Publicerat November 2, 201312 yr fick den när jag gjick jakt o viltvård. Ok! Vill du vara handledare åt mig då, om du får?
Publicerat November 2, 201312 yr japp det har jag ! har inte du gjort det! var det krångligt att få tillståndet ??
Publicerat November 3, 201312 yr var det krångligt att få tillståndet ?? det är inge problem att få den om man är markägare och kan motivera att du behöver freda din mark från bävern.
Publicerat November 3, 201312 yr det är inge problem att få den om man är markägare och kan motivera att du behöver freda din mark från bävern. Du skulle ha bjudit in Bäverexpressen istället
Publicerat November 3, 201312 yr Du skulle ha bjudit in Bäverexpressen istället problemet är när tex Bäverexpressen varit så går ju inte skinnen oftast inte användas.samt hålla på att rengöra blodig päls är inte roligt.
Publicerat November 3, 201312 yr problemet är när tex Bäverexpressen varit så går ju inte skinnen oftast inte användas.samt hålla på att rengöra blodig päls är inte roligt.Där har vi uppenbarligen olika erfarenheter eller olika krav helt enkelt.
Publicerat November 4, 201312 yr Du skulle ha bjudit in Bäverexpressen istället +1 på den! ang skinnen så blir det bara ett ingångshål med bäver pilarna Speer TNT
Publicerat November 4, 201312 yr Såg 6st mitt på dagen i söndags, kanske dax att testa lite bäverjakt
Publicerat November 4, 201312 yr Såg 6st mitt på dagen i söndags, kanske dax att testa lite bäverjakt Du har tid på dig t o m 15/5-14 nu i ett svep.
Publicerat Februari 7, 201412 yr Någon som vet hur man tar bort lukten från bäverskinnet ? Ska sälja till flugbindare...
Publicerat Februari 7, 201412 yr Tänkte jaga bäver imorgon. Vet inte vad som är bäst vid den här årstiden, morgon eller kväll? Funderar på morgon och sen på batten blir det rävvak
Publicerat Februari 7, 201412 yr Tänkte jaga bäver imorgon. Vet inte vad som är bäst vid den här årstiden, morgon eller kväll? Funderar på morgon och sen på batten blir det rävvak åk ut tidigt tycker jag
Publicerat Februari 8, 201412 yr Jagar ni bäver redan? Här är det metern snö och allt är blockfruset. Det är inte säkert att isen hinner gå innan jakten är över varje år och för det mesta så kommer vårfloden just när jakten är som hetast i början eller mitten av maj. Man får hoppas på tur så att vägarna är farbara för jag har en bäck i anslutning till råneälven där omgivningen ser ut att ha blivit massakrerad av bävrar på stereoider. Det krävs att man kan köra bil så att man kan sjösätta kanoten och paddla till utloppet för annars blir det en vansinnespaddling i minst en dag för att komma åt den.
Publicerat Februari 8, 201412 yr Jagar ni bäver redan? Här är det metern snö och allt är blockfruset. Det är inte säkert att isen hinner gå innan jakten är över varje år och för det mesta så kommer vårfloden just när jakten är som hetast i början eller mitten av maj. Man får hoppas på tur så att vägarna är farbara för jag har en bäck i anslutning till råneälven där omgivningen ser ut att ha blivit massakrerad av bävrar på stereoider. Det krävs att man kan köra bil så att man kan sjösätta kanoten och paddla till utloppet för annars blir det en vansinnespaddling i minst en dag för att komma åt den. Man får vara glad om man hinner ut ett par gånger innan jakten är slut.
Publicerat Februari 8, 201412 yr Jagar i värmland och det har varit så mycket vatten så det har knappt frusit, och nu är det regn och snö blask så det är nog ingen is nu.
Publicerat Februari 8, 201412 yr Jagar ni bäver redan? Här är det metern snö och allt är blockfruset. Det är inte säkert att isen hinner gå innan jakten är över varje år och för det mesta så kommer vårfloden just när jakten är som hetast i början eller mitten av maj. Man får hoppas på tur så att vägarna är farbara för jag har en bäck i anslutning till råneälven där omgivningen ser ut att ha blivit massakrerad av bävrar på stereoider. Det krävs att man kan köra bil så att man kan sjösätta kanoten och paddla till utloppet för annars blir det en vansinnespaddling i minst en dag för att komma åt den.Låter som jakt det Nils !
Publicerat Februari 8, 201412 yr Jagar ni bäver redan? Här är det metern snö och allt är blockfruset. Det är inte säkert att isen hinner gå innan jakten är över varje år och för det mesta så kommer vårfloden just när jakten är som hetast i början eller mitten av maj. Man får hoppas på tur så att vägarna är farbara för jag har en bäck i anslutning till råneälven där omgivningen ser ut att ha blivit massakrerad av bävrar på stereoider. Det krävs att man kan köra bil så att man kan sjösätta kanoten och paddla till utloppet för annars blir det en vansinnespaddling i minst en dag för att komma åt den. ärligt talat vi börjar i oktober och avslutar i maj
Publicerat Februari 8, 201412 yr Författare Man får vara glad om man hinner ut ett par gånger innan jakten är slut. Lösningen på ditt problem stavas Oktober /Mike
Publicerat Februari 9, 201412 yr Lösningen på ditt problem stavas Oktober /Mike Jag får väl försöka prova det till hösten då.
Publicerat Februari 9, 201412 yr Jag får väl försöka prova det till hösten då.Sätt kojan på pontoner.
Publicerat Februari 9, 201412 yr Sätt kojan på pontoner. Ja, det var ju ett bra förslag. Det blir lättare att komma åt kojan vintertid om den är i älven än inne i skogen där jag har tänkt mig. Blir den i skogen så kommer jag att få ca 2 km till den o upp för en jäkla backe.
Publicerat Februari 11, 201412 yr Bäverjakt på våren är fint. Jag brukar reka områden med skotern när jag ändå är ute och grejar, och på samma gång får man fina transportspår att åka skidor i när man väl ska jaga.