Publicerat Oktober 25, 201312 yr Författare Svängde förbi hos ägarn o tog en kik till nu! Båda siktena heter VX3 o är 1,5-5. Vapnet är i grunden en Win 70 XTR Magnum från 1979 o den är ompipad 1991. Ägaren hade till o med originalkartongen kvar! Hylsor hade han rätt många o vissa är nya Rhino hylsor. En halv ask Hornady RN 400gr o en halv ask Woodleigh 410gr var de kulor han hittade nu men finns en del Rhino 350gr i någon låda med. Laddverktyget är ett RCBS. I mitten av nästa vecka ska vi ut o provskjuta skapelsen
Publicerat Oktober 25, 201312 yr Låter hur trevligt som helst. Kolla noggrant är hur den matar, med det skarpa hylsbröstet krävs nog att smeden gjort ett bra jobb vid ompipningen.
Publicerat Oktober 25, 201312 yr Som sagt, trevligt Stocken ser väldigt lång ut. Winchesters gamla magnumbössor ger intryck av att vara välbyggda, med precis de attribut man vill se hos en magnumbössa, rembygelring på pipan, svart förstocksände (fejkat buffelhorn?) och förstärkningsbult genom stocken bakom rekylklacken. Lika bra att erkänna, jag går igång på det
Publicerat Oktober 25, 201312 yr Även om jag sitter på en 416 rem mag så vet jag inte vad den skulle vara värld. Den ser ju bra ut på fotot.
Publicerat Oktober 25, 201312 yr Författare Som sagt, trevligt Stocken ser väldigt lång ut. Winchesters gamla magnumbössor ger intryck av att vara välbyggda, med precis de attribut man vill se hos en magnumbössa, rembygelring på pipan, svart förstocksände (fejkat buffelhorn?) och förstärkningsbult genom stocken bakom rekylklacken. Lika bra att erkänna, jag går igång på det Kan bara hålla med om allt Men vad gäller kolvlängden har du fel Den är faktiskt bara 34cm. Men sitter som ett smäck
Publicerat Oktober 25, 201312 yr Kan bara hålla med om allt Men vad gäller kolvlängden har du fel Den är faktiskt bara 34cm. Men sitter som ett smäck Jamen då så är det ju bara att slå till Per. En bra grisvältare till storgalten du springer på honom. Vad har den för vikt med siktet? Min väger 5 kg ganska exakt. Inget att tveka på.
Publicerat Oktober 25, 201312 yr Författare Jamen då så är det ju bara att slå till Per. En bra grisvältare till storgalten du springer på honom. Vad har den för vikt med siktet? Min väger 5 kg ganska exakt. Inget att tveka på. Skulle gissa på drygt 5kg. Bara pipan väger tydligen 2,8kg.
Publicerat Oktober 26, 201312 yr Skulle gissa på drygt 5kg. Bara pipan väger tydligen 2,8kg. Ok! Ja, det är rejält gods i pipan.
Publicerat November 7, 201312 yr Författare Idag var jag o provsköt Taylorn Den var behaglig att skjuta med o jag ska inte klaga på träffbilden heller. Började stående på 40m stoppade i 3 skott o sköt först ett på tavlan o sedan 1 på en lerduva några meter brevid tavlan o sedan ett till på tavlan. 1a skottet satt perfekt i det svarta på tavlan, 2a skottet gjorde mos av lerduvan o 3e satt precis under riktpunkten. Sedan backade vi till 80m även här stående då tog det strax under riktpunkten. Rätt nöjd med det skyttet då det är första gången jag skjuter med bössan (På bilden är det ytterligare 2 kulhål o de är 7mm) Som avslutning så sköt jag ett skott i en bit blöt granmassaved med 350gr Rhino. Resultatet av det ser ni på bilden. Kulan penetrerade 25cm o expanderade till 21,5mm i diameter o restvikten var 342gr eller 97,7% På vägen hem kom vi överens om priset o nu är det bara att vänta på licensen
Publicerat November 7, 201312 yr Författare Börjar redan fundera på hur bra det skulle bli med en McMillan kolv på denna
Publicerat November 7, 201312 yr Börjar redan fundera på hur bra det skulle bli med en McMillan kolv på denna Nej nej nu ska det vara finaste valnöt med ebonyknopp på förstår du väl
Publicerat November 7, 201312 yr Börjar redan fundera på hur bra det skulle bli med en McMillan kolv på denna Låter som att jag sabbat semesterkontot med mitt snack.
Publicerat November 7, 201312 yr Semester på skyttebanan brukar vara rätt billigt förutom ammokostnaden då!
Publicerat November 8, 201312 yr Författare Ett dylikt vapen inbjuder ju kanske mer till semester i sydliga breddgrader än semester på skjutbanan Men så kul ska vi inte ha ännu på några år. Sidelock syftade nog mest på priset för en ny stock.