Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ännu mer rovdjur om NVV får som dom vill efter höstens val s, v o mp-seger

Featured Replies

Publicerat

Snarare är det ett försök av dom att sätta ribban för om de röd-gröna ska göra det så räcker 330 inte långt.... och röd-grönt lär det bli :dry:

/Mike

Publicerat

http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2014/04/naturvardsverket-vill-chockhoja-varggolvet/

Är det NVV önsketänkande vid en röd-grön regering??? :ohmy:

Jag är rätt övertygad om att värnarna och naturvännerna innom NVV har sin egen agenda och mål oavsett vilka som regerar. Det är få innom NVV som är politiskt förtroende valda. Dom är tjänstemän och kommer att sitta kvar över valen, med sina åsikter.

Publicerat

Det här är egentligen en ickefråga då de röd-gröna vinner valet och därmed kommer ingen jakt på varg att vara aktuellt de närmaste fyra åren...

/Mike

Publicerat

Knappast någon rovdjursjakt alls skulle jag tippa på... 

Publicerat

Fast sossarna vill väl ha runt 200 vargar så mycket beror väl på hur många röster V och Mp får, hur stort inflytande de får.

Publicerat
  • Författare

Knappast någon rovdjursjakt alls skulle jag tippa på... 

Då lär björnstammen öka uppåt 4000-sträcket inom en snar framtid o vargen kommer att få fritt. spelrum i förökning. :sad:

Publicerat
  • Författare

Fast sossarna vill väl ha runt 200 vargar så mycket beror väl på hur många röster V och Mp får, hur stort inflytande de får.

Ja, Helene Pettersson har sagt det.

Vi får väl hoppas på V att dom inte kommer överens med s o mp om vinstuttaget i sjuk- skola o äldreomsorg.

Publicerat

Vad dom vill ha och vilka kompromisser dom är beredda att göra för att komma till regeringsposition är två helt skilda saker :wink:

/Mike

Publicerat

Nu vet inte jag om S, V och Mp är överens om att de ska regera ihop oavsett valresultatet. (Förutsatt att de får en majoritet förstås). Ett tänkbart scenario kan ju annars vara att S får över 40% och SD runt 10% då kan ju S få för sig att sitta själva i en minoritetsregering. Det har ju hänt tidigare. Eller att de sitter med bara ett av stödpartierna. Båda fallen är nog bättre för vargjakten.

Publicerat

Det är sant dock har jag inga illusioner om att det kommer bli vargjakt ändå,efter årets fiasko så har jag kastat in handduken för gott om det oavsett vem som sitter vid makten,det kommer värnarorganisationerna säkerställa.

/Mike

Publicerat

Det är sant dock har jag inga illusioner om att det kommer bli vargjakt ändå,efter årets fiasko så har jag kastat in handduken för gott om det oavsett vem som sitter vid makten,det kommer värnarorganisationerna säkerställa.

/Mike

Nä, det ha ju inte blivit mycket av med vargjakten med sittande regering trots att de försökt få till det. Värnarna och eu har ju stoppat det, så chanserna lär ju inte öka med en regering som är tveksam från början...

Hoppet står väl till att lite överklass blir drabbade av vargen på Ekerö.

Publicerat

Hoppet står väl till att lite överklass blir drabbade av vargen på Ekerö.

Och alla de stora godsen i sörmland!

/Mike

Publicerat

Och alla de stora godsen i sörmland!

/Mike

En vän till min sambo som bor i Björnlunda har sett varg där så det är väl på gång till Sörmland också.

Publicerat
  • Författare

Nu vet inte jag om S, V och Mp är överens om att de ska regera ihop oavsett valresultatet. (Förutsatt att de får en majoritet förstås). Ett tänkbart scenario kan ju annars vara att S får över 40% och SD runt 10% då kan ju S få för sig att sitta själva i en minoritetsregering. Det har ju hänt tidigare. Eller att de sitter med bara ett av stödpartierna. Båda fallen är nog bättre för vargjakten.

Sjöstedt har satt ett krav på att bilda regering med s o mp o det har jag nämnt redan.