Publicerat Oktober 9, 201312 yr Att Millett Angle-Fuck och Leupold Kuk-R är skit håller jag med om, liksom att Warne har en konstruktion som ofta medför problem och att Spuhr ISMS är det bästa sen skivat bröd - men vad menar du skulle vara problemet med Burris?!? -- Mats De fasta är bra, men deras detachable håller inte måttet. Jag har ett par i en låda du kan få billigt.
Publicerat Oktober 9, 201312 yr Nu har jag iofs. aldrig använt de löstagbara, men va faan... Name a price. -- Mats
Publicerat Oktober 10, 201312 yr http://www.handladigitalt.se/burris-xtr-xtreme-tactical-stalringar-medium-12-snabblas-p-7068.html Halva priset, jag bjuder på frakt i grön påse som tröst för att du är norrlänning. Ringarna är slipade.
Publicerat Oktober 11, 201312 yr Jaså, dom... Såna har jag redan i två olika höjder, tycker kanske inte att det är världens bästa lösning direkt. Hade det varit Zee Signature QD skulle jag ha provat. :-) Det finns f.ö. kinakopior (?) av vanliga tacticoolen som funkar alldeles utmärkt, där det enda man offrar är den plana skruven/rekylstoppet. En hejdlöst bra deal för de $5 stycket som man får betala på DX - bara att klösa bort äckeltejpen och köra: http://dx.com/p/aluminum-alloy-bracket-mount-with-hex-wrench-for-m16-gun-30mm-caliber-50516 -- Mats
Publicerat Oktober 17, 201312 yr Författare Jag har funderat kring vad som skulle passa mig bäst som allroundvapen. Jag tänker plocka åt mig av era förslag och skaffa mig ett icke peta på vapen. Hur jag gör och vilken av låsen jag använder ska jag bestämma mig för. M55 och m65 är identiska i känsla så jag ska ha ett sådant att bruka. Jag har valt min favviskaliber efter vad jag vill kunna göra och det kommer med stor sannolikhet bli en 260 pipa, kanske i kort låda, en 50-55cm pipa och gängad för dämp. Till densamma ska jag ha en S&B i jaktförstoring och en kolv med justerbart kindstöd typ htgn. 260n är den kaliber jag gillat mest av alla jag provat. Den är lättskjuten och med 1:8 så kan man använda 155or och det räcker. SST, accubond, mega eller ttsx är bra kulor och jag trivs och kan kalibern.
Publicerat Oktober 17, 201312 yr Författare Jag glömde skriva att... Äh, jag somnar hela tiden, jag tar det imorgon...