Publicerat December 7, 201312 yr I fredags när jag var hos min lokala vapenhandlare för att klämma lite på en bysse så såg jag en märklig tingest! En haglare med tre pipor som en drilling fast hagel i alla hål... Vad ska man säfa/tycka om det egentligen!?! Såg jäkligt fel ut! Men det kanske bara är ovana?
Publicerat December 7, 201312 yr Var och en får väl säga/tycka vad den vill antar jag, precis som med alla andra vapen. Jag har aldrig känt på en slik i verkligheten.
Publicerat December 7, 201312 yr Författare Ok så det heter slik! Då har jag lärt mig något i dag med! Är det ett nytt påfund? Eller har det funnits länge?
Publicerat December 7, 201312 yr jag har bara sett drilling med tre kulpipor, aldrig med tre hagelpipor!
Publicerat December 7, 201312 yr Författare Aha okej men du då har jag kärt mig det i alla fall. ..;-)
Publicerat December 7, 201312 yr Har för mig att Boss tillverkade side-by-side-by-side i kal 20. Men det tog sig väl aldrig tror jag Varför tre skott när det räcker med ett /M
Publicerat December 7, 201312 yr Vapentidningen testade en sån, Chipappa tror jag den hette för nåt halvår sen har för mig att den inte blev helt utdömd....
Publicerat December 7, 201312 yr Samtliga kal 12? Konstigt. Kunde tänkt mig en baskyl konstruerad för både drillingen och DS drilling. Och då är det ju enkelt att ta fram tre kulor/ tre hagel. Men där måste ju kal 20 verkligen komma till sin rätt. Tänk skillnad i omkrets på tre pipor...
Publicerat December 7, 201312 yr Har för mig att Boss tillverkade side-by-side-by-side i kal 20. Men det tog sig väl aldrig tror jag Varför tre skott när det räcker med ett /M Nope, men väl Dickson och Lancaster. Lancaster gjorde även en fyrpiping..... Det här var cal12 Flong ny Vanligast i dag är väl Blasers drilling som kan förekomma med tre, två, en och noll kulpipor. Fast den har bara två lås så den kan ju egentligen inte kallas drilling - förr trepipig kombi eller nått.... T
Publicerat December 7, 201312 yr Nope, men väl Dickson och Lancaster. Lancaster gjorde även en fyrpiping..... T Ok då det väl då va fan till att du alltid ska ha rätt /M
Publicerat December 7, 201312 yr Ok då det väl då va fan till att du alltid ska ha rätt /M Jag kan mina britter..... Sedan gjorde greener mer traditionella drillingar, liksom Lancaster. Annars är drillingar en tysk/österrikisk specialitet. Men tre, fyra och fem hagelpipor hade en kort tid en fling, men det slog inte riktigt. Även om gör dem med tunna pipor blir de ganska tunga. T
Publicerat December 7, 201312 yr jo när du pratar fem pipor, så påstår en anställd hos mig att Husqvarna har nått som skjuter 5st 6,5 mm kulor samtidigt, stämmer det? det blir ju typ en hagelbössa med 5st 6,5mm projektiler i ett skott!
Publicerat December 7, 201312 yr jo när du pratar fem pipor, så påstår en anställd hos mig att Husqvarna har nått som skjuter 5st 6,5 mm kulor samtidigt, stämmer det?det blir ju typ en hagelbössa med 5st 6,5mm projektiler i ett skott! Det har de säkert haft, fast knappast i 6,5x55. Den fanns inte då.... T
Publicerat December 7, 201312 yr det skulle vara typ en trumcylinder som på en revolver men att alla skott gick samtidigt? ok då ljuger han inte uppenbart, får väl jobba kvar då......
Publicerat December 7, 201312 yr Ja det finns en dylik prototyp på museet. Tror dock det är kal 22. Och enligt museet bara en tillverkad...
Publicerat December 7, 201312 yr Ja det finns en dylik prototyp på museet. Tror dock det är kal 22. Och enligt museet bara en tillverkad...22lr? nån bild? men 5st kulor i en pipa? Tack för svar!
Publicerat December 7, 201312 yr Inga bilder här. Skall se vad jag kan få fram. Om jag glömmer det så påminn mig mitten februari. Då skall jag ändå dit...
Publicerat December 7, 201312 yr Hört talas om Palmcrantz? Eller hans kulspruta? Lite av samma koncept. T
Publicerat December 8, 201312 yr Har alltid trott att det var mer en Gatling kopia. Eller vidareutveckling. Länk på principförklaring?
Publicerat December 8, 201312 yr Glöm det. Hittade själv via Google... nyteknik! Tror inte prototypen på HVA fungerade alls så. Utan det var verkligen en hane som skickade iväg 5 småpatroner samtidigt. Kan dock minnas fel...