Publicerat Oktober 19, 201312 yr Tar gärna emot tips på var man köper BILLIGA vakuumpåsar för hemma/hobby vakuumpackare. Hittade t.ex hyggligt prissatta påsar på Wildboars men man blir ju galen då ett 100-pack påsar för drygt 150:- sedan kostar 90:- i frakt... Inte klokt!
Publicerat Oktober 19, 201312 yr Jag köper på rulle så att man kan göra sin egna storlek på på påsen. Köper man färdiga påsar så brukar dom antingen vara förstora el. försmå. Jag köper en 2-pack på Euronics, Kalix för ca. 160 kr av den stora modellen. Vet ej vad den mindre kostar. Tips: Köttfärs fryser jag ner i antingen 1/2 el. 1 kg förpackningar. Lättare att räkna när man gör något efter recept med beräkningen av kryddor, salt, m. m.
Publicerat Oktober 19, 201312 yr vet inte vad det kostar men såg att ica maxi har börjat sälja vakum maskiner och påsar
Publicerat Oktober 19, 201312 yr vet inte vad det kostar men såg att ica maxi har börjat sälja vakum maskiner och påsar Dom flesta butiker har nu börjat sälja vakuumpackare o påsar.
Publicerat Oktober 19, 201312 yr Författare Köpte ett gäng rullar när jag köpte maskinen men blev lite trött på att uppfinna hjulet på nytt igen å igen å igen liksom... Mycket svetsande blev det! Tänkte därför att just köttfärs, 500 g funkar ju fint i en färdig påse 20x30. Annars, väldigt nöjd med köpet, skulle man egentligen haft för länge sedan!
Publicerat Oktober 19, 201312 yr Köpte ett gäng rullar när jag köpte maskinen men blev lite trött på att uppfinna hjulet på nytt igen å igen å igen liksom... Mycket svetsande blev det! Tänkte därför att just köttfärs, 500 g funkar ju fint i en färdig påse 20x30. Annars, väldigt nöjd med köpet, skulle man egentligen haft för länge sedan! Visst blir det mycket svetsande när man köper på rulle men å andra sidan inget slöseri el. iaf mindre slöseri med påsbitar hit o dit. Jag o frun är nöjda med våran o visst skulle man ha haft en sådan för länge sedan.
Publicerat Oktober 19, 201312 yr Författare Ja, nu gäller det ju bara att välta omkull en älg så att man får hårdtesta maskinen...
Publicerat Oktober 19, 201312 yr Ja, nu gäller det ju bara att välta omkull en älg så att man får hårdtesta maskinen... Ja, det är inte så bara. Har du gott om äpplen så att du kan mata in dom?
Publicerat Oktober 19, 201312 yr Författare Ja, det är inte så bara. Har du gott om äpplen så att du kan mata in dom? Nä, äpplena har gått åt till äppelmos å annat... De jag körde ut på skogen åt i alla fall bara björnen upp! Appropå äpplen... Gjorde ett pimpat "juläppelmos" idag, kokade med stjärnanis, kanelstång och hel saffran, doft, färg å smak kommer att passa fint till de griljerade revbensspjällen på julbordet.
Publicerat Oktober 19, 201312 yr Nä, äpplena har gått åt till äppelmos å annat... De jag körde ut på skogen åt i alla fall bara björnen upp! Appropå äpplen... Gjorde ett pimpat "juläppelmos" idag, kokade med stjärnanis, kanelstång och hel saffran, doft, färg å smak kommer att passa fint till de griljerade revbensspjällen på julbordet. ¨låter härligt,,,,ska vi fira jul ihop
Publicerat Oktober 19, 201312 yr Köpte mina påsar på: www.livsmedelsmaskiner.se. Fraktfritt vid köp över 1000kr, annars 80 kr för frakt. Kräver dock att du har en registrerad firma 150x300mm 144 kr+ moms/ 100st 200x300mm 185 kr+ moms/ 100 st 250x350mm 247 kr+ moms/ 100 st Påse på rulle är NIMA billigare Redigerad Oktober 19, 201312 yr med kkjon
Publicerat Oktober 20, 201312 yr Nä, äpplena har gått åt till äppelmos å annat... De jag körde ut på skogen åt i alla fall bara björnen upp! Appropå äpplen... Gjorde ett pimpat "juläppelmos" idag, kokade med stjärnanis, kanelstång och hel saffran, doft, färg å smak kommer att passa fint till de griljerade revbensspjällen på julbordet. Det är inte dumt med riktigt hemmagjort äppelmos. Haha! Nalle var hungrig innan han går i ide. Sådant har jag smakat på någon gång förut o det är väldigt gott. Det börjar vattnas i munnen på mig nu.
Publicerat Oktober 21, 201312 yr Författare OK, någon mer som ska komma till jul, jag kanske måste boka en lokal!?
Publicerat Oktober 21, 201312 yr OK, någon mer som ska komma till jul, jag kanske måste boka en lokal!? Vi kan ju ha ett stort knytkalas till jul, nyår el. trettonhelgen.
Publicerat December 9, 201312 yr Jag vet ju inte riktigt men, gjorde en kalkyl på denna tråd. Qvarnhill nämner oss på Wildboars.se har en påse 20x30 i 100pack för 156kr + frakt 90. KKJon säger att ett annat ställe tar 185kr + moms + frakt 80kr fraktfritt över 1000kr. Dvs. 6 paket a 185kr = 1110kr +moms = 1388kr hos kkjons alternativ för att bli fraktfri. Dessa 6 paket kostar 156x6= 936kr +90kr frakt= 1026kr hos wildboars.se som är Qvarnhill nämt. Alltså blev de påsarna 362kr billigare hos oss som inte döljer några frakter eller har dessa i varans pris. Våra kunder i fysiska butiken är inte så sugna på att betala för någon frakt som är inbakad i priset. Dessutom tror jag det är svårt att finna lägre priser ens i Ullared.
Publicerat December 9, 201312 yr Ett tips vid vakuumförpackningen skulle vara från min sida, skär av en 1,5l PET flaska så att du får ett rör. Packa 500gram föra i röret och markera detta med ett steck på PET flaskan så behöver du inte väga dina 500gram varje gång om du mäter upp till strecket. Än bättre är att ha röret i en 20x30 påse när du packar färsen så slipper du kladd i svetsen vid förslutning. PET flaskan köper du nu i jultid med innehåll för priser mellan 10-50kr beroende av vart du köper den. :-)
Publicerat Januari 23, 201412 yr Konsumentgranskning av påsar vi styckade några hjortar igår och hade då tre olika vacuum-maskiner och även tre olika påsar Maskinerna var: Foodsaver , Nima,s Alice och OBH Nordica,s maskin Påsarna var från NIMA , Livsmedelsmaskiner.se och Widboars.se Med foodsaver spelade det ingen roll vilken påse man använde. Den sög och förslöt samtliga Med Alice Gick NIMA,s påsar galant även påsarna från Livsmedelsmaskiner. Påsarna från wildboar Har minst (lägst)prägling Det gjorde att man fick vara på alerten dom gånger som det inte blev något vacuum i påsen, oftast hann man avbryta innan svetsningen startade. I OBH Nordica funkade NIMA och Livsmedelsmaskiner. Här blev det tvärstopp med Wildboar. Den maskinen började svetsa tämligen omedelbart på nästan varje påse. Detta var bara lite reflektioner från slaktboden i går kväll. Tipset med petflaskan var klockrent. visst kladdade det lite, men ofantligt mycket mindre än när man slevar med händerna
Publicerat Januari 24, 201412 yr Finns inga billiga vakuumpåsar Nej, det gör det inte! Ska du ha bra så kostar dom några kronor mer. Det är bara att du gillar läget hubler.
Publicerat Augusti 27, 201411 yr Är det någon som har testat Z-aim:s påsar? http://z-aim.com/visa_produkt.asp?t=Vakuummp%E5sar+Rulle+20x15meter&id=537〈=sv
Publicerat Augusti 27, 201411 yr köpte OBH nordicas egna idag 22cmx3m styck. dvs 22cmx6m totalt för 169kr idag........ Då var z-aim mycket mer värt.
Publicerat Augusti 27, 201411 yr köpte OBH nordicas egna idag 22cmx3m styck. dvs 22cmx6m totalt för 169kr idag........ Då var z-aim mycket mer värt. Ok! Vi har haft Foddsavers förut men det var 6 m rullar o jag tyckte att det var i minsta lagret så tänkte prova på något annat fabrikat.
Publicerat Augusti 27, 201411 yr Här kan ni beställa ett test set med La-Va´s påsar om ni skulle va sugna på och prova dem. http://www.la-va.com/product_info.php/info/p82_Vacuum-Bags---free-testing-Set.html Finns och köpa på http://www.la-va.se sen om man inte vill shoppa från Tyskland.