Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nå'n som är sugen att skjuta en gris?

Featured Replies

• Svar 57
  • Visningar 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• qvarnhill
    qvarnhill

Tack alla ni som fattar grejen, det värmer!    Till "gnällberg" kan jag bara säga, detta handlar mer om "självplock", det är inte skyddsjakt på individer som sabbar för jordbruket, det är jakt på e

• Stort tack till Qvarnhill för ett trevligt åtelpass som slutade med fälld gris. Qvarnhills jaktkompis klev upp mitt i natten och stod redo med flåbock och kylskåp. Fick tom hjälp att ta ur och flå. Gr

• qvarnhill
    qvarnhill

Nu kommer favoritsäsongen på åteln, tilltagande temperaturer och tilltagande ljus gör det enkelt att att sitta timvis, dropp stilla och bara lyssna på skogens ljud, när småfåglarna småningom väljer at

Publicerat

Vi ser olika på detta.

Hos mig får du släppa din hund och det du skjuter blir naturligtvis ditt.

Unslöshet och girighet är något soom växer sig allt starkare ju mer viltet breder ut sig.

Jag kan som tydligast se detta på gotland där rådjuren har varit borta sedan 40talet och numera växt till sig ordentligt de senast 5-10 åren.

Från att ha gratis bjudit in grannar, vänner grannortsboende på "rävrallyn" och rabbisjakt till att numera ej längre bjuda in till gemensamhets jakt och att ta ut skyhöga fällavgifter är för djävligt tycker jag.

Girighet genomsyrar och förgiftar hela det underbara intresse vi alla har tillsammans oc det är själva jakten.

Och det beror till stor del på att man unnar inte andra en del av kött pga att man får så otroligt bra betalt för svartförsäljning av rådjur till privatpersoner och krögare.

Fy fan säger jag....

Vi ser olika på detta.

Hos mig får du släppa din hund och det du skjuter blir naturligtvis ditt.

Unslöshet och girighet är något soom växer sig allt starkare ju mer viltet breder ut sig.

Jag kan som tydligast se detta på gotland där rådjuren har varit borta sedan 40talet och numera växt till sig ordentligt de senast 5-10 åren.

Från att ha gratis bjudit in grannar, vänner grannortsboende på "rävrallyn" och rabbisjakt till att numera ej längre bjuda in till gemensamhets jakt och att ta ut skyhöga fällavgifter är för djävligt tycker jag.

Girighet genomsyrar och förgiftar hela det underbara intresse vi alla har tillsammans oc det är själva jakten.

Och det beror till stor del på att man unnar inte andra en del av kött pga att man får så otroligt bra betalt för svartförsäljning av rådjur till privatpersoner och krögare.

Fy fan säger jag....

Värsta kommunismen jag hört om i modern tid. Varför kan inte efterfrågan få styra priset både vad gäller jakt och viltkött som det gör på övriga områden i Sverige. Guld värt med någon som tar med nyblivna jägare. Allt under 1000 kr för att sitta med en natt samt tvång att köpa grisen för 50 kr/kg är ju kompispris!

Publicerat

Jag betalade några kronor/kg för köttet hos Qvarnhill, det var allt tycker inte det var nåt pris att tala om, vi satt ute två nätter och hade ett 100m eftersök innan vi hittade grisen. Dessutom tog han och hans kompis ur grisen mitt i natten och hängde den. Qvarnhill är dessutom INTE bonde, så man kan inte anklaga honom för att försöka flå folk för att bli av med skadedjur. Jag betalade INTE 50kr/kg.Nä i detta fallet tar jag den klagande skrivaren för vad han är, ETT JÄVLA GNÄLL över sånt som han inte vet nåt om. Qvarnhill get on the good job.

Alltså, jag tror du missuppfattade mitt inlägg lite om du tyckte att jag skrev gnälligt?? Jag tycker det är guld och hedervärt att Qvarnhill tar med sej nyblivna jägare ut på grisjakt!! Tanken har slagit mej att göra något liknande men tyvärr får man det väldigt sällan att bli av till skillnad från qvarnhill :) Jag menade att det är mycket hyggligt att ta med folk till ett lägre pris än marknadspris för att ge andra jägare chansen! Det var det tidigare inlägget som jag tyckte var genomruttet, någon tyckte att jägare ska få soppapengar för att åka och jaga och sedan behålla köttet...det saknar logik i mina öron.

• 3 months later...
Publicerat

Hur går det med vildsvinen? Har du kvar samma erbjudande :-)

• 2 years later...
Publicerat

Tjena, 

finns denna möjlighet fortfarande kvar?

Hör gärna av dig, jag är mycket sugen på att vaka på gris :)

\Micke