Publicerat September 17, 200619 yr Verkar som det ska bli en borgerlig regering. Hoppas nu bara de infria sina löften angående jakten. Tror det är många inom jägarkåren som har röstat borgeligt för att förhindra att miljöpartiet och vänsterpartiet utarmar jakten än mer. Mats
Publicerat September 17, 200619 yr Jo, alla prognoser pekar för Alliansen. Läste en undersökning någonstanns (stämmer förmodligen inte helt ut) där det stod att cirka 70-80% av vallöftena hålls. Iaf någorlunda.... Däremot misstänker jag att frågor angående jakten har ganska låg prioritet när det väl gäller. Men ja hoppas att jag har fel
Publicerat September 17, 200619 yr Fy satan!!! Det börjar bli riktigt nervöst nu. Bara 1,1% ledning för alliansen, frågan är om det kommer att räcka eller om "the dark side" kommer att förtrycka oss i 4 år till. Måste nog ta en valöl till och be till gud (Jag röstade på KD ) att resultatet håller sig.
Publicerat September 17, 200619 yr YES !!!!!! Känner mej lycklig o en smula euforisk även om jag är förkyld som fan ;D
Publicerat September 17, 200619 yr Det lutar åt morkullejakt nästa år ;D ;D Skjuta anabolkråkor oxå kanske!!!
Publicerat September 18, 200619 yr Finns det nu en gnutta hopp om att vi slipper det förbannade blyförbudet 2008? Eller är det olika konsekvensutredningar som kommer att avgöra, oavsett "färg" på regeringen? Det kanske ändå finns en chans att man kan fortsätta med jakt och sportskytte i framtiden.
Publicerat September 20, 200619 yr Nu blir det nog "grönt" att jaga med bly i några år till - samt att vi förhoppningsvis får vargjakt, eller i vart fall rätt att försvara hunden mot en anfallande varg! Hoppas vi också får en bättre vapenlagstiftning på kuppen nu när RPS regelmakare CJ skall sluta.
Publicerat September 20, 200619 yr Ska CJ sluta???? Fan va kul isf... herrejävlar va många gånger man retat sig på den karlns tyckanden > > > Mvh!
Publicerat September 20, 200619 yr Om nu verkligen CJ försvinner från RPS är det enligt mig en dag att fira! Det blir till att korka upp Taliskern och bläddra i något gammalt nummer av Double Gun Journal och riktigt njuta av livet ;-) Om vi nu både blir av med Gröna Khmerer och Claes Johansson känns det nog trots allt som att det finns hopp för riket. Henrik
Publicerat September 20, 200619 yr Som en person med 15 generationer bönder bakom mig är detta ett mer än ett livstecken, det var själva signalen om fortsatt överlevnad eller kompromisslös nedläggning. Vi har sedan Nyqvist tog över ej haft någon jordbruksminister utan en konsument minister. Och klart är väl varför. Producenterna är 2 % av väljarna, men även sossar och kommunister måste ju äta. Jag hoppas nu på ett departement som bara hanterar landsbygdsfrågor såsom jord,skog,fiske och jakt utan att blanda in veganer, flummare och och annat tvivelaktigt folk i besluten. Segern är vår, efter 12 år på politikens bakgård där de ständiga påsättningar av de gröna gjort skavsåret outhärdligt. ;D ;D ;D
Publicerat September 20, 200619 yr MKJ.. ;D ;D ;D ;D ;D ;D Henrik! God idé! Fick hem en liter Laproaigh (?) härom dagen så kanske det kan vara läge att öppna härligheten? Mvh!
Publicerat September 20, 200619 yr Hipshot, det är alltid läge att öppna Laphroiagh om sådan gudadryck står i hyllan! När det sedan gäller avpolletteringen av CJ gäller som vanligt "seeing is beliveing" men du kan lita på att jag håller tummarna 8) 8) MKJ, du har min sympati men det skulle vara intressant att höra hur du egentligen känner för våra miljöpartister? :P Lev väl! Henrik
Publicerat September 20, 200619 yr Henrik, Min känslor för miljöpartiet och dess politik är egentligen ej lämpliga för tryck. Allt jag sysslar med såväl professionellt som privat har kantats av miljöpartisternas tyckande och tänkande gnom åren. Den gröna näringen var Perssons köttben till MP för att dom skulle hålla käften i andra frågor. Och efter blivit biten, tuggad, sväljd och utskiten i 12 års tid hade jag nog sålt och emigrerat landet med familjen om styret kvarstått, helt seriöst. En hundskit är riktigt gullig när den är liten, synd att den växer upp och blir MP politiker med tiden. Hoppas den förklaringen var tydlig nog 8) MVH Magnus
Publicerat September 20, 200619 yr Hipshot, det är alltid läge att öppna Laphroiagh om sådan gudadryck står i hyllan! När det sedan gäller avpolletteringen av CJ gäller som vanligt "seeing is beliveing" men du kan lita på att jag håller tummarna 8) 8) MKJ, du har min sympati men det skulle vara intressant att höra hur du egentligen känner för våra miljöpartister? :P Lev väl! Henrik Ska se om jag hittar honom på intermailen ikväll, han kanske rentav redan fått respass? Lär kunna bevaka denna fråga ;D ;D Mvh!
Publicerat September 21, 200619 yr Förmodligen är det vid årsskiftet CJ lägger av, så vi får hoppas på en julklapp! Dessvärre skall han leverera en ny FAP innan han slutar som säkert innehåller en del surt...