Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

illegala vapen

Featured Replies

Publicerat

såg på text tv idag att mängden illegala vapen ökar i Sverige och då sa statsministern att han skulle se över hur  vapenlagstiftning  kan skärpas ytterligare är han fullständigt krängd i roten? detta måste ju för f-n stävjas vi jägare och skyttar ska inte behöva lida för att politiker inte kan skilja på illegala och legala vapen    behövde få ut de här är så jävla arg sitter och kokar av ilska :verymad:

Publicerat

Syns att du är upprörd!

Vore dock intressant att se hur lagstiftningen kan ändras för att påverka de illegala vapnen. Tidigare förslag har ju så vitt jag vet alltid handlat om de legala. (Utom amnestin) låt oss se om det kan komma fram några nya förslag innan vi toksågar dem.

Publicerat

Det lilla jag hörde så var det ändå lite positivt.

Man sa att det var de illegala vapnen som flödade in över gränserna som var problemet.

Äntligen så sägs det öppet.

Sen var det väl en skärpning i lagstiftningen mot illegalt vapen innehav oxå som man pratade om.

Dock tror jag det har liten inverkan på buset...

Sen blir man iofs mörkrädd när polischefen i Göteborg intervjuvas och säger att vapeninnehav ska straffas hårdare.

Varför i h...ete säger man sånt på det viset, som upplagt för misstolkningar..

Publicerat

Mmm de har väl redan skärpt polisens rätt till att gå in i fordon om det uttalade syftet är att söka vapen. Men jag skulle kunna tänka mej att man öser på Tullen mer resurser och skärper straffen för illegala vapen på allmän plats.

Vi som är legala så att säga bryr sig iaf inte ordningspolisen om.. De gånger jag fått personfrågor och sett att de innehar vapen så bryr sig konstaplarna aldrig, slutat att rapportera sånt såvida det inte är kontroll i säkerhetkontrollen på flygplatsen där man hittat plugg i fickor eller väskor. Rätt vanligt :tongue:

Hade, för ngn månad sen lite drygt en forumist där man anträffade plugg i någon ficka.. :biggrin: