Publicerat April 2, 201412 yr Just nu (onsdag 18.40) debatteras jakt & viltvård i riksdagen:http://www.riksdagen.se/sv/Debatter--beslut/Debatter-och-beslut-om-forslag/Arendedebatter/?did=H101MJU19
Publicerat April 2, 201412 yr Just nu (onsdag 18.40) debatteras jakt & viltvård i riksdagen: http://www.riksdagen.se/sv/Debatter--beslut/Debatter-och-beslut-om-forslag/Arendedebatter/?did=H101MJU19 Vilket stolpskott som pratar nu. LÅT djuretsorganisationer vara med o besluta om skydsjakt på rovdjur. I vilken värld lever han i?
Publicerat April 2, 201412 yr Vilket stolpskott som pratar nu. LÅT djuretsorganisationer vara med o besluta om skydsjakt på rovdjur. I vilken värld lever han i? Får bara jägare, lantbrukare, skogägare och friluftsintressen också komma till tals så ser jag inga problem med att även bevarare får vara med och tycka. I en demokrati så har dom också rätt att få komma till tals. Men om dom utestänger jakt/lantbruk då tycker jag det räcker gott med gröngökarna inom NNV från kramar sidan, i beslutsprocessen.
Publicerat April 2, 201412 yr Författare Vilket stolpskott som pratar nu. LÅT djuretsorganisationer vara med o besluta om skydsjakt på rovdjur. I vilken värld lever han i? Jens Holm (V) antar jag att du syftar på. Ville förbjuda uppfödnign och utsläppning av fågel, grytjakt och fällfångst (i synnerhet med levande lockfågel). Därtill ville han införa obligatoriska skjutprov.
Publicerat April 2, 201412 yr Författare Ni får gärna referera fortsättningen. Jag måste röja upp efter middagen.
Publicerat April 2, 201412 yr Jens Holm (V) antar jag att du syftar på. Ville förbjuda uppfödnign och utsläppning av fågel, grytjakt och fällfångst (i synnerhet med levande lockfågel). Därtill ville han införa obligatoriska skjutprov. Jo det var han jag menade.
Publicerat April 2, 201412 yr Jag missade det mesta så jag skall inte uttala mig om personernas eller partiernas åsikter i frågan som sådan. Jag blev dock bestört över deras verbala förmågor, är det en samling illitterater? PISA-test för ungar må vara en sak men vissa av dessa personer torde göra rätt illa ifrån sig på vilket prov i svenska språket som helst. Huga!