Publicerat Januari 3, 200521 yr Någon som vet vilken effekt kråkbulvaner ger vid jakt på åtel. Sätter dom sig så fint i träden runt omkring eller genomskådar dom bulvanerna när dom flyger förbi och spanar?
Publicerat Januari 3, 200521 yr beror på det, kråkor är nyfikna för att inte säga snikna, en artfrände som hittat nått ätbart bör kollas
Publicerat Januari 4, 200521 yr Även ett rävskinn på en vippbräda brukar få de skyggaste kråkorna att dyka ner från himlen.
Publicerat Januari 4, 200521 yr Har provat uv men får inge bra resultat på vintern, brukar vara bättre med åtel så nu vet jag inte vad som har hänt. Tror att dom blivit lite skygga för på grannmarken 300 meter bort kan det sitta 30-40 stycken tillsammans.
Publicerat Januari 4, 200521 yr Köp några kråkbulvaner som du sätter ut. Tillsammans med en bra lockpipa kan du göra underverk.
Publicerat Januari 4, 200521 yr Denna Uv som heter Hugo är gjord av frigolt och fjädrar från en tjäderhöna, ögonen är gjorda av en halv bandyboll. Vissa mornar är gråkappor och eu-kråkor som galna i Hugo och vill bara slåss, vid ett tillfälle för någon vår sedan flög en kråka in i uven så det flög frigolit åt alla håll > Hugo gick dock att repa, men kråkan...nja den gick det inte att få liv i efter en pisksnärt av en 6,a ;D Andra mornar vill dom inte ens titta åt Hugo utan flyger långa omvägar förbi han :- Jag har ingen aning varför kråkor och eu-kråkor beter sig så olika från dag till dag. Vädret verkar inte spela någon roll, tiden på året likaså..ibland galna och ibland tokrädda ??? Har aldrig testat med kråkbulvaner, men det kan nog helt klart vara effektivt. Rävskinn på en vippbräda har testats av andra här i byn med framgång. Till våren ska det skjutas kråka, med eller utan polarn Hugo 8)
Publicerat Januari 5, 200521 yr Skrattar gott när jag ser Hugo. Han har en tvilling bror i Boden som heter Bulbo. Bulbo har varit mig trogen i 4 år. (nu har han fått en lillebror som ej är döpt ännu...)
Publicerat Januari 5, 200521 yr Denna Uv som heter Hugo är gjord av frigolt och fjädrar från en tjäderhöna, ögonen är gjorda av en halv bandyboll.Vissa mornar är gråkappor och eu-kråkor som galna i Hugo och vill bara slåss, vid ett tillfälle för någon vår sedan flög en kråka in i uven så det flög frigolit åt alla håll > Hugo gick dock att repa, men kråkan...nja den gick det inte att få liv i efter en pisksnärt av en 6,a ;D Andra mornar vill dom inte ens titta åt Hugo utan flyger långa omvägar förbi han :- Jag har ingen aning varför kråkor och eu-kråkor beter sig så olika från dag till dag. Vädret verkar inte spela någon roll, tiden på året likaså..ibland galna och ibland tokrädda ??? Har aldrig testat med kråkbulvaner, men det kan nog helt klart vara effektivt. Rävskinn på en vippbräda har testats av andra här i byn med framgång. Till våren ska det skjutas kråka, med eller utan polarn Hugo 8) Hehe........va fin den va
Publicerat Januari 8, 200521 yr Denna Uv som heter Hugo är gjord av frigolt och fjädrar från en tjäderhöna, ögonen är gjorda av en halv bandyboll.Vissa mornar är gråkappor och eu-kråkor som galna i Hugo och vill bara slåss, vid ett tillfälle för någon vår sedan flög en kråka in i uven så det flög frigolit åt alla håll > Hugo gick dock att repa, men kråkan...nja den gick det inte att få liv i efter en pisksnärt av en 6,a ;D Andra mornar vill dom inte ens titta åt Hugo utan flyger långa omvägar förbi han :- Jag har ingen aning varför kråkor och eu-kråkor beter sig så olika från dag till dag. Vädret verkar inte spela någon roll, tiden på året likaså..ibland galna och ibland tokrädda ??? Har aldrig testat med kråkbulvaner, men det kan nog helt klart vara effektivt. Rävskinn på en vippbräda har testats av andra här i byn med framgång. Till våren ska det skjutas kråka, med eller utan polarn Hugo 8) Hugo kanske får sig en kompis i byn bredvid så småningom
Publicerat Januari 8, 200521 yr Det blir trevligt tycker Hugo, han känner sig lite ensam här i trakterna ;D
Publicerat Januari 12, 200521 yr *duns* Hugo var en av dom fulaste skapelser jag någonsin sett ;D ;D men helt klart är det en fördel om det är fjäder på bulanen, polaren snodde sin farsas uppstoppade pärluggla och testade med, 28 kråkor på ett par timmar, men den stackars uppstoppade ugglan var det inte så mycket med efteråt. Dom få gånger jag ägnat mig åt kråkjakt så har vi använt kråkbulvaner som vi satt i träd ca 30-50 meter från en uvbulvan, detta har triggat kråkorna att attackera uvbulvanen, vi använde oss av 3 grupper med 2-4 bulvaner i varje grupp.
Publicerat Januari 12, 200521 yr *duns* Hugo var en av dom fulaste skapelser jag någonsin sett ;D ; Hörru du > Så säger man inte om Hugo. Tur för dig att han har en kraftig hörselskada på båda öronen av allt kråkskrän och alla hagelsmällar. Annars hade han flygit ner till Enköping och ätit upp alla gäss nästa höst 8)
Publicerat Januari 12, 200521 yr Har en uppstoppad duvhök i sommarstugan 8), nä.......den vill jag inte fördärva
Publicerat Januari 12, 200521 yr Hörru du >Så säger man inte om Hugo. Tur för dig att han har en kraftig hörselskada på båda öronen av allt kråkskrän och alla hagelsmällar. Annars hade han flygit ner till Enköping och ätit upp alla gäss nästa höst 8) Hooo Hooo Hooo ;D ;D
Publicerat April 7, 200521 yr Lyfter denna tråd då jag vet att vissa av er redan pangat lite kråkfågel i vår. Själv har jag inte varit ut ännu, men väldigt snart ska jag göra ett försök. Hur har det gått för er som prövat lyckan redan ???
Publicerat April 7, 200521 yr För min del har jag inte varit ute så mycket. De har precis börjat att sträcka lite, men det har blivit några. Men jag prova min nya"rävbulvan" till helgen så då kanske.
Publicerat April 8, 200521 yr Söndag morgon smäller det. Hallen och jag ska ut på tippen. Seger; Ska du med?
Publicerat April 8, 200521 yr Söndag morgon smäller det.Hallen och jag ska ut på tippen. Seger; Ska du med? Tack för det Beretta, men det är inplanerat andra aktiviteter hela helgen. Men jag kommer gärna någon annan gång
Publicerat April 9, 200521 yr Hej på er är seger helt jaktren eller ??? Vi här nere ska ut på lite kråk och måsjakt i morgon söndag Hur kul är inte det ;D ;D ;D ;D Så vi hörs väl i morgon eftermiddag om resultat eller ???
Publicerat April 12, 200521 yr Hej på er är seger helt jaktren eller ??? Vi här nere ska ut på lite kråk och måsjakt i morgon söndag Hur kul är inte det ;D ;D ;D ;D Så vi hörs väl i morgon eftermiddag om resultat eller ??? Nå hur gick det då.........? Räknar du fågel ännu : ;D
Publicerat April 12, 200521 yr Japp och vilken hög sen ;D Närå det blev bara ca:5-6 fågel Mvh dr Tore