Publicerat Augusti 23, 201312 yr Hej Jag ska på en middag nästa vecka där vi ska ta med något lite annorlunda. Jag har gravat andbröst med en touche av rosépeppar tidigare och det har varit helt fantastiskt. Nu hade jag lite tur att skjuta mig en ung grågås idag och undrar om något har provat gravat gåsbröst? Min idé är att dela bröstet längs med på mitten och lägga socker/salt/krossad rosépeppar på utsidorna samt mellan bröstbitarna. Sedan kommer jag vakumpacka det hela så att blandningen dras in i köttet. Vad tro ni om det eller ska jag göra "som vanligt" (vända påsen minst 1 gång/timme) eller blir gåsen helt oätlig som gravad?
Publicerat Augusti 23, 201312 yr Jag kollade upp det i Fågeljägarens kokbok. Bör inte vara några problem. Men du behöver ju inte vända så ofta som en gång i timmen. Verkar som den skall gravas i typ 3 dagar. Om du sedan fryser in den och skär upp köttet när det är halvtinat så kan du skära lövtunt, om du tycker att det är kul
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.