Publicerat Augusti 27, 201312 yr Sköt mitt första SM i engelsk sporting i helgen, gick ju sådär...........men kul,lärorikt och bra skyttar att se och lära av! Det absolut roligaste var att en forist här blev 4:a.........med frugans bössa........är stum av beundran!!! Hatten av..........
Publicerat Augusti 27, 201312 yr Har de dispans för 28g bly eller har man ändrat reglerna? Testade en gång med 24g stål nämligen och vid flera stationer nådde jag inte fram till lerduvorna... Jösses vad jag saknar den tiden när man tävlade MINST en gång i veckan, och under hösten oftast två gånger i veckan Är så glad att jag fick den chansen i ett land där denna sporten tas på stort allvar och fler sköt lerduvor än de som spelar golf!
Publicerat Augusti 28, 201312 yr 28 grams stål, max storlek 6 är väl de klara reglerna för sporten numera? Jupp jag är glad och stolt över att ständigt bli "outgunned" av denna eminenta formist under jakt och på banan, en sann mästare med hagelpinnen. /Christian
Publicerat Augusti 28, 201312 yr Instämmer - tycker det är skithäftigt vad Ken1 gjort (Segrare i AA klassen där många duktiga skyttar härjar!) Jag håller inte Ken1 klass på mitt skytte, men jag tycker att det är bra åka i 28grams stål 6:or. Har skjutit en del sådana med riktigt bra fart i från Eley och även om mina träningskompisar krossar duvor på längre håll än jag så går det fint att damma till dem på +60m. Kräver mycket teknik dock /M
Publicerat Augusti 28, 201312 yr Och jag är rätt nöjd för jag vill hävda att jag höll jämna steg med honom på tippen
Publicerat Augusti 28, 201312 yr Detta är en populär post. Fan nu sitter man ju här och blir generad ni är för goa. Jag är sjukt nöjd med helgens prestation både från mej och lilla bössan. Till min fördel kan nog tillskrivas att jag tycker det är nykul att skjuta medans dom andra som tävlat och tränat hela säsongen börjar bli lite trötta, så va det iallafall för mej när jag höll på sköt alltid bäst på försäsongen då man va hungrig SM sköt jag med Jaguar Gamebore Super Steel 28g 7or va lite orolig att dom skulle elaka i den lätta bössan men tyckte nog att det funkade ok, det va första gången jag testade 28g stål men inte sista
Publicerat Augusti 28, 201312 yr Författare Sug åt dig av berömmet! Christian har helt rätt, 28g 6:or,stål är max.
Publicerat Augusti 28, 201312 yr Jag kan nästan ingenting om hagel men har velat skriva nåt här sen helgen men inte vetat hur jag ska formulera mig Det är kaxigt av dig Ken1 att leverera så här med lånad bössa och relativt otränad. Jag gillar sånt - när en skytt kliver in med träskor utanför normen och skjuter bland toppen - det är talang. Har inte själv varit i närheten av SM så jag ska inte skriva för mycket här men jag gillar att skjuta kuljaktstigar med udda bössor och slåss om vinst. Vill inte säga "grattis" för det förknippar jag med vinster à la Lotto, så jag säger istället VÄL SKJUTET!
Publicerat Augusti 28, 201312 yr Jag kan nästan ingenting om hagel men har velat skriva nåt här sen helgen men inte vetat hur jag ska formulera mig Det är kaxigt av dig Ken1 att leverera så här med lånad bössa och relativt otränad. Jag gillar sånt - när en skytt kliver in med träskor utanför normen och skjuter bland toppen - det är talang. Har inte själv varit i närheten av SM så jag ska inte skriva för mycket här men jag gillar att skjuta kuljaktstigar med udda bössor och slåss om vinst. Vill inte säga "grattis" för det förknippar jag med vinster à la Lotto, så jag säger istället VÄL SKJUTET!
Publicerat Augusti 28, 201312 yr Håller med samtliga föregående i hyllningarna. Läste någonstans att du dessutom är betongare....är kanske inte den bästa fysiska förberedelsen. Efter dina framgångar kommer min gamla nikko5000 bli kvar i skåået iallafall... Alla stavfel beror på för stora tummar till för liten lur
Publicerat Augusti 30, 201312 yr He`s back! Mycket bra skjutet, det var dock ingen överraskning för mig. Vet ju hur bra du är Dax att handla egen nu ken1!!! /Patrik
Publicerat Augusti 30, 201312 yr Ja kom igen!! Handla riktigt sportingbössa och skjut skjortan av de andra nästa år.. Lura med dej Mike så kan jag ta över hans automat.. Win-Win-Win-Win situation
Publicerat Augusti 30, 201312 yr . Lura med dej Mike så kan jag ta över hans automat.. Win-Win-Win-Win situation Enkelt fixat! betala min nya så får du ta över Winnie 16900:- /Mike
Publicerat Augusti 30, 201312 yr Yeah Right.. Stackars statliga löneslaven ska sponsra egenföretagaren.. Vad ska du ha i stället tänkte du?
Publicerat Augusti 30, 201312 yr Yeah Right.. Stackars statliga löneslaven ska sponsra egenföretagaren.. Vad ska du ha i stället tänkte du? Jag vet hans svaghet, när vill du ha bössan överskriven på dig Hipshot?
Publicerat Augusti 30, 201312 yr Vad ska du ha i stället tänkte du? Eftersom du betalar sååååå... Och du pertan..finns ingen svaghet här inte /Mr Rock Solid
Publicerat Augusti 30, 201312 yr Beretta 682 gold med lightmod fixt choke i bägge rören är inhandlad väntar på licencen. Tack pertan och clayshooter
Publicerat Augusti 31, 201312 yr Mja, Ken1 ska köra med sin AYA sbs cal16 tycker jag så kan vi starta en sbs klass på engelsk sporting :-D Mycket snyggt mannen!
Publicerat Oktober 5, 201312 yr För övrigt har min kära fru anmält oss till någon skinkduva typ 3e Nov, hoppas jag får Berettan tills des, någon annan som ska dit?????
Publicerat Oktober 6, 201312 yr Författare För övrigt har min kära fru anmält oss till någon skinkduva typ 3e Nov, hoppas jag får Berettan tills des, någon annan som ska dit????? Var då? Hur då? Sporting??
Publicerat Oktober 6, 201312 yr Kan ju finnas fler men jag känner till en Skinkduva och det är Roslagens Jsk som arrangerar utanför Norrtälje.. Brukar vara rätt kul har jag hört. Och ja Sporting. Hur många bössor har du på G förövrigt?