Publicerat Juli 1, 20205 yr ?:a till er med erfarenhet av fiskekajaker. Är snubblande nära å köpa en och inser att man får vad man betalar för. Dock är pengar en faktor jag behöver ta hänsyn till, så då får det bli där efter. Inser även efter en del goooooglaaaaaandeeee att för 25-50lax nytt, DÅ HAR MAN BRA grejer som rekommenderas på olika forum + att man annars ska söka sig till begagnat från de i den dyra klassen rekommenderade. Kanske kan va så, men ändå. Försöker komma bort från att även detta är en materialsport. Tycker att det kan bli för mycke ibland, vill hellre ha det funktionsdugligt och enkelt för då blir ’det’ av. Tycker mig ha funnit en bra lösning i ex. Feel Free Lure 11.5 å den ligger på ca 14-15k. http://karlskronakajak.se/produkter/fiskekajak/ So far so good. Dock är grejen sådan att delad glädje är dubbel glädje. Behöver således köpa 2st så sonen och / eller dottern kan hänga med på tur (köpa 3 är inte aktuellt, än). Nu landar man plötsligt på 28-30k. Tillbaka till de mentalt redan spenderade / investerade 14-15k då. Tänk om man kunde vända på steken å istället ’få’ 2 för priset av en, tilltalande tanke (nä, tänker fortfarande inte köpa 3, än). Har då kikat på Cool Kayak’s Dace Pro 10,5 och Dace Pro Angler 12. Verkar helt ok. https://www.kajaktjanst.se/dace-pro-angler Visst, de är kanske inte bäst på nått men de verkar tillräckliga å skulle nog fylla mitt multipurpose behov (ej öppet vatten / hav) som rekreation å fiske å varför inte kommande jakter. Har inte klämt på dom än, men ska inom en snar framtid. Så frågan är om några av er har nån form av erfarenhet å input av nämnda Dace kajakerna (eller nått annat fabrikat för den delen som inte kostar för möe). Jag vet jag har begränsat mig till en viss summa å då får det bli där efter. Men hellre någon som inte binder upp för mycke kosing, där det svider när man inte använder än kanske inte ha nån alls, för då får man stå bredvid å titta på. Tacksam för era åsikter. /P
Publicerat Juli 15, 20205 yr Detta är en populär post. Åsiktar lite själv om dessa. Har bara kört premiärtur på några timmar så det blir i ’light-format’. För mig är grejen med dessa , att det är så lätt att det blir av att man tar möjligheten å ger sig ut. Dock är det är ju ingen båt så man får ju packa å bete sig där efter. Enkelt å snabbt att rigga på bilen (25+31kg, 10,5&12ft). Ready to go. Vi skulle ta oss igenom kanalen å ut till den större sjödelen. Fikapaus - Check. Kvällen vi valde var tyvärr stumtals blåsig, ca 15m/s i byarna, så det skummade på vågorna. Egentligen för mycke enligt mig för att vara skönt. Men när det var lugnare var det mycket behagligt. Nice view. Antar att ta sig ur alla kajaker torr verifierar var man befinner sig på kroppskontrollskalan. Vi klarade oss. Senaste grisen stor det körv på. Gjorde grill och ölkorv. Gillar konceptet. Tillbehör finns om man vill, å behöver. Går ju utrusta med ex. ekolod. Större chans att junior gör än jag. Go frihetskänsla att man så lätt å snabbt kan glida runt å fiska av ett område. Note to selv, ta me mindre med grejer nästa gång. Tom jag fick. Dock ska man vara försiktig med att fippla med fånen på sjön. Junior vann, abborre+gädda å gös (den var god). Nöjd. /P
Publicerat Juli 15, 20205 yr Är med i ngn garmingrupp på fb.. en snubbe där kör hårt med kajak, tokrisslad med värsinglod.. måste säga att det ser väldigt smutt ut!
Publicerat Juli 15, 20205 yr 1 hour ago Hipshot sa: Är med i ngn garmingrupp på fb.. en snubbe där kör hårt med kajak, tokrisslad med värsinglod.. måste säga att det ser väldigt smutt ut! Mmmm. Sett en del bilder å de liknar ju nå blandning mellan spaceship-ish å radarspaning-special-command-troupers. Imponerad av hur de kan rodda alla grejer å spön. Tänkte jag skulle streta emot så länge det går med ekolod bara för att just keep it simpel. Finns nog risk att man över tid åker dit ändå. Har man väl provat är det nog kört. Ska bli fräckt å få nå större på, framför allt när man inte ankrat. Då är det bara att åka med. /P