Publicerat November 11, 201312 yr Hade dock en portad choke förut som gängade upp sig fast annat märke
Publicerat November 11, 201312 yr Förlängda portade teague choker. Bössan var i stort sett splirans ny då jag började använda chokerna o felet fanns där omedelbart. Har haft två chocker som gängat ur sig. En Teauge en Briley båda fick samma behandling. Sen satt dem. Beretta 686 med mobile och en urika 2 med optima plus. Om de är rätt att göra så vet jag inte? S
Publicerat November 11, 201312 yr Om man använder en tång så klämmer man ofelbart choken orund, vilket påverkar både träffbild och i olyckliga fall träffläge. Gör inte det. Skulle man råka ut för en fastnad choke och/eller trasig chokenyckel så kan iaf en som sticker utanför pipan med fördel epoxilimmas på en plattjärnsbit, då får man lös den utan nån onödig åverkan. Jag har lyckats även med flush-monterade, så... -- Mats
Publicerat Mars 14, 201412 yr Väcker denna till liv. Många som inte skrivit här som har problem med att de gängar ur sig? Det verkar vara en förekomst på berettas bössor...
Publicerat Mars 14, 201412 yr Mina sitter bra i Browningen, den ena lite för bra går knappt i och ännu värre att få ur
Publicerat Mars 14, 201412 yr Författare Byter troligtvis ut min urika mot en 686a och hoppas att chokerna till den sitter bättre. (Chokerna är självklart inte anledningen till bytet). Skickat från telefonen.
Publicerat Mars 15, 201412 yr Har också portade extended från Teauge, och i bocken sitter de hur bra som helst med handkraft (långt ifrån betongnypor), man får snarast vrida till lite när man ska ha ut dem. Nu har jag börjat använda dem även i nya halvisen, eftersom det även där är Invector+, och där har de en tendens att gänga ur sig efter några skott. Upplever ett mera stumt gängstopp jämfört med bocken när man skruvar i dem. Kanske är det så att ny pipa/gängor behöver bli lite "inskjutna"...
Publicerat Mars 27, 201412 yr Mina Teaguechoker gängar ur sig ur lite ur Blaserbocken ibland, men jag har aldrig sett det som ett problem. Drar fast dem med handkraft igen, ingen skada skedd