Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Prisvärda vapen

Featured Replies

Publicerat

Jag tror inte Blaser är billig att producera men i och med att man ibland hör om folk som köper dom utan mellanhänder för runt 10 papp så...

Ja men det är väl inte så konstigt att Beretta/perazzi har sina största marknader där i och med att det är världens största vapenmarknad. Vad du än säljer som smäller så är USA största marknaden för det. Det finns ju säkert fler som har råd att köpa Perazzi i USA än i nått annat europeiskt land. Men det säljs fortfarande fler remingtons i USA än perazzis för att den konsumentgruppen som inte har råd med perazzi är större.

• Svar 52
  • Visningar 10k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Anders Johannesson
    Anders Johannesson

@Fiskekeps förstår din frustration över vissa svar. Svaren man får är oftast välmenande men inte alltid så ödmjukt formulerade. Jag har själv inga tips att ge dig vad gäller vapen i sig men dock när d

• Die dumme schweden :-P ;-)

• Stor fråga - vem gör bra bilar?   Sako och Tikka har väl varit bra en gång - i dag är jag nog mer besviken och tycker nog inte att "kvalitetsvapen" är riktigt där. Bra bruksvapen, men inte kvalitets

Publicerat

Jag tror inte Blaser är billig att producera men i och med att man ibland hör om folk som köper dom utan mellanhänder för runt 10 papp så...

.............

Jo, man "hör" det. Men jag har aldrig lyckats hitta en som "gjort" det. Vilket gör att jag betraktar det som rena skrönor.........

.......... Ja men det är väl inte så konstigt att Beretta/perazzi har sina största marknader där i och med att det är världens största vapenmarknad. Vad du än säljer som smäller så är USA största marknaden för det. Det finns ju säkert fler som har råd att köpa Perazzi i USA än i nått annat europeiskt land. Men det säljs fortfarande fler remingtons i USA än perazzis för att den konsumentgruppen som inte har råd med perazzi är större.

Nja - det vete fasen. Du har ett helt annat skattesystem vilket gör att du kan leva på en helt annan lön där än här. Och antalet "låginkomsttagare" sett till reel levnadsstandard är faktiskt inte så fasligt mycket större där än här i Sverige - även om vi ofta får lära oss det av media.

Däremot är vapen i USA en konsumtionsprodukt du köper som vi kanske normalt köper kläder - dvs när man behöver det utan nämnvärd planering. I Sverige kan vi inte göra så eftersom det tar för lång tid för spontaninköp och vi måste som regel skicka iväg ett annat vapen innan vi kan köpa ett nytt.

Därför finns det ett solklart behov av dessa billiga sloppiga saker i USA, men det är direkt korkat att hålla på med dem i Sverige då vi har enorma mängder begagnade vapen till låga priser.

/T

• 8 months later...
Publicerat

Sätter lite fart på den här tråden med frågan: Hittade du det du sökte? Och vad blev det å hur funkar bössan?

Men sen slänger jag även in en lite offtopic-kommentar till Stalkern och pmt.

Jag är helt övertygad om att ni båda har rätt.

Det finns definitivt en rejält stor underklass i USA, som bara köper billigt skräp. Som verkligen aldrig skulle förstå begreppet jakt, som vi ser på det, utan det blir en billig bössa från supermarket å sen panga på det som finns utanför dörn.

Men sen har jänkarna en fundamentalt annorlunda syn på konsumtion. Därför ligger dom i klass med Kina vad gäller utsläpp, trots en fjärdedel så stor befolkning. Kan dra en parallell som även innehåller en paradox.

Deras gröna traktorer, John Deere, som tillverkas i både Tyskland (dom mindre gårdstraktorerna i våra ögon) och i USA (dom stora fältmaskinerna). Dom tyska kan jag trots min kärlek till märket nästa kalla skit (drar bränsle, går varm, osmidig, dyr och ful design) medans dom amerikanska bara har EN motsvarighet (tyska Fendt). Däremot så utrustas uteslutande ALLA maskiner för den amerikanska marknaden så sjukt snålt så att dom bokstavligen talat bara går att använda till nästan en enda uppgift, för att samma princip gäller där. På vägen hem från walmart kastas sonen ut ur bilen -plocka ut en trakor med lastare, vi behöver skyffla skit ikväll!!

Och så används den typ bara till det, och då är det en traktor på tio ton med lastare, nåt som vi här ser som obrukbart osmidigt.

så tyvärr ser det ut lite så i slit och släng-samhällets urmoder!