Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Så fick vi Svin på marken :( men inte som jag tänkt

Featured Replies

Publicerat

Förlåt för den missvisande titeln men!!

För ett par veckor sedan var det några som fann ett påskjutet Rådjur (en Get) någon jävel har börjat tjuvjaga helt nära oss :verymad:  :verymad:

Idag fick jag höra att ytterligare en Get blivit skjuten i samma område båda gånger så har Polisen blivit ditkallade men inget ytterligare verkar ha hänt.

Frågan är hur många som har trillat innan eller om han /hon bara inte kan skjuta ordentligt och misslyckats med sina 2 försök.

Publicerat

jaha det ved man ikke men der er stor risk for det, i må køre nogle ture om aften og kigge det sker sikkert fra bil tag nr på bilen og til polisen, det kan være farligt at ene om at holde sådanne person/ner i skak til polisen kommer et foto på bil og nr er altid godt  bevis ,  på sådan et SVIN kalle dk :verymad:

Publicerat

våran mark är så pass liten att man hade hört det om det skedde i närheten av oss skulle jag tro, samma möjlighet hos er? givetvis ska man inte konfrontera en idiot som är villig att tjuvjaga men hör man skotten och möjligvis kan lokalisera riktning så är det ju ett steg närmre för polisen att hitta personen

Publicerat

Kan tänka mig att det går till så här.

Jakten sker från bil i mörker och sökarlampa. 22 lr troligt vapen och skotten sätts i hals/huvud. Tar det ligger djuret direkt på plats, bara att kasta in i skuffen. springer djuret åker "jägaren" vidare.

ett djädra ofog som förekommer mer än man kan tro.

Publicerat

Visst är det vidrigt beteende om det stämmer...

Men vi vet inget än om kaliber, vapentyp osv...

Inte heller om det skett av misstag... har varit med om en sekundärträff i bakomvarande djur (gjorde eftersöket).

Man ska nog inte måla fan på väggen innan man har all fakta.

Publicerat

Visst är det vidrigt beteende om det stämmer...

Men vi vet inget än om kaliber, vapentyp osv...

Inte heller om det skett av misstag... har varit med om en sekundärträff i bakomvarande djur (gjorde eftersöket).

Man ska nog inte måla fan på väggen innan man har all fakta.

Håller med dig i sak, men som tjörnbon skrev var det ett par veckor sedan...

Tyvärr är tjyvskytte inte allt för ovanligt, och som någon skrev, ramlar inte djuret så skiter dom i det...det enda råd jag kan se är att vara ute mycket med bil, och skriva upp vartenda bilnr man inte känner igen.

Dagens tjuvjakt är tyvärr inte åsanisse stuket, utan allt verkar skjutas från bil:angry:

Alla stavfel beror på för stora tummar till för liten lur

Publicerat

Det jag skrev har hänt här på kinnekulle med den skillnaden att här gäller det dovhjort

Publicerat
  • Författare

Djuren har blivit påskjutna med kraftigare kaliber (Klass 1) och det finns ingen annan som ska jaga där förutom oss  + en kille till och vid omständigheterna så har speciellt en annan person varit närvarande.

Jag kan ju inte hänga ut någon men det finns ändå en som är skapligt misstänkt och han har ingen mark i området men bor i närheten.

Ingen bil har mig veterligen använts snarare Sektledar modellen med fönster på glänt :dry:

Det blir lite svårt att plocka en sådan Skitstövel och dessutom får man ju skämmas som jägare när någon beter sig så in i h-vete dumt, visst han kan inte ses som jägare i våra kretsar men vad tror de utomstående som plötsligt hittar ett påskjutet Rådjur på vägen!!

Publicerat

Tufft läge, varför inte "läcka" att ett av de tjuvskjutna djuren hade en kula kvar i kroppen, att ni gett in den till polisen för granskning hos SKL och att ni talat med utredaren som kommer att be om att få provskjuta vapen av rätt kaliber från boende i området.

Alt att stanna vid att en kula återfunnits på plats nära en av de tjuvskjutna djuren och att man avser att granska den hos SKL för bevissäkring.

Sådant kan i vissa fall, såsom ett jag inte alls känner till eller har haft samröre med påverka personer av detta slag att upphöra med verksamheten. /Christian

Publicerat
  • Författare

Tanken är god Christian men personen i fråga har varit närmre än mig på plats och är i så fall mer informerad!!

Men som det ska vara så är han än så länge oskyldig!! :dry:

Vi får se vart det leder..

Publicerat

vi hade samma läge här med en misstänkt lokal jägare. Efter att vi dels sett en skottplats och några dagar senare även sett en tjuvjakt drog vi ihop ett "civilgarde" och hårdbevakade delar av kullen. Tyvärr spreds sig ryktet om våra nattaktiviteter lite för fort så efter det har vi inte sett någon skottplats. Det tyder ju på att det var/är en lokal person som blev medveten om att vi bevakade på nätterna.

En lite smårolig bieffekt var att vi skrämde nästan livet ur en naturmupp som letade tältplats mitt i vintern. Polisen hade fullt upp med att hålla oss borta från bilen med vad vi trodde var tjuvjägaren :biggrin:

post-10445-0-73394200-1377805604_thumb.j

en bild på hittad hind. pinnen sitter i kulhålet.

Publicerat

fy fasen vad hemskt tur att man själv inte råkat ut för sådant hoppas allt löser sig för dig  det har dock hänt att grannen skjutit på ett djur men djuret trillade inne på vårat ca 10-15 meter och sedan släpat in de på sitt eget igen men de ordar jag inte om. känns onödigt att bråka om en sån sak