Publicerat Oktober 13, 201312 yr Beställ en riktig customstudsare istället ;-) Det är ju torka sig i röven med pengarna på riktigt. Kanske inte så viktigt då kommande ägaren köper ny bil med 2-3 års mellanrum.
Publicerat Oktober 13, 201312 yr Den "konstruerade" begränsningen om 6 vapen medför att man har oproportionerligt mycket medel att lägga på vapnens utformning, costumisering och anpassning. En ds drilling med tillhörande vanligt pipset skulle vara väldigt rätt för dig per, sen uppstår frågan är det vad du vill? Christian
Publicerat Oktober 13, 201312 yr Författare Det är ju torka sig i röven med pengarna på riktigt. Kanske inte så viktigt då kommande ägaren köper ny bil med 2-3 års mellanrum. Nu har jag bara köpt NY bil en gång o det är senaste gången.
Publicerat Oktober 13, 201312 yr Min galna dotter köpte en bössa i 500 Jeffery jag undrade vad hon skulle ha den till, hon behöver ingen penisförlängare vad jag kan förstå en 308:a gör samma jobb, vad fasiken skall man med 458:a till? Vi har inget vilt i detta land som det behövs såna kalibrar för att stjälpa omkull.
Publicerat Oktober 13, 201312 yr Författare Min galna dotter köpte en bössa i 500 Jeffery jag undrade vad hon skulle ha den till, hon behöver ingen penisförlängare vad jag kan förstå en 308:a gör samma jobb, vad fasiken skall man med 458:a till? Vi har inget vilt i detta land som det behövs såna kalibrar för att stjälpa omkull. Självklart behövs det inte något mer än en gammal bock med fast borrning o en 1640 i 30-06. Men det är rätt kul med något annat med Dessutom är 375 långt ifrån något monster.
Publicerat Oktober 13, 201312 yr Det är ju torka sig i röven med pengarna på riktigt. Kanske inte så viktigt då kommande ägaren köper ny bil med 2-3 års mellanrum. Nu lät du gammal och vis helt plötsligt
Publicerat Oktober 13, 201312 yr jag har 8 förnicklade originalhylsor att skänka om du är så korkad att du köper sakon......
Publicerat Oktober 13, 201312 yr Nu har jag bara köpt NY bil en gång o det är senaste gången. Avis som fan på Amaroken, bekvämare jaktbil blir svår att hitta.
Publicerat Oktober 13, 201312 yr Författare jag har 8 förnicklade originalhylsor att skänka om du är så korkad att du köper sakon...... Du menar att om jag är dum nog att köpa en Semi pipa till Blasern för 12900kr o ett magnumslutstyckshuvud för 2200kr så får jag inte dina 8st "originalhylsor"? Men om jag är så dum att jag köper ett komplett vapen som förutom Pipa o slutstycke har både kolv, rembyglar, låda, magasin, bakkappa, avtryckare o öppna riktmedel för 15823kr o 44 öre så får jag 8 hylsor? Låter som att jag får ganska mkt för de 723,44kr jag får lägga extra för ett komplett vapen....
Publicerat Oktober 13, 201312 yr Låter på dig som att chansen är relativt stor att denna bössa lämnar skåpet om några år vilket gör det redan nämnda försäljningsvärdet intressant. En förebild för mig gällande privatekonomi gav följande råd: Köp antingen det bästa (investera) eller köp det billigaste (konsumera). Detta gäller då rent ekonomiskt och för minimal kapitalförlust, det har inget med skoj eller rimligt pris att göra. Det innebär vanligtvis att "det bästa" är för dyrt för de flesta. Hade du bara pengarna hade du tex kunnat köpa en H&H DS från 50-talet, jaga med den några säsonger och sen sälja den för samma pengar. I andra ändan hittar du tex Winchester 70 knökmatare som inte kan sjunka så mycket i värde eftersom de redan nu inte kostar så mycket. Kodiaken från Finland låter därför klockren då den faktiskt är inom räckhåll för en vanlig dräng som gett sig fan på att skaffa en. Men, export, frakt mm plockar ju på lite, så kolla upp det noga innan ordern går. Och kolla Sakos övriga modeller med, det är ändå en slant som ska iväg.
Publicerat Oktober 13, 201312 yr Du menar att om jag är dum nog att köpa en Semi pipa till Blasern för 12900kr o ett magnumslutstyckshuvud för 2200kr så får jag inte dina 8st "originalhylsor"? Men om jag är så dum att jag köper ett komplett vapen som förutom Pipa o slutstycke har både kolv, rembyglar, låda, magasin, bakkappa, avtryckare o öppna riktmedel för 15823kr o 44 öre så får jag 8 hylsor? Låter som att jag får ganska mkt för de 723,44kr jag får lägga extra för ett komplett vapen.... kostar det så mycket hos Hasse? du får mina hylsor i vilket fall, om du vill ha dem?
Publicerat Oktober 13, 201312 yr Författare Låter på dig som att chansen är relativt stor att denna bössa lämnar skåpet om några år vilket gör det redan nämnda försäljningsvärdet intressant. En förebild för mig gällande privatekonomi gav följande råd: Köp antingen det bästa (investera) eller köp det billigaste (konsumera). Detta gäller då rent ekonomiskt och för minimal kapitalförlust, det har inget med skoj eller rimligt pris att göra. Det innebär vanligtvis att "det bästa" är för dyrt för de flesta. Hade du bara pengarna hade du tex kunnat köpa en H&H DS från 50-talet, jaga med den några säsonger och sen sälja den för samma pengar. I andra ändan hittar du tex Winchester 70 knökmatare som inte kan sjunka så mycket i värde eftersom de redan nu inte kostar så mycket. Kodiaken från Finland låter därför klockren då den faktiskt är inom räckhåll för en vanlig dräng som gett sig fan på att skaffa en. Men, export, frakt mm plockar ju på lite, så kolla upp det noga innan ordern går. Och kolla Sakos övriga modeller med, det är ändå en slant som ska iväg. Absolut ska det kollas upp vad en import skulle kosta Hoppas på svar av någon här som gjort det. Bör ju vara samma sak som från Åland plus något dyrare frakt. Det var ju för övrigt din ide med en Kodiak o pga dess pris i Sverige så tyckte jag att detta var rätt ointressant från början. Men så kom jag på att kolla Åland. Fick tag i ett pris där. O sedan tipsade Tolle om en handlare i Finnland som hade ännu bättre pris
Publicerat Oktober 13, 201312 yr Jag hade gärna haft en Brown Bear om lådorna och kalibrarna varit lite mer varierade.
Publicerat Oktober 13, 201312 yr Författare kostar det så mycket hos Hasse?du får mina hylsor i vilket fall, om du vill ha dem? Min 280 gick på 11 000kr. En pipa till blasern i ovan nämnda kaliber eller liknande skulle ha öppna riktmedel av bästa sort o där blir det ett par tusen till. Visserligen skulle den inte få picatinny skena o förmodligen inga flutes så det skulle nog hamna på runt 10 hos Hasse. O så ett slutstyckshuvud på det. Men hur är det då med andrahandsvärdet? Jag skulle tippa på att en originalpipa håller värdet betydligt bättre oavsett. Tar gärna hylsorna om det nu blir en 375a.
Publicerat Oktober 13, 201312 yr Författare Jag hade gärna haft en Brown Bear om lådorna och kalibrarna varit lite mer varierade. Grizzly/Blackbear i 338Federal med kolv från en Hunter laminat så är du i mål
Publicerat Oktober 13, 201312 yr Sant, men jag valde att istället byta kolv på en bössa för typ 20% av priset till min 7mm-08. Eftersom jag är en snål fan.
Publicerat Oktober 13, 201312 yr Författare Sant, men jag valde att istället byta kolv på en bössa för typ 20% av priset till min 7mm-08. Eftersom jag är en snål fan. O eftersom att du ändå redan har en bössa med nästan samma egenskaper Men nu mina herrar går det inta att sitta uppe o diskutera 6e vapen planer för nu ska det sovas för imorn är det älgjakt!
Publicerat Oktober 16, 201312 yr Författare Någon som vet ca vad det kostar att importera vapen? Har fått ett pris på Mail från Torsbo o det är frågan hur mkt billigare det blir från Finnland.
Publicerat Oktober 16, 201312 yr Det kostar inget att importera ett vapen från Finland. Du ansöker om "tillstånd att importera vapen" samtidigt som du ansöker om vapenlicensen för vapnet hos polisen. När licensen och tillståndspappret kommer mailar du det till handlaren som skickar vapnet hem till dig. Du får dra bort finsk moms på priset, sen lägga till svensk moms+frakt... Svårare än så är det inte, men du kanske menade vad frakten kostar?
Publicerat Oktober 24, 201312 yr Författare Vad tror ni är ett rimligt pris att ge för en Winchester 70 med Ictuspipa i 416taylor inklusive Laddverktyg, en del hylsor o färdiga patroner samt 2 Leopold sikten. Ett VX3 1,5-5x20 belyst och ett äldre i typ samma storlek.
Publicerat Oktober 25, 201312 yr Författare Vad tror ni är ett rimligt pris att ge för en Winchester 70 med Ictuspipa i 416taylor inklusive Laddverktyg, en del hylsor o färdiga patroner samt 2 Leopold sikten. Ett VX3 1,5-5x20 belyst och ett äldre i typ samma storlek. Ingen som vill ge ett uttalande?
Publicerat Oktober 25, 201312 yr Vad är det för stock? Customstock borde dra upp priset lite. Överlag är min uppfattning att Winchester inte brukar gå så dyrt. 8-12 lappar är min mycket grova gissning. Det finns dock kunnigare forumister som kanske har en annan uppfattning. Skickat från en onödigt stor telefon, levererad av Televerket.
Publicerat Oktober 25, 201312 yr Författare Vad är det för stock? Customstock borde dra upp priset lite. Överlag är min uppfattning att Winchester inte brukar gå så dyrt. 8-12 lappar är min mycket grova gissning. Det finns dock kunnigare forumister som kanske har en annan uppfattning.Skickat från en onödigt stor telefon, levererad av Televerket.Ska försöka hitta en bild på en liknande stock. Det är en original MC stock men med bakkappan högt nästan i linje med pipan. Ägaren hade tänkt sig runt 10-11 000.
Publicerat Oktober 25, 201312 yr Jag tycker det låter rimligt, det är en bra grundbössa, sen att jag fastnat för kalibern är en annan sak (den ser ut som en storebror till min 338-06Ai). Originalstocken är inte helt fel, även om man kan ha synpunkter på MC.