Publicerat November 12, 201312 yr Detta är en populär post. Fortsätter min oförtrutna kamp att bereda "oskulder" chansen att skjuta ett vildsvin. Denna gång så vill jag ha grisen själv men kan gladeligen dela med mig av tillfredsställelsen av att skjuta sin premiärgris. Följande gäller, söndag i Almunge klockan 15.00 för avfärd till griskojan, sannolikt kommer min monstersugga med sina småttingar mellan 5 och 6 och du får chansen att spräcka nollan. PM:a om du är sugen, det är inte först som gäller utan mer vem jag tror bäst kan slutföra uppdraget. Belysning finns på åteln men det är ju fullmåne så det skulle vara skoj att testa månljuset fullt ut...
Publicerat November 13, 201312 yr Författare Still going Allt (nästan) är i eget intresse, hoppas på nå'n slags gudomlig rättvisa så att jag själv kan få komma med på lite taxjakt nå'n gång...
Publicerat November 13, 201312 yr Allt (nästan) är i eget intresse, hoppas på nå'n slags gudomlig rättvisa så att jag själv kan få komma med på lite taxjakt nå'n gång... Du får lura ner Nolfi här på sidan.
Publicerat November 13, 201312 yr Hoppas på att få ta min oskuld på egen åtel snart, bara grisen kommer.
Publicerat November 13, 201312 yr Självklart så jobbar frun på söndag och jag har ingen möjlighet till barnvakt, annars hade jag bönat och bett att få komma ner och spräcka nollan.
Publicerat November 13, 201312 yr om jag inte skulle ha hafr 100 mil ner så skulle jag komma dit Instämmer!
Publicerat November 13, 201312 yr Tyvär så är det för långt att åka annarss hadde man kanske försökt få komma.
Publicerat November 13, 201312 yr Beundransvärd inbjudan!! Jag hade gladeligen anmält intresse men siktet är inte inskjutet! :-/
Publicerat November 14, 201312 yr Beundransvärd inbjudan!! Jag hade gladeligen anmält intresse men siktet är inte inskjutet! :-/ Då får du ju ta och fixa det innan söndag då?
Publicerat November 21, 201312 yr Var i kontakt med Qvarnhill om detta och han verkar vara mycket enkel att ha att göra med. Allt kändes väldigt enkelt och ärligt. Tyvärr sket det sig för min och sambons del då vår gammhund gick bort den planerade veckan. Hoppas det kommer fler möjligheter.
Publicerat November 21, 201312 yr Författare Det sket sig för mig vid fullmånen och just nu finns inte tiden riktigt... Har en "oskuld" i pipeline men sannolikt går det flera tåg!
Publicerat November 21, 201312 yr Ingen stress för min del. Vi har två kalvar som måste omkull också.
Publicerat Februari 17, 201412 yr Oj det vore jätte kul! Vilket fint erbjudande! Och bara några få mil bort! Ser nu att inlägget inte är direkt dagsfärskt.... Men om jag hade haft bössan rejält inskjuten och invand så hade jag nog försökt att flörta till mig att bli av med oskulden....
Publicerat Februari 17, 201412 yr Fortsätter min oförtrutna kamp att bereda "oskulder" chansen att skjuta ett vildsvin. Denna gång så vill jag ha grisen själv men kan gladeligen dela med mig av tillfredsställelsen av att skjuta sin premiärgris. Följande gäller, söndag i Almunge klockan 15.00 för avfärd till griskojan, sannolikt kommer min monstersugga med sina småttingar mellan 5 och 6 och du får chansen att spräcka nollan. PM:a om du är sugen, det är inte först som gäller utan mer vem jag tror bäst kan slutföra uppdraget. Belysning finns på åteln men det är ju fullmåne så det skulle vara skoj att testa månljuset fullt ut... Ingen som vill erbjuda nåt liknande i Linköpingstrakten?
Publicerat April 8, 201412 yr Låter otroligt trevligt, jag har aldrig jagat gris men skulle gärna få chans att prova, dvs intresse finns. Dessvärre har jag nog ingen intressant jakt att erbjuda i byte där jag jagar i dagsläget.
Publicerat April 9, 201412 yr Är mer sugen på att posta ett olämpligt skämt, men jag avstår. Skämt åsido; hade gärna följt med, men lite långt att åka för min del.
Publicerat April 9, 201412 yr Författare Detta är en populär post. Nu kommer favoritsäsongen på åteln, tilltagande temperaturer och tilltagande ljus gör det enkelt att att sitta timvis, dropp stilla och bara lyssna på skogens ljud, när småfåglarna småningom väljer att söka nattkvist och tystna för nå'n timme, då blir det spännande på riktigt och varje knäckt liten kvist, minsta prassel gör att man blir ännu mer tyst och stilla och spanar energiskt ut genom kojans fönster för att om möjligt upptäcka en rörelse som kan avslöja vem eller vad det var som orsakade det "onaturliga" ljudet. Så, under tiden bockjakten pågår i Uppsala län, då ska det mycket till innan jag delar med mig, det är de vaknätterna som ger minnen att leva av under resten av året. Ja, lite poetiskt beskrivet kanske men så är det med sådant man älskar högt...
Publicerat April 9, 201412 yr Är mer sugen på att posta ett olämpligt skämt, men jag avstår. Skämt åsido; hade gärna följt med, men lite långt att åka för min del. om du vil prøve og skyde gris!? såpm mig jeg har jagt ved Lessebo kalle dk
Publicerat April 10, 201412 yr om du vil prøve og skyde gris!? såpm mig jeg har jagt ved Lessebo kalle dk Tackar för erbjudandet. Det känns som om det vore mer rättvist att överlämna äran till någon som för grisjakten inte är inom räckhåll, då vi för tillfället har gris på marken som håller på att etablera sig, och som det ser ut just nu kommer vi förmodligen fälla någon innan året är slut. Men kan jag inte bärga mig så hör jag av mig.
Publicerat April 10, 201412 yr Tackar för erbjudandet. Det känns som om det vore mer rättvist att överlämna äran till någon som för grisjakten inte är inom räckhåll, då vi för tillfället har gris på marken som håller på att etablera sig, och som det ser ut just nu kommer vi förmodligen fälla någon innan året är slut. Men kan jag inte bärga mig så hör jag av mig. ja så er der en anden som kan prøve!!!håber at lykkes for jer pange noen grise ellers så hør af dig kalle dk.
Publicerat April 10, 201412 yr Nu kommer favoritsäsongen på åteln, tilltagande temperaturer och tilltagande ljus gör det enkelt att att sitta timvis, dropp stilla och bara lyssna på skogens ljud, när småfåglarna småningom väljer att söka nattkvist och tystna för nå'n timme, då blir det spännande på riktigt och varje knäckt liten kvist, minsta prassel gör att man blir ännu mer tyst och stilla och spanar energiskt ut genom kojans fönster för att om möjligt upptäcka en rörelse som kan avslöja vem eller vad det var som orsakade det "onaturliga" ljudet. Så, under tiden bockjakten pågår i Uppsala län, då ska det mycket till innan jag delar med mig, det är de vaknätterna som ger minnen att leva av under resten av året. Ja, lite poetiskt beskrivet kanske men så är det med sådant man älskar högt... visst är det vissa vaknätter som man minns......har inte många i mitt minne men en är då jag och en forumare som du kanske känner sitter ett par timmar i vinterkyla på en skithög en lördagkväll.....och väntar på gris