunniga.. Jag tror att den där lådan/låsningen är bland de mest stabila och hållbara som finns på marknaden, har för mej att jag hört det. Om jag hittade en SKB som passade mej och jag behövde hagelbock så att säga så hade inte SKB fått mej att backa om jag säger så.
Publicerat Augusti 20, 201312 yr Google hade rätt mycket om bössan, här är första träffen i söklistan http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/20652-skb-500/
Publicerat Augusti 20, 201312 yr Det enda jag tycker är obra med SKB är placeringen av pipväljaren i varbygeln vilket gör det praktiskt mycket svårhanterad. I övrigt är SKB absolut en bössa jag skulle kunnat tänka mig att äga igen.
Publicerat Augusti 20, 201312 yr Har skjutit med en SKB bock som jag haft på lån,blir den till salu köper jag den
Publicerat Augusti 20, 201312 yr Det enda jag tycker är obra med SKB är placeringen av pipväljaren i varbygeln vilket gör det praktiskt mycket svårhanterad. I övrigt är SKB absolut en bössa jag skulle kunnat tänka mig att äga igen. Är väl också ett slags tecken på att man inte skall syssla med att pilla på den, välj en gång och låt det vara så därefter. Med hål i innehavet är tom jag sugen på att ordna med en bock eller Svs, när bara skattebeskedet kommer så... /CHristian
Publicerat Augusti 20, 201312 yr En sådan bössa har jag fast lätt customiserad. Är verkligt nöjd, funkar klanderfritt och är bara minimalt rostig efter rätt brutal exponering för fukt som sig bör på ripjakt.