Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Eley Impax 28 gr bly 5 eller Saga Elite 28 gr us 6?

Featured Replies

Publicerat

Hur f-n gör du med när du citerar? Borde jag veta :sick:

Ehhhh, ja..... Nu är visserligen programmerare i botten men det är inte rocket sience: fullständig editor....

Jag har lekt med laser under trutskytte. 50 meter är hanterbart utan problem. När man är uppe på 60+ så börjar det bli vanskligt.. Säg så här, med en lite trängre borrning, inte toktrång men mer än halv och tex den här Pigeon Extreme så skulle jag dra på 60 meters trutar och med viss säkerhet hävda att jag inte chansar. När vi sköt som mest Matte Holst och jag så vet jag att en trut på 67 meter var säker.. om vi sköt båda samtidigt. Detta då med rätt usel plugg.

Titta på bilden igen - normalt har man en om än liten yta på 50m som funkar, det är om du ska förbi den som det ställs andra krav.... George Digweed sköt i ett klipp på tuben en lerduva på 117 m, 80-90 ja men över 100 trodde jag inte att det gick på. Jag har aldrig testat över 80m eftersom det är knöligt nog på 80m - vind och dropp börjar märkas ordentligt och det kan vara knastrigt nog och hitta 4 kvadratmeter så man är säker att man får med centrum på svärmen.

Har för mej att Rios 36 grams laddade us 4 bet förjävla bra på riktigt dryga håll.. men det krävdes att man gick fram rejält, laddningen tog ned hastigheten så att säga.

Ja man ska fram 2-3 m känns det som.....

Wobblande duvor är svåra även på 25 meter :dry:

Ja, de är det.....

Skulle aldrig komma på tanken att ge mej ut på kajsanering med plugg som duger till något vettigt. Kajor skjuts med billigast tänkbara ståltrap, dessa äventyr om några är skottintensiva och ganska lätta alltså junkplugg. De trillar snällt.. Det är dessutom ofta bra håll givet att man planerat saneringen en smula. Bra håll innebär att stålet fortfarande håller hög hastighet dvs förhållandevis lätt. Åtminstonde första skottet, när de kastar så blir det en annan sak :yes: Då hjälper iofs ingen premiumplugg i hela världen!

Jag har provat framför allt NSI QUATTRO - och där snackar vi seriösa stålpilar - bra fart, fantastiska träffbilder. Duvor och kråkor har fallit förvånade bra måste jag säga..... Fat man får smussla lite med rosa hylsorna. T4an är bra, men NSI är pinnhålet över.

T

Publicerat

Får man bryta in lite?

Vad tycker ni om gamebore patronerna som heter white gold?

Brukar dessa till det mesta själv. Spec kråkjakten o dom har fungerat riktigt fikt i min beretta 391 urika med kort pipa. Både med den öppnaste o den trängsta choken.

Publicerat
  • Författare

I blyversionen så är de tveklöst bra! Fick tag i dem för två år sen, sköt förra våren med dem en morgon. Tanken var att inrikta mej mest på kajor på det stället så jag rev med vad jag hade i budgetpluggsväg. De låg i den lådan.. Sköt ett antal kråkor den morgonen och White Gold var tveklöst giftiga! Då sköt jag full-full dessutom.. rappa som f-n för att vara 24 gr och grym effekt! Ska det bulkköpas 24 gr blytrap så är de ett riktigt intressant alternativ som jag nog kommer att söka aktivt.

Publicerat

Köpte tusenpack för något år sen. Dags o köpa igen o blir samma patron då oxå. Självfallet är det bly jag pratar om. Stål befattar jag mig helst inte med :)

Använt dessa patroner från kaja till gäss/grävling med bra resultat :) bra pris är det oxå!

Publicerat
  • Författare

Vart och vilket pris? Torsbo hade dem i lager på hemsidan men det visade sig vara hittepålager, fanns inte i verkligheten då.

Publicerat

Torsbo tog jag dessa från. Kan titta om jag får fatt på några i veckan om du vill ha.ska ändå förbi sthlm o lämna mikes kulor påvägen hem från stugan.

Publicerat
  • Författare

Ok.. Sushi fuck.. Ausch :-) ska dit, kolla om det finns så kan han handla om min jaktbudget medger det. Har rätt bra m plugg nu, tror det räcker tills i sommar..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

I blyversionen så är de tveklöst bra! Fick tag i dem för två år sen, sköt förra våren med dem en morgon. Tanken var att inrikta mej mest på kajor på det stället så jag rev med vad jag hade i budgetpluggsväg. De låg i den lådan.. Sköt ett antal kråkor den morgonen och White Gold var tveklöst giftiga! Då sköt jag full-full dessutom.. rappa som f-n för att vara 24 gr och grym effekt! Ska det bulkköpas 24 gr blytrap så är de ett riktigt intressant alternativ som jag nog kommer att söka aktivt.

Skulle nog vara säga att det är rejält bra pilar, lite lustigt att det ter sig så i Sverige. I Sverige ses White Gold lite som premium puppa - det säger en del vad vi är vana vid för skit. På den lilla bakåtsträvande ön så är det en mellanprispuppa med normal prestanda till ett bra pris.

T

Publicerat

Återkommer om de finnes! :)

Publicerat

Finns inga hemma. Kommer åter nästa vår fick jag förmedlat av torsbo. Får köpa på sig ett tusenpack eller två så man klarar sig :)

Publicerat
  • Författare

Skulle nog vara säga att det är rejält bra pilar, lite lustigt att det ter sig så i Sverige. I Sverige ses White Gold lite som premium puppa - det säger en del vad vi är vana vid för skit. På den lilla bakåtsträvande ön så är det en mellanprispuppa med normal prestanda till ett bra pris.

T

Men vafan då måste ju detta vara en grym patron!? Du VET att det är en bra patron och jag upplever att det är en bra patron :biggrin:  :biggrin:

Publicerat

Hippen jag har 750st  White Gold 28g bly 6:or om du nu skulle vilja byta till dig om du nu får tag på mer Impax? Jag skulle vilja ha tag på ett gäng Impax till min Britt som måste matas med filtförladdning och 65mm papphylsor:-)

/J

Publicerat
  • Författare

Aha!!

Detta vart avgjort intressant som fan!

Vart får du alla finpuppor ifrån??

Långskott.. men ev har jag en hel del nya Impax på ingång med Filt.. Förutom det så tror jag att jag kan rysta fram 125 pilar till kanske redan på måndag.

Ska grotta lite, White Gold är spännande :-)

Publicerat
  • Författare

Drar ett pm Tännis..

Publicerat
  • Författare

Fått hem en omgång med Impax igen. Nu ska jag testa dem på div oknytt så får vi se vad som sker..