Publicerat Februari 10, 201412 yr vilka sorters torrfoder kör ni till era hundar... jag har magnussons och tycker det funkar bra...brukar komplettera med märgben.... har fundering på att byta till mästers men undrar om någon här använder det och vad ni tycker om det... har kört med barf och färskfoder men det blev för dyrt nu när vi fick gå ner på en och en halv inkomst och 2 stora hundar...
Publicerat Februari 10, 201412 yr Vi har bytt till Mäster jakt från Royal Canin och inte märkt någon större skillnad. Han får lite större portioner vilket ger något större högar men ingen skillnad på energi i hunden. Stora skillnaden är i plånboken:) Micke
Publicerat Februari 10, 201412 yr Jag har fodax och är nöjd! Det är absolut inte det bästa färskfoder men nästan det billigaste. Det ger mina hundar o katter mer än de bästa torrfoder. Testat många.
Publicerat Februari 10, 201412 yr Vi kör Doggy Professional extra aktiv (den svarta) till alla våra. Funkar utmärkt för både hundar och plånbok.
Publicerat Februari 10, 201412 yr Kör Doggy Professional Aktiv (den blåa) till min Boxer, drygt och mao plånboksvänligt en 18kg vara 7-8 veckor och kostar 379 på Granngården. Provat många men bäst på min funkade Nutra Nuggets (svartapåsen) och även McDog som en kompis sålde förr. Får hunden välja blir det Doggy...
Publicerat Februari 11, 201412 yr Jag kör med High energy competion. Funkar bra. Vetefritt. Har för mig kostnaden brukar landa på ca 350:-/15kg. Nackdelen är att jag måste köpa 120 kg åt gången.
Publicerat Februari 11, 201412 yr Hunden äter inget annat än happy dog. Otroligt nöjd med det fodret<br /> <br /> Skickat från min HTC One via Tapatalk<br /> <br />
Publicerat Februari 11, 201412 yr Författare Vi gör av med ca 2 säckar a 14 kg. Och ca 400 kr styck i månaden...
Publicerat Februari 11, 201412 yr Mina har ätit färskfoder när jag jobbade på slakteriet, men sen jag blev sjukskriven har dom ätit mästers jakt och jag är jättenöjd. (Har 7 hundar hemma så det går åt några kg varje dag)
Publicerat Februari 11, 201412 yr Författare Prövade ni magnussons också.... Nyfiken på åtgångs skillnad.... Lite beroende från hund till hund....
Publicerat Februari 11, 201412 yr Doggy aktiv här hemma toppat med färskfoder så som malkött, fett m.m
Publicerat Februari 11, 201412 yr Prövade ni magnussons också.... Nyfiken på åtgångs skillnad.... Lite beroende från hund till hund.... Ja det har vi, men kombinerat med våm. Så åtgången kan jag inte svara på. Fick dra ner maten på spetsarna även under aktivaste jaktsäsongen för de blev lite väl runda, samma sak med terrierna som brukar vara svåra att hålla i hull under jaktsäsongen har haft himla bra hull. De är riktigt fina i pälsarna och bajsar normalt. Nya hunden, modell spjälstaket, äter nästan full portion enligt tillverkarens tabell, har lagt på sej fint. Förra ägaren såg skillnad på bara de 2 veckor hon vart här och då tycker jag hon åt otroligt dåligt i början.
Publicerat Februari 11, 201412 yr Specific CXD. Otroligt bra smältbarhet på det fodret. Nobsen min 'föder sig' på halva den dos som rekommenderas på påsen. På 'fulldos' blir hon tjock. Även om fodret är ganska dyrt känns det bra, och blir ju en besparing folk sällan tänker på när de jämför kg-priser på foder. Specific har också ett 'extremfoder', CAD, med 30% protein och 28% fett, men väldigt många jakthundar i Härjedalen föder sig på standard CXD. Det är mest de extrema fågelhundarna på fjället som drar CAD. Plus några björnjägare med plotthundar som jaktar extremt intensivt periodvis.
Publicerat Februari 11, 201412 yr Författare Vi har prövat doggy och det funkade inte då våran ena gasade ihjäl oss
Publicerat Februari 11, 201412 yr Kör med mästers och är helnöjd, sen att jag får det till ett mycket bra pris gör ju saken inte sämre
Publicerat Februari 11, 201412 yr Robur maintenance och under säsongen blandat 50/50 med Mästers Elite+. Sket som en elefant av Mästers jakt. Övergår snart till Sportsmans Pride. / H.
Publicerat Februari 11, 201412 yr Kör med hallafoder till adb och axcess premium till labben.Tycker inte att adb lägger på sig av hallafodret trots stor giva.
Publicerat Februari 11, 201412 yr Har bytt från Royal till Appetitt, tycker hundarna har fått finare päls, plus att jag får bättre pris på norska fodret. Skickat från min GT-P3110 via Tapatalk
Publicerat Februari 12, 201412 yr Har också bytt från Royal till Appetitt. Sparar runt en hundring eller så i månaden (en säck). Hunden mår minst lika bra (tycker dessutom att det är godare). Vid hårt arbete kompletterar jag med lite köttbitar eller annat högoktanigt.
Publicerat Februari 15, 201412 yr Slutade med torrfoder då jycken mådde dåligt av det och fick utslag o fes hela tiden.. Kört med fodax sen dess. Knappt nån skit och rätt billigt:) ger 150:- för 30 skivor:)
Publicerat Februari 15, 201412 yr Det bästa jag gett var färskfodret vom og hundemat sprint. Perfekt i hullet, minimalt med skit och glädje vid matningsdags varje gång. Men med 2 glupska hundar blir det helt enkelt för dyrt. Hade jag haft mer frysplats hade jag nog blivit återförsäljare för dem så man kunde köpa det billigt till egna hundar. Just nu ger jag magnusson work men det går rätt mycket. 2 säckar i månaden...