Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nå'n som är sugen att skjuta en gris?

Featured Replies

• Svar 57
  • Visningar 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• qvarnhill
    qvarnhill

Tack alla ni som fattar grejen, det värmer!    Till "gnällberg" kan jag bara säga, detta handlar mer om "självplock", det är inte skyddsjakt på individer som sabbar för jordbruket, det är jakt på e

• Stort tack till Qvarnhill för ett trevligt åtelpass som slutade med fälld gris. Qvarnhills jaktkompis klev upp mitt i natten och stod redo med flåbock och kylskåp. Fick tom hjälp att ta ur och flå. Gr

• qvarnhill
    qvarnhill

Nu kommer favoritsäsongen på åteln, tilltagande temperaturer och tilltagande ljus gör det enkelt att att sitta timvis, dropp stilla och bara lyssna på skogens ljud, när småfåglarna småningom väljer at

Publicerat

Still going :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Still going :thumbsup:

Allt (nästan) är i eget intresse, hoppas på nå'n slags gudomlig rättvisa så att jag själv kan få komma med på lite taxjakt nå'n gång...  :whistling:

Publicerat

Allt (nästan) är i eget intresse, hoppas på nå'n slags gudomlig rättvisa så att jag själv kan få komma med på lite taxjakt nå'n gång... :whistling:

Du får lura ner Nolfi här på sidan.
Publicerat

om jag inte skulle ha hafr 100 mil ner så skulle jag komma dit

Publicerat

Hoppas på att få ta min oskuld på egen åtel snart, bara grisen kommer.

Publicerat

Självklart så jobbar frun på söndag och jag har ingen möjlighet till barnvakt, annars hade jag bönat och bett att få komma ner och spräcka nollan. :)

Publicerat

om jag inte skulle ha hafr 100 mil ner så skulle jag komma dit

Instämmer! :thumbsup:

Publicerat

Tyvär så är det för långt att åka annarss hadde man kanske försökt få komma.

Publicerat

Bra initiativ!

Publicerat

Beundransvärd inbjudan!!

Jag hade gladeligen anmält intresse men siktet är inte inskjutet! :-/

Publicerat

Beundransvärd inbjudan!!

Jag hade gladeligen anmält intresse men siktet är inte inskjutet! :-/

Då får du ju ta och fixa det innan söndag då? :thumbsup:

Publicerat

har du fått grisen skjuten än?

Publicerat

Var i kontakt med Qvarnhill om detta och han verkar vara mycket enkel att ha att göra med. Allt kändes väldigt enkelt och ärligt. Tyvärr sket det sig för min och sambons del då vår gammhund gick bort den planerade veckan.

Hoppas det kommer fler möjligheter. :)

Publicerat
  • Författare

Det sket sig för mig vid fullmånen och just nu finns inte tiden riktigt... Har en "oskuld" i pipeline men sannolikt går det flera tåg!

Publicerat

Ingen stress för min del. Vi har två kalvar som måste omkull också. :)

• 2 months later...
Publicerat

Oj det vore jätte kul!

Vilket fint erbjudande!

Och bara några få mil bort!

Ser nu att inlägget inte är direkt dagsfärskt....

Men om jag hade haft bössan rejält inskjuten och invand så hade jag nog försökt att flörta till mig att bli av med oskulden....

Publicerat

Fortsätter min oförtrutna kamp att bereda "oskulder" chansen att skjuta ett vildsvin. Denna gång så vill jag ha grisen själv men kan gladeligen dela med mig av tillfredsställelsen av att skjuta sin premiärgris. Följande gäller, söndag i Almunge klockan 15.00 för avfärd till griskojan, sannolikt kommer min monstersugga med sina småttingar mellan 5 och 6 och du får chansen att spräcka nollan.

PM:a om du är sugen, det är inte först som gäller utan mer vem jag tror bäst kan slutföra uppdraget.  :yes:

Belysning finns på åteln men det är ju fullmåne så det skulle vara skoj att testa månljuset fullt ut...

Ingen som vill erbjuda nåt liknande i Linköpingstrakten?  :smile:

• 1 month later...
Publicerat

Låter otroligt trevligt, jag har aldrig jagat gris men skulle gärna få chans att prova, dvs intresse finns.

Dessvärre har jag nog ingen intressant jakt att erbjuda i byte där jag jagar i dagsläget.

Publicerat

Är mer sugen på att posta ett olämpligt skämt, men jag avstår. 

Skämt åsido; hade gärna följt med, men lite långt att åka för min del.  :tongue:

Publicerat

Är mer sugen på att posta ett olämpligt skämt, men jag avstår. 

Skämt åsido; hade gärna följt med, men lite långt att åka för min del.  :tongue:

om du vil prøve og skyde gris!? såpm mig jeg har jagt ved Lessebo kalle dk :thumbsup:

Publicerat

om du vil prøve og skyde gris!? såpm mig jeg har jagt ved Lessebo kalle dk :thumbsup:

Tackar för erbjudandet. Det känns som om det vore mer rättvist att överlämna äran till någon som för grisjakten inte är inom räckhåll, då vi för tillfället har gris på marken som håller på att etablera sig, och som det ser ut just nu kommer vi förmodligen fälla någon innan året är slut. Men kan jag inte bärga mig så hör jag av mig.  :thumbsup:  :yes:

Publicerat

Tackar för erbjudandet. Det känns som om det vore mer rättvist att överlämna äran till någon som för grisjakten inte är inom räckhåll, då vi för tillfället har gris på marken som håller på att etablera sig, och som det ser ut just nu kommer vi förmodligen fälla någon innan året är slut. Men kan jag inte bärga mig så hör jag av mig.  :thumbsup:  :yes:

ja så er der en anden som kan prøve!!!håber at lykkes for jer pange noen grise  ellers så  hør af dig kalle dk. :yes:

Publicerat

Nu kommer favoritsäsongen på åteln, tilltagande temperaturer och tilltagande ljus gör det enkelt att att sitta timvis, dropp stilla och bara lyssna på skogens ljud, när småfåglarna småningom väljer att söka nattkvist och tystna för nå'n timme, då blir det spännande på riktigt och varje knäckt liten kvist, minsta prassel gör att man blir ännu mer tyst och stilla och spanar energiskt ut genom kojans fönster för att om möjligt upptäcka en rörelse som kan avslöja vem eller vad det var som orsakade det "onaturliga" ljudet. Så, under tiden bockjakten pågår i Uppsala län, då ska det mycket till innan jag delar med mig, det är de vaknätterna som ger minnen att leva av under resten av året.

Ja, lite poetiskt beskrivet kanske men så är det med sådant man älskar högt...

visst är det vissa vaknätter som man minns......har inte många i mitt minne men en är då jag och en forumare som du kanske känner sitter ett par timmar i vinterkyla på en skithög en lördagkväll.....och väntar på gris :biggrin: