Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktledarutbildningen - Feedback

Featured Replies

Publicerat

Hej,

Har funderat ett tag på att gå den av Jägareförbundet sponsrade jaktledarutbildningen. Den har i förbundets tidning håsats väldigt vilket i sig gör mig lite betänksam ???

Är det någon här som har genomgått denna och kan redogöra för era upplevelser? Jag är i sig inte emot förkovring men det skadar inte att höra andras åsikter först.

Hur lång är den?

I vilken form genomförs den?

Vad kostar det?

Mvh

Publicerat

Det här finns att läsa på Värmland/örebros sida !

Är Du jaktledare??

Att vara jaktledare innebär möjligheter, ansvar och befogenheter.

Svenska Jägareförbundet storsatsar nu på jaktledarna och erbjuder därför en rykande färsk utbildning, som är skräddarsydd för Dig!!

Under två dagar får du teoretisk och praktisk undervisning av erfarna kursledare. Studiefrämjandet Värmland Örebro medverkar i kursen.

Kursen äger rum den 14-15 september 2006 i Kopparberg

Plats:  Bångbro herrgård

Pris:  1.000 kr/medlem, 1.600 kr/icke medlem

Frågor och anmälan:  Tord Westin: 0580-807 53, 070-630 47 25

Kursen omfattar följande ämnen:

· Jaktledning

· Etik

· Lagstiftning

· Kötthygien

· Säkrare jaktskott

I priset ingår: deltagarmaterial och ammunition.

Max 20 deltagare per kurs.

Anmälan göres snarast.

Vidare information om kurserna kan även fås av:

Jaktvårdskonsulent Daniel Johansson

Tel: 0553-108 32, 070-270 33 42

Publicerat

Tja!

Tror priset kan variera lite men upplägget är iaf som följer..kan kanske vara vissa varationer men i stort..

Dag 1.

Detta är den tunga dagen. All relevant lagstiftning rasslas igenom. Brukar bli rätt många och roliga diskussioner lite beroende på vem som håller i utbildningen och hur pass bevandrad kursdeltagarna är. Det är rätt många situationer man diskuterar igenom och det känns rätt relevant så tja det brukar vara en bra dag. Det är dock en teoretisk dag så det beror nog mycket på vem som håller i det.

Dag 2

De praktiska övningarna.. Här finns lite olika övningar men några få är obligatoriska och ska vara de samma från län till län. Man testar kvistkänslighet på olika avstånd med grov kontra klenare klass 1, trångborrning och olika hagelgrovlekar, stål kontra bly, slug med och utan riktmedel på olika avstånd, hals/skallskott kontra bog skott, skytte under stress osv osv. Det brukar vara väldigt nyttigt och en av tankarna med detta är att påvisa hur enkelt det är att genomföra dessa övningar ute i jaktlagen sedan.

Jag har gått utbildningen och hjälper nu konsulenterna att hålla i den praktiska delen i området där jag bor och har därför sneglat lite i kursutvärderingarna. Utifrån detta kan jag väl säga att utbildningen verkar rätt bra!

Sneglade lite på vart du bor, torde bli Stefan Holm, Daniel Ligné eller Lars Plan som kör utbildningen om du hoppar på den. Går du den i vår så kan det vara som så att jag håller i dag två  ;D Det är under alla omständigheter Stefan du ska vända dej till så snoka upp honom via SJF hemsida så kan han säkert ge besked om nästa kurstillfälle.

Snokade reda på honom själv ;D

stefan.holm@jagareforbundet.se och telefon 08-591 255 75. Han sitter på Märstakontoret.

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Tja!

Tror priset kan variera lite men upplägget är iaf som följer..kan kanske vara vissa varationer men i stort..

Dag 1.

Detta är den tunga dagen. All relevant lagstiftning rasslas igenom. Brukar bli rätt många och roliga diskussioner lite beroende på vem som håller i utbildningen och hur pass bevandrad kursdeltagarna är. Det är rätt många situationer man diskuterar igenom och det känns rätt relevant så tja det brukar vara en bra dag. Det är dock en teoretisk dag så det beror nog mycket på vem som håller i det.

Dag 2

De praktiska övningarna.. Här finns lite olika övningar men några få är obligatoriska och ska vara de samma från län till län. Man testar kvistkänslighet på olika avstånd med grov kontra klenare klass 1, trångborrning och olika hagelgrovlekar, stål kontra bly, slug med och utan riktmedel på olika avstånd, hals/skallskott kontra bog skott, skytte under stress osv osv. Det brukar vara väldigt nyttigt och en av tankarna med detta är att påvisa hur enkelt det är att genomföra dessa övningar ute i jaktlagen sedan.

Jag har gått utbildningen och hjälper nu konsulenterna att hålla i den praktiska delen i området där jag bor och har därför sneglat lite i kursutvärderingarna. Utifrån detta kan jag väl säga att utbildningen verkar rätt bra!

Sneglade lite på vart du bor, torde bli Stefan Holm, Daniel Ligné eller Lars Plan som kör utbildningen om du hoppar på den. Går du den i vår så kan det vara som så att jag håller i dag två  ;D Det är under alla omständigheter Stefan du ska vända dej till så snoka upp honom via SJF hemsida så kan han säkert ge besked om nästa kurstillfälle.

Snokade reda på honom själv ;D

stefan.holm@jagareforbundet.se och telefon 08-591 255 75. Han sitter på Märstakontoret.

Mvh!

Tack för info, jag skall kontakta vederbörande.

Mvh Magnus