Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hittade detta detta idag om Vargen o jägare

Featured Replies

Publicerat

herre dj-ar, igen.

jägare dödar dåligt och vargar humant, hur dum i h-te kan man bli?

Sen ska vi självklart bli bättre men att sikta på vargens dödande tror jag nog vi ska avstå ifrån!

Publicerat

De va faan bland det värsta påhopp jag har läst!

Och hon har jobbat på länstyrelsen.

SUCK

Publicerat

Det är väl bara allt för representativt för den verklighetsuppfattning och syn på naturen som genomsyrar stora delar av den ignoranta värnarsidan. Det moderna samhällets infrastruktur, jord- och skogsbruk omöjliggör den "naturliga balans" som många dessvärre på fullt allvar tror ska inträffa bara man slutar jaga.

Djupt tragiskt, inget annat.

Publicerat

nä nu är det jul.... hoppas hon får en varg i julklapp!

Publicerat

Tragisk läsning :(

Publicerat

Visst, mycket svammel och direkt dåligt skrivet. Men endel håller jag med om. Jägare behöver fortfarande välja bättre vad som ska skjutas. Trofejakter och liknande där man bara utgår från storlek och priser ska enligt mig inte finnas till. Många jägare behöver lära sig mer om hur djurens jakt och val av bytesdjur fungerar. 

Om man går ut i skogen och skadar sig på ett sorkhål, ja då får man skylla sig själv. Det är farligt att leva. Att detta skulle vara jägares fel kan man skratta åt. Många många hål har jag gått ned i. Men inget av dom kan jag beskylla jägare för :)

Mvh / Johannes

Publicerat

Bildad människa eller inbillad ?

Publicerat

Suck! :sad:

Publicerat

Fantastiskt att hon predikar en naturlig balans, ett naturligt urval och en naturlig jakt och själv arbetar som landskapsARKITEKT... Naturligt så det stänker om det! ;)

Publicerat

Det var ta mig fan det värsta jag läst i år..

Finner inte ord..

Sen håller jag inte riktigt med dig Lavskrikan, trofe jakt kan se ut på väldigt många olika sätt.

Det går inte att generellt säga att det är fel o dåligt.

//

• 4 weeks later...
Publicerat

Hahah vilka är dom som gör stora hålen i marken jojuste räv o grävling.. Hennes favodjur rovdjur. Vem fan kan fara in i ett sokhål kanske en loppa....

Publicerat

Det är väll inte konstigt att en lanskapsarkitekt tycker att man ska ha högre jakttryck på alla betande djur, de förstör ju hennes arbete. Det skriver hon även det första hon gör, så hon är helt ärlig med varför hon tycker som hon tycker. 

Publicerat

Det var väl en jäkla tur hon slutade på länsstyrelsen, en mindre som är inkompetent för sin anställning där.

hoppas att fler går samma väg som henne så Sverige får in kompetent folk på den myndigheten för sämre tror jag är omöjligt.....

Man kan bli mörkrädd för mindre genomtänkta uttallanden