Publicerat Februari 14, 201412 yr Detta är en populär post. God kväll mina vänner. Det är nu på tok för längesedan Skurebo 500 gick av stapeln. Finns inte längre någon anledning o inte styra upp nya roliga äventyr. Remmene challenge 2014 missar jag på grund av prioriterings skäl men vem vet, ett år kanske jag kommer dit åxå. Idag har jag varken mark eller annat att vara på men allt sådant löser sig. Tanken är att vi styr upp en skytte träff där vi skjuter som på Skurebo 500, dvs på varierande mål o avstånd från 100-583 eller gärna längre. Vi träffas skjuter o har kul, sen bor vi någonstans där vi kan umgås käka o ta en öl eller två tillsammans. Låter detta som en god ide? Låt oss slå våra kloka huvuden ihop o styra upp det. Måste finnas någon bana där vi kan få tillträde, eller varför inte bara en bra mark. Skjutsugen!!! //
Publicerat Februari 14, 201412 yr Detta var det trevligaste jag läst på länge. Jag ska göra mitt yttersta för att bidra och delta. Vi är ju några som varit med från början och det vore förbannat kul att göra en Skurebo Revival Skickat från en onödigt stor telefon, levererad av Televerket.
Publicerat Februari 14, 201412 yr Författare Klart som fan att alla forna deltagare ska med Kepsar är inget problem Bengt, byta tre mot din x72'a?? //
Publicerat Februari 14, 201412 yr Ska det vara på riktigt denna gången då eller ska princessorna sova bort en dag Jag kan iofs ta på mg rollen att styra upp alla olydiga småpojkar. /Rektor Mike
Publicerat Februari 14, 201412 yr Författare Mike din spinkiga lekamen ska springa fram och åter o resa upp målen ... //
Publicerat Februari 14, 201412 yr Packa in er i en buss och åk Norrut så fixar jag boende och möjligheter till skytte på oändliga avstånd. Men då får ni lyda Rektor Mike för sovmorgnar och gnäll över att det är jobbigt tolereras inte
Publicerat Februari 14, 201412 yr Författare Iden är inte så dum, buss finns. Tyvärr är,restiden inte till våran fördel.. Kan tipsa om att en modern buss drar med 50 pers ca 2.2 liter soppa/mil //
Publicerat Februari 14, 201412 yr Detta är en populär post. D e lugnt, Lasse ordnar buss, kör och håller sig nykter hela helgen...
Publicerat Februari 15, 201412 yr Västerbottens inland känns bäst men kan även ordna runt Umeå så att ´dem som sätter Nattlivet högt också får sitt
Publicerat Februari 15, 201412 yr Ujuj, måste erkänna att det känns långt att åka för en helg. Fler timmar i bilen än på skjutvallen. Skickat från en onödigt stor telefon, levererad av Televerket.
Publicerat Februari 15, 201412 yr Författare 100 mil till Umeå från mig Visst vore det kul i sig. Mycket kunskap finns hos skyttarna i norr .. // Stavar som en kråka även utan Iphonen..
Publicerat Februari 15, 201412 yr Författare Tänkte mera en sydligare träff. Ska leta efter bana. Vill kunna sträcka ut till 4-500m i vart fall. // Stavar som en kråka även utan Iphonen..
Publicerat Februari 15, 201412 yr Nattåget pojkar så är ni uppe när ni vaknar och ingen behöver köra.
Publicerat Februari 15, 201412 yr Varför måste man ut till 500 meter? Det är väl bara att anpassa storleken på målen, eller? Läsa vind och skruva rätt för skott ut till 5-600 meter är nog en konst men är ju nog så jävligt på 300. Jag kan fixa bra skjutbana för 300 meter, dessutom med trapbana bredvid.
Publicerat Februari 15, 201412 yr Författare Mest för sakens skull. Blir mer rattande o styrande på 500. Kul o lobba in kulor på långa håll. Ingen åker eller liknande MKJ som har vettigt kulfång o längre håll? // Stavar som en kråka även utan Iphonen..
Publicerat Februari 15, 201412 yr Jodå, har gärden i skogen som klarar skytte ut till 1000 skulle jag tro.
Publicerat Februari 15, 201412 yr Författare Jamen sedär... 50 mil till dig va!! 36 till Stockholm. // Stavar som en kråka även utan Iphonen..
Publicerat Februari 15, 201412 yr ja, har väl 12 till hufudstaden. Vet inte om jag kan fixa detta storskaligt hemma dock, på en befintlig skjutbana finns ju all säkerhet och komfort inbyggd. Inte anti för ansträngningen men det krävs mycket jobb för att få en storskalig fältskjutning funkis, speciellt en så remote placerad som jag tänker mig. Åker folk långt så vill man ju ha lite klass på det...
Publicerat Februari 15, 201412 yr Varför måste man ut till 500 meter? Det är väl bara att anpassa storleken på målen, eller? Läsa vind och skruva rätt för skott ut till 5-600 meter är nog en konst men är ju nog så jävligt på 300. Jag kan fixa bra skjutbana för 300 meter, dessutom med trapbana bredvid. Anpassa storleken på målen och skjuta på 300m gör jag hemma redan så det kittlar inte så våldsamt. Fixa ett schysst målspel mellan 400-800m och du kommer få svårt att bli av med mig;) /Mike
Publicerat Februari 15, 201412 yr Författare ja, har väl 12 till hufudstaden. Vet inte om jag kan fixa detta storskaligt hemma dock, på en befintlig skjutbana finns ju all säkerhet och komfort inbyggd. Inte anti för ansträngningen men det krävs mycket jobb för att få en storskalig fältskjutning funkis, speciellt en så remote placerad som jag tänker mig. Åker folk långt så vill man ju ha lite klass på det... Känner så väl igen de tankarna.. Mailat en skytteklubb som håller till på militär mark 3.5 mil från mig. Klart åkbart ofta!! Jag styr vidare, men planera till en träff Magnus så försöker jag självklart dyka upp. // Stavar som en kråka även utan Iphonen..