Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bäverjakt på hösten?

Featured Replies

Publicerat

Det också ja.

Det har man!

Var det nått mer!?

• Svar 50
  • Visningar 10,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Jag tycker bäverjakten tillhör våren, finns mycket annat man kan jaga nu. Tycker vår jakten är underbar,se naturen och skogen vakna till liv. så vill helst skjuta bävrarna då.

• Ja egentligen hade jag det men eftersom jag mindes fel angående jakttiderna som Isjonsson så förträffligt länkade till så får jag här med ge mig och glatt erkänna jag hade fel.   Mhv / Johannes

• Bäverjakt på våren är fint. Jag brukar reka områden med skotern när jag ändå är ute och grejar, och på samma gång får man fina transportspår att åka skidor i när man väl ska jaga. 

Publicerat

Det har man!

Var det nått mer!?

Ok!

Var gick du utbildningen?

Publicerat

fick den när jag gjick jakt o viltvård.

Publicerat

fick den när jag gjick jakt o viltvård.

Ok!

Vill du vara handledare åt mig då, om du får? :wink:  :thumbsup:

Publicerat

japp det har jag !

har inte du gjort det!

var det krångligt att få tillståndet ??

Publicerat

var det krångligt att få tillståndet ??

det är inge problem att få den om man är markägare och kan motivera att du behöver freda din mark från bävern.

Publicerat

det är inge problem att få den om man är markägare och kan motivera att du behöver freda din mark från bävern.

Du skulle ha bjudit in Bäverexpressen istället :thumbsup:

Publicerat

problemet är när tex Bäverexpressen varit så går ju inte skinnen oftast inte användas.samt hålla på att rengöra blodig päls är inte roligt.

Publicerat

problemet är när tex Bäverexpressen varit så går ju inte skinnen oftast inte användas.samt hålla på att rengöra blodig päls är inte roligt.

Där har vi uppenbarligen olika erfarenheter eller olika krav helt enkelt.
Publicerat

+1 på den! :)

ang skinnen så blir det bara ett ingångshål med bäver pilarna :) Speer TNT :woot:

Publicerat

Såg 6st mitt på dagen i söndags, kanske dax att testa lite bäverjakt :tongue:

Publicerat

Såg 6st mitt på dagen i söndags, kanske dax att testa lite bäverjakt :tongue:

Du har tid på dig t o m 15/5-14 nu i ett svep. :thumbsup:

• 3 months later...
Publicerat

Någon som vet hur man tar bort lukten från bäverskinnet ? Ska sälja till flugbindare...

Publicerat

Tänkte jaga bäver imorgon. Vet inte vad som är bäst vid den här årstiden, morgon eller kväll? Funderar på morgon och sen på batten blir det rävvak

Publicerat

Tänkte jaga bäver imorgon. Vet inte vad som är bäst vid den här årstiden, morgon eller kväll? Funderar på morgon och sen på batten blir det rävvak

åk ut tidigt tycker jag

Publicerat

Jagar ni bäver redan? Här är det metern snö och allt är blockfruset. Det är inte säkert att isen hinner gå innan jakten är över varje år och för det mesta så kommer vårfloden just när jakten är som hetast i början eller mitten av maj. Man får hoppas på tur så att vägarna är farbara för jag har en bäck i anslutning till råneälven där omgivningen ser ut att ha blivit massakrerad av bävrar på stereoider. Det krävs att man kan köra bil så att man kan sjösätta kanoten och paddla till utloppet för annars blir det en vansinnespaddling i minst en dag för att komma åt den.

Publicerat

Jagar ni bäver redan? Här är det metern snö och allt är blockfruset. Det är inte säkert att isen hinner gå innan jakten är över varje år och för det mesta så kommer vårfloden just när jakten är som hetast i början eller mitten av maj. Man får hoppas på tur så att vägarna är farbara för jag har en bäck i anslutning till råneälven där omgivningen ser ut att ha blivit massakrerad av bävrar på stereoider. Det krävs att man kan köra bil så att man kan sjösätta kanoten och paddla till utloppet för annars blir det en vansinnespaddling i minst en dag för att komma åt den.

Man får vara glad om man hinner ut ett par gånger innan jakten är slut.

Publicerat

Jagar i värmland och det har varit så mycket vatten så det har knappt frusit, och nu är det regn och snö blask så det är nog ingen is nu.

Publicerat

Låter som jakt det Nils !
Publicerat

ärligt talat vi börjar i oktober och avslutar i maj

Publicerat
  • Författare

Man får vara glad om man hinner ut ett par gånger innan jakten är slut.

Lösningen på ditt problem stavas Oktober :wink:

/Mike

Publicerat

Lösningen på ditt problem stavas Oktober :wink:

/Mike

Jag får väl försöka prova det till hösten då.

Publicerat

Jag får väl försöka prova det till hösten då.

Sätt kojan på pontoner.
Publicerat

Sätt kojan på pontoner.

Ja, det var ju ett bra förslag. :thumbsup:  :yes:

Det blir lättare att komma åt kojan vintertid om den är i älven än inne i skogen där jag har tänkt mig.  :thumbsup:

Blir den i skogen så kommer jag att få ca 2 km till den o upp för en jäkla backe. :thumbsup:

Publicerat

Bäverjakt på våren är fint. Jag brukar reka områden med skotern när jag ändå är ute och grejar, och på samma gång får man fina transportspår att åka skidor i när man väl ska jaga.