Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

NVV + SNF = Startskottet för en ny viltmyndighet ?

Featured Replies

Publicerat

I fall någon nu lyckats missa det, så har NVV:s något märkliga ekonomiska samröre med SNF  hamnat på tapeten sen Svensk Jakt avslöjade att verket finansierar de jurister på SNF som driver överklagandena av verkets egna beslut angående skydds och licensjakt på rovdjuren.

Kan detta vara den så välbehövliga spiken i kistan för NVV:s roll i jaktliga frågor, och startskottet för den nya Viltmyndigheten som det redan pratas om från utredningshåll ?

NVV:s förtroendekapital är ju minst sagt uselt numera när det gäller de jaktliga frågorna..

http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2014/03/statsvetare-delikatessjav-i-vargforvaltningen/

Läs även de övriga länkarna om saken som finns listade på hemsidan.

Publicerat

Det skulle inte förvåna mig om SNF eller Rovdjursföreningen hämnas genom att ge sig på Jägareförbundets allmänna uppdrag på SvD brännpunkt eller någon annan stans där det syns. För det är de duktiga på, att få ut sitt budskap alltså.

För övrigt håller jag med MM om att det nog kan ses som ett starkt och praktiskt argument för att lyfta ut jakten från NVV.

Publicerat
  • Författare

Det skulle inte förvåna mig om SNF eller Rovdjursföreningen hämnas genom att ge sig på Jägareförbundets allmänna uppdrag på SvD brännpunkt eller någon annan stans där det syns. För det är de duktiga på, att få ut sitt budskap alltså.

För övrigt håller jag med MM om att det nog kan ses som ett starkt och praktiskt argument för att lyfta ut jakten från NVV.

En tanke som slagit mig ang SJF:s allmänna uppdrag, är när nu vi riskerar att få både MP & V med i regeringsställning att dessa ska verka för att SJF fråntas det nyss nämnda.

Jag har inget konkret som pekar på det, utan bara en otäck känsla avatt något är på gång..

Publicerat

Håller med.

Just nu är det verkligen ingen hit att gilla något annat än indiepop och batik. Jag har ganska ingående funderat på att fly fältet, svensk demokrati en mindra soppa där små grupper på något vis kan tillskansa sig stor makt inom områden som rör mig alldeles för tydligt. Tyvärr är jag dock medveten om att mycket är sämre någon annanstans så det blir nog vacket till att prova rida ut stormen.

Publicerat
  • Författare

Håller med.

Just nu är det verkligen ingen hit att gilla något annat än indiepop och batik. Jag har ganska ingående funderat på att fly fältet, svensk demokrati en mindra soppa där små grupper på något vis kan tillskansa sig stor makt inom områden som rör mig alldeles för tydligt. Tyvärr är jag dock medveten om att mycket är sämre någon annanstans så det blir nog vacket till att prova rida ut stormen.

Den tanken är du inte ensam om, helt allvarligt.

Publicerat

Jaktsidan goes New Zeeland! När de organiskaorganisationerna tomtat klart så är just de öarna intressanta när pensionutb. börjar komma.

Publicerat

NNV+SNF= DEN NYA VILTMYNDIGHETEN?!?

Vi skall vara försiktigt med vad vi önskar. Rätt vad det är så kan vi få önskan uppfylld, men kanske inte riktigt som vi hade tänkt oss......

Publicerat
  • Författare

Det risken tror jag är liten.

Något måste göras åt NVV:s missbruk dock, och ju förr desto bättre.

Publicerat

Risken är väl stor att samma dårar hamnar där då istället.