Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Var hittar jag choker?

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

När jag kollat lite närmare på carlsons choker så inser jag att de inte har 1/2 och 3/4 vilket jag ville ha. Däremot har jag även fått svar från Trulock att deras "LC Smith" ska passa så där blir det en beställning tänkte jag.

(Anledningen att jag fortsätter uppdatera tråden är om någon annan, mot förmodan, skulle hitta en likadan bössa som jag har så ska det vara lättare för dem att hitta choker :) )

• Svar 85
  • Visningar 17,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Jag tänkte om angående att byta bössa eftersom jag började träffa rätt bra i slutet på lerduvesäsongen och jag lyckades ju dessutom få ner några änder i höstas. Så jag började gilla bössan igen. Jag k

• Sun Flower
    Sun Flower

Ny uppdatering i följetongen om Faustichoker: Igår ringde jag till xxl's kundservice och frågade om de kunde hjälpa men det kunde de inte för den som var ansvarig för vapen jobbade inte den dan... Dä

• Sun Flower
    Sun Flower

Var iväg till xxl idag och den tredje i personalen jag fick kontakt med kunde hjälpa mig. Jag förklarade mitt problem och han skruvade lite på sig och förklarade att de inte säljer Faustis choker lösa

Posted Images

Publicerat

När jag kollat lite närmare på carlsons choker så inser jag att de inte har 1/2 och 3/4 vilket jag ville ha. Däremot har jag även fått svar från Trulock att deras "LC Smith" ska passa så där blir det en beställning tänkte jag.

(Anledningen att jag fortsätter uppdatera tråden är om någon annan, mot förmodan, skulle hitta en likadan bössa som jag har så ska det vara lättare för dem att hitta choker :) )

Säker på att de inte heter nåt annat, tex mod. och imp. mod?

Publicerat
  • Författare

Säker på att de inte heter nåt annat, tex mod. och imp. mod?

Japp, de jag tittat på är de som inte är förlängda här: http://www.choketube.com/choke-tube-product-details.php?Franchi-Choke-Tubes&mf=11 och där finns de inte. Tanken är att köpa upp 1/2, 3/4 och full (jag har cylinder och 1/4) som icke förlängda så jag har full uppsättning av choker och sedan kanske köpa förlängda av de jag använder mest.

• 7 months later...
Publicerat
  • Författare

Jag sparkar liv i den här gamla tråden för nu har det skett en del igen. Jag hittade ju två amerikanska tillverkare som gör choker som passar till min bössa. Tyvärr var ju frakten okristligt dyr. Sedan fick jag svar från en italiensk choketillverkare som bollade frågan vidare till sin svenska återförsäljare. Han visade sig vara en väldigt trevlig och hjälpsam person och han skulle försöka fixa originalchoker under en italienresa i höstas. Tyvärr lyckades han inte med det.

Nu griper jag lite efter halmstrån så jag skickade ännu ett mail till fausti i veckan och idag ringde jag dem. Där stammade jag fram mitt ärende på min knackiga skolengelska och fick till svar att de sett mitt mail och att hon skulle kolla med sina tillverkare och återkomma senast måndag. Nu är det bara att hålla tummarna för att detta funkar. Annars blir det till att beställa från USA.

Publicerat

Finns en italiensk choketillverkare som heter Gemini 

/ P

Publicerat
  • Författare

Finns en italiensk choketillverkare som heter Gemini

/ P

Det var de som hänvisade till sin svenske återförsäljare.

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Jag har fortsatt ringa och maila till fausti och senaste budet var att jag skulle få svar förra måndagen. Det fick jag dock inte och tyvärr låg jag däckad av först influensa och sedan lunginflammation så jag orkade inte ringa. Förrän idag.

Nu provade jag igen att ringa och kvinnan som svarade pratade minst lika bra engelska som jag. [emoji106] Hon svarade att hon sett mitt mail men att de hade haft fullt upp med en stor order. Men senast i början på nästa vecka skulle hon skicka min order. Då frågade jag vad det kostar och fick svaret : "don't worry, it's free" :D

Ska bli roligt att se om det blir någon leverans och om det blir det så är ju frågan vad de skickar... Det verkar ju lite osannolikt att de ska skicka tre choker, gratis och fraktfritt, från Italien till Sverige..,

Publicerat

Jag håller tummarna att det blir tre gratis choker! Tycker du vore värd det.

Publicerat

Såg att detta var en gammal tråd men angåendeatt det inte skulle gå att beställa chocker ifrån England så hamnade min i brevlådan idag

Publicerat
  • Författare

Det låter bra! Har funderingar på att kanske köpa teague-choker till min remington i framtiden.

Publicerat

Jag är imponerad över ditt tålamod, på den tid du brottats med att hitta choker har man ju hunnit byta hagelbössa ett par gånger ;)

Publicerat
  • Författare

Jo, det vettiga hade ju varit att byta in bössan, men jag har liksom fäst mig vid den på nåt sätt. Hoppas verkligen det ordnar sig nu.

Publicerat

Lite av samma otur som Sun flower fick hem min Teague choke och passa den i i min halvauto ? Givetvis inte då Fabarm har olika gängor i Bock och deras halvautos...

Mailade Teague så får vi se om det kan hjälpa mig. Kostar ju ändå en bra slant för en bit "rör"

Fabarm Teague choke säljes 1/2mod super extended

12 gauge

Publicerat
  • Författare

Verkar ju onödigt krångligt att ha olika system inom samma märke.... Hoppas det löser sig!

Publicerat

Teague svarade på mitt mail och ville ha bilder på min original choke. Det skulle fixa fram en som passade.

Som synes är det rätt stor skillnad

post-10839-0-60932600-1428651254_thumb.j

post-10839-0-18789000-1428651281_thumb.j

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Aldrig får man vara riktigt glad. Undrar om detta kan vara tråden med flest :wallbash: -smiliesar per inlägg.

Fick en avi att jag hade ett rek brev att hämta. Tänkte att det skulle vara mitt tankkort till jobbet. Men ack så jag bedrog mig det var ett paket från fausti. Detta slet jag upp när jag kom tillbaka till stationen och tyckte de såg lite annorlunda ut... Letade upp bilden i första inlägget här i tråden och mycket riktigt var det helt fel choker. :wallbash: Det blir ett nytt telefonsamtal till Fausti på måndag. Nu vet jag ju i alla fall att de kan skicka paket som kommer fram på typ tio dagar. Och om de inte vill ha tillbaka chokerna så såg det ut som om de kanske skulle passa i 11-87an...

Men ändå:

:wallbash: :wallbash: :wallbash:

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Kontaktade fausti och förklarade att de skickat fel choker. Först svarade kvinnan jag pratade med att det antagligen berodde på att jag inte talat om modell och serienummer. När jag svarade att det hade jag visst gjort sa hon att den som är ansvarig för reservdelar inte var där och att jag skulle maila. Det gjorde jag och skickade för säkerhets skull med en bild på mina choker. Efter några dagar utan svar ringde jag igen i måndags och fick till svar att de skulle skicka senast tisdag. När jag fortfarande inte hört nåt så ringde jag idag igen. Tydligen hade veckan varit "crazy" så hon hade inte hunnit skicka. Jag antar att det beror på att massa folk läst allt bra jag skrivit om fausti i den här tråden och i min dagbokstråd så försäljningen har ökat lavinartat... :wallbash: Hon skulle i alla fall skicka på måndag nu, för de hade på lager, och maila när hon gjort det. Gissar att det blir ett nytt samtal på tisdag. :wallbash:

Publicerat

Frågan är om Teague är lika slöa då jag bifoga bilder på original choker till min Fabarm som det ville ha för få fram en korrekt modell.

Det är över tre veckor sedan nu...

Publicerat

Eloge för tålamod där Sun  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:  :yes:

Teague brukar vara rätt ok att ha att göra med men vid tveksamheter så ring, har funkat skitbra för mej mfl.

Publicerat
  • Författare

Frågan är om Teague är lika slöa då jag bifoga bilder på original choker till min Fabarm som det ville ha för få fram en korrekt modell.

Det är över tre veckor sedan nu...

Jag har ju jagat fausti i över ett år medan teague svarade dagen efter när jag mailade dem förut. Den där förlängda choken ser ju ut som att den skulle kunna passa min bössa, vad är det för mått på den?

Eloge för tålamod där Sun :biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::yes:.

Har inte så mycket val. Behöver ju chokerna och i princip ingen annan säljer dem. Sedan gillar jag bössan så jag vill inte göra mig av med den.
Publicerat

Kan löser sig nu då?

Så många system kan dem inte hs. Eller?

S

Publicerat
  • Författare

Kan löser sig nu då?

Så många system kan dem inte hs. Eller?

S

Man vet aldrig... Men om inte dessa passar får jag låta någon tillverka ett par som gör det...
  • 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Fick inte mindre än sex choker för några dagar sedan och det visade sig att de inte heller passade. Jag kontaktade dem igen och skickade en bild på min choke och den jag fått bredvid varandra. Försökte ringa dem i början på veckan men då var det ingen som svarade. Visade sig att det var Italiens nationaldag...

Nu ringde jag igen idag och fick prata med någon som var någon typ av konstruktör där och han kunde inte förstå varför de inte passade. Han ville ha lite bilder på bössan så han kanske kan fundera ut vilka choker det ska vara. Dessa skickades nyss.

Även om det här är extremt segt då tycker jag ändå att de visar ett visst mått av "god vilja". De har ju skickat nio choker till mig nu, helt gratis. Det är klart att det kunde varit bättre, typ att de svarade på mail osv. Men det kunde ju varit värre också. De försöker ju i alla fall. Blir troligen nytt samtal nästa vecka...

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Här händer det grejer! Jag pratade ju med den här "konstruktören" Mr Claudio förra veckan och han berättade att på just min bössa så hade inte fausti gjort chokerna själva utan det var något annat företag. Han skulle kontakta dem och se om de hade några sådana choker kvar. Det kändes rätt hopplöst så i måndags kontaktade jag teague som svarade dagen efter. :thumbsup: att de ville att jag skulle skicka en choke så skulle de se om de kunde göra choker utifrån den.

Det kändes ju lite tveksamt eftersom jag bara har två choker och jag vill ju inte stå med bara en choke till hösten så jag tänkte att jag kollar med Fausti igen. Eftersom jag inte lärt mig nåt av den här historien så började jag med att maila dem igår och dröm om min förvåning när jag fick svar idag. :woot:

Min gode vän Santina svarade att hon fått ett paket med choker från Mr Claudio och att hon skulle skicka dem i morgon. :D

Nu vore det väl själva FAN om de inte passar. I så fall får jag köra på teaguespåret.

Publicerat

Var i Italien ligger Fausti? Skall till ner v. 27 till Bologna. Men du kanske får rätt choker nu, äntligen.