Publicerat Mars 1, 201412 yr Tänkte att jag gör en ny tråd för lite bilder från fågelhundsträning. Inte bara min träning alltså utan fyll gärna på. Idag stod det lite annat på schemat så det fick bli en riktig kort träningspass idag. Lite allmänlydnad och sedan avslutade jag med uppflogsbur och visionripa. Obs! Buren syns tydligt på fotot men hunden ser den inte då den står bakom en snöklimp. Tänk på det ifall ni tränar med sprättbur. Om hunden ser buren så lär den sig snabbt vad som kommer att hända och de brukar ganska omedelbart börja smyga mot buren med blicken fokuserad. Det vill man förstås inte.
Publicerat Mars 1, 201412 yr Författare Lite dirigeringsövning, fast på film, med mina skägg:-) Fin film med duktiga hundar! Det verkar gå bra för dig.
Publicerat Mars 3, 201412 yr Författare Idag tränar vi hållamomentet i lydnadsapport. Inte kanske det roligaste att hålla dummyn i flera minuter men det ger ett bra resultat i slutänden.
Publicerat April 27, 201412 yr Blev inspirerad av en film på FB med en till Strävhår närstående person. Lägg märke till de brunbrända vaderna!:-)
Publicerat Maj 17, 201412 yr Författare Satte in några bilder på min facebooksida. Tränar lite stadga utanför huset. Som vanligt pratar jag mig varm om korta träningspass men ofta. Och dessutom under de vanliga promenaderna även om man bor i stan. Hoppas det är ok att länka till min sida. https://www.facebook.com/almhundfritid
Publicerat Juli 16, 201412 yr Hade tänkt lägga in ett gäng bilder men hittar inte bifoga knappen!!?? Annars finns de på bakomkolven.blogspot.se
Publicerat Augusti 12, 201411 yr Vad är skillnaden på öppetvatten och elitvatten? Är det bara längden eller är det nåt mer? Typ mer vass?
Publicerat Augusti 12, 201411 yr Vad är skillnaden på öppetvatten och elitvatten? Är det bara längden eller är det nåt mer? Typ mer vass?Typ 60m bägge, skillnaden är skott å kast i öppen och dold utan skott i elit.
Publicerat Augusti 12, 201411 yr Vad är skillnaden på öppetvatten och elitvatten? Är det bara längden eller är det nåt mer? Typ mer vass? Det är samma längd (har jag för mig)men i Elitklass är det dirigering medans i öppen är det en markering.
Publicerat Augusti 12, 201411 yr Typ 60m bägge, skillnaden är skott å kast i öppen och dold utan skott i elit.Ahh här var man tvåa, ser ju riktigt bra ut det där strävis. Blir väl mest prov för dig i höst ser jag......
Publicerat Augusti 12, 201411 yr Matte startar bägge 23, så tar vi det därifrån. Kan bli att du får åka själv
Publicerat Augusti 13, 201411 yr Detta är en populär post. Testar å lägga upp en film jag ååå. Vet inte hur man får upp den direkt (tips mottages gärna) så det får bli en länk istället. Här är iaf min lilla Ozzie med en räv.
Publicerat Augusti 13, 201411 yr Testar å lägga upp en film jag ååå. Vet inte hur man får upp den direkt (tips mottages gärna) så det får bli en länk istället. Här är iaf min lilla Ozzie med en räv. Skamma vi en räv på nån topp så reder vi förmodligen ut det, najs!
Publicerat Augusti 20, 201411 yr Här finns en bild från en träningshelg med Mattias Westerlund i Linköping....den var RIKTIGT BRA!
Publicerat Augusti 21, 201411 yr Var ute en vända igår mellan skurarna, Kira står för rapphöns och Sansa sekunderar.
Publicerat Augusti 24, 201411 yr Detta är en populär post. Praktisk användning av träningen när Riva tappar bort sig helt, ja inte min men sambons