Publicerat September 10, 200619 yr Har ni några något sånär enkla och goda recept på tjäderhöna att bjuda på?
Publicerat September 11, 200619 yr Japp! Pajdeg, sedan gör du småbitar av köttet som du försteker med salt och peppar. Bryn sedan finhackad lök, färska champinjoner och lite fin hackad paprika. Rör ned köttet, tillsätt vitlök och rör sedan ner grädde och chili cremfraiche till en lagom fast smet. Rör ner allt i pajformen strö över riven stark ost och sedan in i ungnen på 200grader. Sedan är det bara att... :P
Publicerat September 11, 200619 yr :P :P Smular du ner lår o vingar med, eller e det bara bröstet du använder? Borde funka lika fint med orre, eller? Om man vill laga till hel fågel, e de nån som har bra tipps/recept på det? Har en tjäderhöna (kyckling) samt 2 orrar (tupp/höna båda kycklingar) hängandes ute på väggen ;D ;D :P De vattnas i munnen bara jag tänker på dem :P Ska göra gryta ala` bastunäs på orrarna tror jag, ka egentligen vara ripa (recept kommer under recept), men hönan skulle va fin som hel tänkte ja!
Publicerat September 11, 200619 yr Jag tar allt kött jag kan,utan att för den delen pilla ner de minsta småbitarna. Ja, orre är minst lika gott. Jag har även gjort orrburitos som är en riktig läckerhet, man kan säker göra detta med en tjäder också. Pasta orre/tjäder Orre/tjäder gryta med senap ...oj, oj, oj nu måste jag hem och äta... :P
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.