Publicerat December 8, 201312 yr Har sparat några fina kultinglevrar för jultillverkningen av grovmalen god leverpastej. Problemet är följande, om inte Diana står mig bi så kommer det att fattas sådär 400 gram lever till min batch... Vad ska jag ha? Behöver inte skjuta nå'n gris just nu men mördar gärna en älgkalv eller ett rådjur innan jul men om jag måste köpa lever (Gud förbjude), vad ska jag ha? Tänker göra en grovmalen, dansktypad pastej med STOOOORA smaker... Som tack får du gärna komma över på en knäckemacka, på Vikabröd förstås, tjockt med pastej och den hemsaltade gurkan. Till detta tar vi en pilsner och en dragnagel, förmodligen av märket OP Andersson!
Publicerat December 8, 201312 yr utan att vara säker så blanda i grislever! det är ju det i vanlig pastej! men va fn kan ingen skicka en frusen lever till qvarnhill? jag skjuter inget den närmsta veckan!
Publicerat December 8, 201312 yr Författare utan att vara säker så blanda i grislever! det är ju det i vanlig pastej! men va fn kan ingen skicka en frusen lever till qvarnhill? jag skjuter inget den närmsta veckan! Ska jaga i morr'm men faan vet... En bit älgkalvlever hade ju varit kungligt! Tack för tanken, snäll du...
Publicerat December 8, 201312 yr Stora smaker säger du. Nu blir det väl svårt med 400 gram men vill du ha stor smakupplevelse så skjut några orrar!
Publicerat December 8, 201312 yr Författare Stora smaker säger du. Nu blir det väl svårt med 400 gram men vill du ha stor smakupplevelse så skjut några orrar! OK, orre... Ska se vad jag kan göra åt saken, såg 5-6 stycken på grannmarken för X antal år sedan!