Publicerat November 22, 201312 yr Jag börjar mer och mer fundera på vad vi är medlem i ... Jag röstade NEJ när det begav sig, men nu diverse år efter, vad fyller EU för syfte ? Mer en ytterligare en ficka att lägga pengar i.. Jag är långt ifrån rasist men jag har t.o.m vänner från Turkiet som röstar på SD... Jag börjar starkt att överväga den rösten själv, just bara för dem är för ett urträde ur EU.. Jag tror inget blev bättre med Eu, titta Norge, dem är fortsatt utanför men går väldigt bra.. En bit inom EU som våra politiker ville var Euro , vi lyckades rösta ner det och vad hände... KRONAN har aldrig vart så stark och stabil på samma gång !! Nä tack, dags att ta vårat förnuft till fånga och begära urträde så vi själv får bestämma över vårat land, vår ekonomi och vår NATUR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Publicerat November 22, 201312 yr Du är nog antingen för full eller för arg för att starta en diskussion med
Publicerat November 22, 201312 yr Du är inte ensam att ha röstat nej till detta påfund. Det kan ju bara sluta på ett sätt när 28 länder ska dela på samma kaka.
Publicerat November 22, 201312 yr Författare Du är nog antingen för full eller för arg för att starta en diskussion med Varken det ena eller det andra !! Mest bara less !! Hur stor inflyttande EU har på vårat liv.. Hade jag bott söder om Stockholm och vart bonde hade jag nog gillat EU !
Publicerat November 22, 201312 yr Varken det ena eller det andra !! Mest bara less !! Hur stor inflyttande EU har på vårat liv.. Hade jag bott söder om Stockholm och vart bonde hade jag nog gillat EU ! Svågern slutade som mjölkbonde när han fick lägga mer tid på att fylla i blanketter fråb LST o JBV som dom i sin tur ska redovisa till EU än vad han kunde ägna åt sina kossor.
Publicerat November 22, 201312 yr Författare Svågern slutade som mjölkbonde när han fick lägga mer tid på att fylla i blanketter fråb LST o JBV som dom i sin tur ska redovisa till EU än vad han kunde ägna åt sina kossor. Min granne gjorde samma sak.. Han la ner pga EU.. Det är trist, små bondgårdar som man kunde köpa rå-mjölk av direkt ur tanken på 80 talet är borta... Dem mindre iaf.. Den andra grannen hade 5 kor.. Han fick slakta dem pga dålig lönsamhet, det blev hans död.. Han var 87 år och fick inte äns i hop till hö... DET ÄR SJUKT.. Ska något annat parti få min röst så ska dem deklarera urträde ur EU, annars blir det SD som många andra.. Dem får nog mellan 10-20 % nästa val och dem är på väg uppåt !
Publicerat November 22, 201312 yr Visst är det tråkigt när det går den vägen. Finns det något godare än kall mjölk opastöriserad o nybakade bullar. Vi gjorde mycket långfil av den. Det var gott om man jämför med den som finns i affärerna. På det här sättet har vi snart inget öppet landskap kvar i norr.
Publicerat November 22, 201312 yr Jag är fortfarande för EU. Grundtanken med EU är och förblir god. Men jag önskar att man gick tillbaks och såg efter vad grundtanken egentligen var. Vad kan vi skala bort i fråga om byråkrati, kontroll och inblandning i interna angelägenheter? De senaste 10-20 åren har man istället maximerat inflytande, arbetsuppgifter osv för folket i Bryssel. Den biten måste vända! Sedan var det en ohyggligt dum jämförelse med Norge. Det är knappast det politiska systemet i Norge som ligger bakom deras framgångar. Kolla lite kring BNP och fundera på vad de varit utan sin Olja...
Publicerat November 22, 201312 yr Jag röstade nej till Eu och skulle göra det igen om det blev en ny omröstning. Jag anser att vi har sållt vårt land och all vår egna beslutande rätt. Det handlar inte bara om snuset, det handlar om att vi är inte ett fritt land längre utan vi styrs av en massa byråkrater och politiker som kryper för Brysel. Se på de nya galna förslagenom rovdjurspolitiken, om en varg blir skjuten via tjuvjakt ska all rovdjursjakt stoppas i det området i fem år. Nej till EU Ut ur EU innan det är försent.
Publicerat November 22, 201312 yr Jag röstade nej till Eu och skulle göra det igen om det blev en ny omröstning. Jag anser att vi har sållt vårt land och all vår egna beslutande rätt. Det handlar inte bara om snuset, det handlar om att vi är inte ett fritt land längre utan vi styrs av en massa byråkrater och politiker som kryper för Brysel. Se på de nya galna förslagenom rovdjurspolitiken, om en varg blir skjuten via tjuvjakt ska all rovdjursjakt stoppas i det området i fem år. Nej till EU Ut ur EU innan det är försent. Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Publicerat November 22, 201312 yr Författare Jag är fortfarande för EU. Grundtanken med EU är och förblir god. Men jag önskar att man gick tillbaks och såg efter vad grundtanken egentligen var. Vad kan vi skala bort i fråga om byråkrati, kontroll och inblandning i interna angelägenheter? De senaste 10-20 åren har man istället maximerat inflytande, arbetsuppgifter osv för folket i Bryssel. Den biten måste vända! Sedan var det en ohyggligt dum jämförelse med Norge. Det är knappast det politiska systemet i Norge som ligger bakom deras framgångar. Kolla lite kring BNP och fundera på vad de varit utan sin Olja. Känn efter !! Inse hur mycket du gör bort dig !! Jag är en kvinna i dag !! Du får ändra dig
Publicerat November 22, 201312 yr Författare Kunde inte ha sagt det bättre själv. En del begriper att vi håller på att mista naturen... Bara att vänta att du ska ha licens för att plocka tratt-kantareller
Publicerat November 22, 201312 yr Författare Jag röstade nej till Eu och skulle göra det igen om det blev en ny omröstning. Jag anser att vi har sållt vårt land och all vår egna beslutande rätt. Det handlar inte bara om snuset, det handlar om att vi är inte ett fritt land längre utan vi styrs av en massa byråkrater och politiker som kryper för Brysel. Se på de nya galna förslagenom rovdjurspolitiken, om en varg blir skjuten via tjuvjakt ska all rovdjursjakt stoppas i det området i fem år. Nej till EU Ut ur EU innan det är försent. Inse problemen söder om Västernorrland ! Inse problemen i Härjedalen !!!!!!!!
Publicerat November 22, 201312 yr Inse problemen söder om Västernorrland ! Inse problemen i Härjedalen !!!!!!!! ? Förstår inte vad du menar. Jag bor inte i Västernorrland. Jag bor i Västerbotten. Jag ser problemen de som bor i varglänen har, här i Västerbotten så har vi andra problem som EU ger oss. Sen är jag Nationalist som ser till mitt lands bästa. Norge har ett klokt folk som sa nej till att va med i EU.
Publicerat November 22, 201312 yr Hett ämne detta! Själv vill jag inte ha EU inblandning pga vi behöver det skydd som gränsen/Tullen behöver Gränsen behövs för att vi numera har för mycket utländsk arbetskraft att vi inte längre kan konkurrera med varandra utan att ta in den billiga arbetskraft som gör att medborgarna inte får jobb, vi är tvingade att svälta ut vårt eget system. Osunt! Dessutom sprids sjukdomar som varit utrotade Tullen behövs för att minska bla illegala vapen och droger. SD behövs inte för jag gillar inte tanken på att lågkonjunkturer ska hjälpa fram osunda ideologier,det har ju skett förut varför upprepa sig!
Publicerat November 22, 201312 yr Ett annat problem med Eu är att de illegala vapnen kan i stort fritt komma in i landet men det fattar inte våra folkvalda politiker Ask hon blundar som vanligt och lever i en egen värld.
Publicerat November 22, 201312 yr Tråden rensad på saker som inte hör hit, inget mera trams!! //Niclas Lundin
Publicerat November 23, 201312 yr Vänstern är mot http://www.vansterpartiet.se/fordjupning/eu-fordjupning/ Miljöpartiet är kanske inte helt emot men iaf kritiska, kanske egentligen mera realistiska än V och SD. http://www.mp.se/politik/eu-och-euro Kommunisterna har det som en av sina viktigaste frågor. http://www.kommunisterna.org/politik/vara-viktigaste-fragor
Publicerat November 23, 201312 yr Sedan var det en ohyggligt dum jämförelse med Norge. Det är knappast det politiska systemet i Norge som ligger bakom deras framgångar. Kolla lite kring BNP och fundera på vad de varit utan sin Olja... Norge hade inte varit mycket utan sin olja o gas idag.
Publicerat November 23, 201312 yr Var för EU när det röstades och är fortfarande för av den enkla anledningen att det är i mitt tycke det bästa sättet att slippa väpnade konflikter i vårt närområde. /Markus
Publicerat November 23, 201312 yr Ska vi agera på den globala marknaden så ska vi inte vara med i EU. Utan vi ska ha frihandelsavtal med jordens alla länder. Vill vi behålla den standard som vi är vana vid. Då måste vi sluta oss från handel från andra länder, möjligtvis gå samman i norden. Hursom är det en utopi att "Svensson" kan behålla sin lönenivå och standard om vi ska konkurrera med länder som har lägre löner och sämre välfärd. Ska vi interagera med EU eller på den globala marknaden så måste ca 90% av landets befolkning vara beredd att sänka sin levnansstandard. Aningen via att gå utan arbete eller via lägre lön. ALLA som uppbär lön från något håll, kommer att få se sin egen standard att sjunka i framtiden. TGopparna i stora bolag kommer kanske att behålla sitt levnadssätt eller tom förbättra sin situation. Detta oavsett vilket parti vi röstar på..... Dock så bygger borgarna medvetet större klyftor. För att dom som har ska kunna känna sig mer speciella än de som står längst ner i hierkin. Som Svenskar är vi tämligen nöjda med att det finns andra som har det sämre än oss själva.....
Publicerat November 23, 201312 yr Som sagt, grundtanken är god men vad dom sysslar med i dagens läge kan man ju fundera på. Skickat med mobilen.