Publicerat December 28, 201312 yr Författare Vem har pratat om brownings syntetkolvar? Blasern lockar men sauer 202an är finare och spec billigare beg med träkolv. Köpa bössa från åland känner jag inte något direkt behov av faktiskt då jag jobbar i vapenbutik Står o väger mellan sauern, blasern och någon sako men ska ta god tid på mig att välja så har tid där. Blasers montage gillar jag skarpt men sauer med träkolv och 6.5 pipa verkar finnas en del av begagnat rätt ofta på blocket. Bra öppna riktmedel är ett krav och där klassas alla 3 nuvarande kandidater in känns det som.
Publicerat December 28, 201312 yr Ok, du får säkert bra rabatter på bössor då... Vet att Sunes legat bra många tusen kronor under svenska priser annars.
Publicerat December 28, 201312 yr Du vet ju egentligen själv vad du vill ha och en pryltok blir väl mest nöjd över själva shoppingen (känner igen mig) En Blaser i 6,5 och 8x57 gör att den där Browningen kommer lämna huset, kör själv 308 o 9,3x62 som jag trivs med men förstår att du gärna vill ha 6,5 som är en trevlig kaliber och levererar bra även på håll, min std pipa håller ihop på snusdosan till 500m, det går ju välja en semi eller en match i kombination, körde 375H&H länge, en fantastisk kaliber men kräver lite piplängd vilket gick bort när jag lämnade passet och började med hund.
Publicerat December 28, 201312 yr Författare Nja de vettifan. Men ska man räkna på frakt då jag inte ofta är hemma i sthlm längre och kan hämta. Visst är dom lite billigare där ute på holmen er Nja både och. Eller de låter fel. Visst fan är jag pryltokig. De vet väl dom flesta här inne vid denna stund. Dock skulle inte en blaser ersätta browningen eller dylik bössa. Gillar att ha ett vapen för var område Kan inte se att blasern skulle ersätta browning utom om man möjligen hade en grs kolv och en vanlig samt 2 pipor. Dock känns det som ett snuskigt dyrt förslag för mig. Lite väl dyrt i ärlighetens namn. 6.5:a i "vanliga" bössan är enbart pga ren lathet. Då jag redan har allt till kalibern o en hel del kulor likaså. Och hylsor. 8x57 å andra sidan har jag likaså prylar till de skulle absolut fungera även om kanske 6.5an känns lite mer anpassad som reserv till toppfågeljakten och så. Men som ni förstår så är inget hugget i sten ännu. Blasern vet jag passar mig. Och r8ans trycke är trevligt rätt och slätt. Så inget att anmärka på där. Viktmässigt så väger dom 3 mest intressanta bössorna likvärdigt utom möjligen r93 och sako black bear som väger något mindre.
Publicerat December 30, 201312 yr Har du klämt på en Anschütz 1780? Kanske inte den snyggaste bössan, men ta me f-n den skönaste jag fipplat med. Den står högst på min lista när det ska köpas ny pang.. /Må
Publicerat December 30, 201312 yr Författare Tack för tipset. Dock klämt på den bössan och det är en del små detaljer som gör att den inte passar mig riktigt. ska försöka klämma lite på polarens sauer någon dag framöver här o se hur det känns. Lutar mest åt dylik faktiskt. Blir ingen bössa under väntan så drillingen får nog leka skyttepang tillsvidare