Jump to content

Andjakt någon ?

strävhår

Recommended Posts

strävhår

Tänker ta mig en tur norrut på lördag em i ett försök att trampa upp änder och är det nån som kan/vill hänga på vore det kul.

3gölar 4mil väster om Gävle blir det, om det hinns med så blir det ett avslut med vettarna i skymníngen.

Om nu båten finns kvar och flyter :rolleyes:

Höga stövlar eller allra helst vadarbyxor är att föredra, men lite blöta har ingen dött av. I alla fall inte i den värme som är nu.

Ska på bröllop då, annars hade jag nog anmält mig :-( skulle det vara nån som kan fara med dig som behöver vadarbyxor har jag ett par att låna ut i Väsby.

telefonskrivet

Är verkligen sugen att hänga på, tror dock att jag måste lämna in permissionsansökan först. Ligger inte på plus för tilfället, lovade visst vid nåt tillfälle att jag inte skulle jaga förrän 1a oktober....;)

Alla stavfel beror på för stora tummar till för liten lur

strävhår

Fan har jag loggat in på Jaktljum.se ?? Bröllop, jobb och fagra löften :biggrin:

Har lyckats lura med mig bror min och förmodligen en hundförare med labbe som vill prova på :thumbsup:

strävhår

De söker, vid rätt tillfällen har det blivit några stånd på trygga änder. Förmodligen skulle jag många ggr få fler skottchanser om de gick fot, men jag tycker det är rätt roligt med trötta hundar också.

Har tänkt mig prova unghunden denna gången, hon har varit lite tveksam med vattenapporteringen så nu skall hon få ta sig vatten över huvudet under ett par timmar.

strävhår

Jo när börjar kvällstrecket?

När lägger du i vantarna?

Hoppas vi är i tid och lägger ut dem minst en timma före solen går ner, de har ju en himla dålig vana att svischa förbi i den sista strimman av ljus. Men månen är på G och det ser ut att bli en klar lördag, en klar fördel.

strävhår

Blir på em, men får nog se det som fullt just nu.

Ett par infödingar som förmodligen skall med oxå.

Men kan bli fler ggr Teffek.

• Like 1
strävhår

Jag ser fram emot bilderna :-)

telefonskrivet

Bilder kan jag lova om gud vill och grejorna håller, sedan vad det blir på dem...

Bilder kan jag lova om gud vill och grejorna håller, sedan vad det blir på dem...

Om det kniper får du fota hundarna, de är ju tjusiga i sig.

telefonskrivet

• Like 1

Är morgon eller kväll bäst för vettajakt?

Hur är andbeståndet i hemmabygden?

Var ut på gåsjakt förra helgen och då flög det en del.

strävhår

Är morgon eller kväll bäst för vettajakt?

Hur är andbeståndet i hemmabygden?

Var ut på gåsjakt förra helgen och då flög det en del.

Kan inte påminna mig om att jag provat på morgonen faktiskt, därmed inte sagt att jag inte gjort det. Behagligare tid att rigga på kvällen.

Vet inte riktigt hur det ser ut nu för tiden, förr matade vi och satte ut lite och vi var ett gäng som höll på. Sedan när jag flyttade dog det ut lite och när en av eldsjälarna dog i cancer i våras så bidde det inget alls detta året.

Är förbannat kul att hålla på men det kräver nästan att man är några stycken som hjälps åt och bor på bygden, det duger inte med nåt halvmeckigt.

Nu brukar det kunna ligga rätt bra med fågel ändå stundtals om man prickar rätt med de berömda norrlandsänderna, lever på hoppet alltså.

• Like 1
strävhår

Hur gick det då... resultat som en normal godsjakt?:-)

Som en normal allmogejakt :smile:

Som en normal allmogejakt :smile:

Jaha, ca 0 ankor brukar vara normalt när vi jagar:-)

Har matat änder nu ett tag men det går inte nå mängder korn än. Tror inte dom riktigt dom hittat dit än. Får hoppas!

Å hur f.. får ni smilisarna gula. Använder ni tapatalk?