Publicerat Maj 9, 201411 yr Vilket namn man väljer brukar inte ha någon betydelse. De brukar ändå heta skithund eller hunnjävel efter några veckor... Mina hundar tenderar att få dessa namn också allt som oftast!
Publicerat Maj 9, 201411 yr Jag var också inne på Ebola, men det var ju redan nämnt. Annars tycker jag att Essa är bra. Så bra att jag tipsar om det trots att min vorsteh redan heter det. Det är dock ett namn som kan vara lite känsligt. Har du muslimska vänner skall du INTE ta det. Det är nämligen en av benämningarna på Jesus i islam.... Vi hade en syrier på besök härom sistens och han höll på att spruta kaffe över hela köksbordet när han hörde vad vi kallade det (enligt honom) osjäliga och smutsiga djuret.... Syrierns palistinska kompis var lite coolare, han bara skrattade (åt sin väns reaktion). Lite mer om betydelsen a Essa hittar du på min tyskterriers egen blogg: http://artemissan.blogspot.se/2013/06/yo-essa-was-up.html
Publicerat Maj 9, 201411 yr Är det till tysken ozzian? Isf ett tysk-klingande namn. Edith, Emestine, Ethel eller Evon. Finns ju även Ebba som min dotter heter som även det är tyskt och även Edda. Eller varför inte Edelweiss? Hls Rickard
Publicerat Maj 9, 201411 yr Vilket namn man väljer brukar inte ha någon betydelse. De brukar ändå heta skithund eller hunnjävel efter några veckor... Hunnjävel är nog sveriges vanligaste hundnamn..... mvh/Urban
Publicerat Maj 9, 201411 yr Hunnjävel är nog sveriges vanligaste hundnamn..... mvh/Urban Problemet är när man har flera hundar och de inte vet vilken man ropar på.
Publicerat Maj 9, 201411 yr Författare Är det till tysken ozzian? Isf ett tysk-klingande namn. Edith, Emestine, Ethel eller Evon. Finns ju även Ebba som min dotter heter som även det är tyskt och även Edda. Eller varför inte Edelweiss? Hls Rickard Jo tjt Edelweiss är vackert men ev ringer väl folk till polisen om jag går m bössa i skogen o sjunger edelweiss.
Publicerat Maj 9, 201411 yr Problemet är när man har flera hundar och de inte vet vilken man ropar på. MSB= Min Stora Besvikelse ( kallar dom msb1, och msb2) Båda verkar lystra till det iaf..
Publicerat Maj 9, 201411 yr Eda eller kanske Enda. Enkla namn som hunden lär uppfatta både när du är mjuk och hård i tonen.
Publicerat Maj 9, 201411 yr Edda kanske? Sägs betyda Urmoder i fornnordisk mytologi. En start på en kennel:-)
Publicerat Maj 9, 201411 yr Etna. En vulkan har väl ungefär samma kapacitet till förstörelse som en tysk? /Markus
Publicerat Maj 9, 201411 yr Underlätta för dig själv och följ muskötens råd..... Min nästa valp får nog heta hunnjävel 1, sen är det bara att fylla på med 2, 3 osv Under vanlig vardagsträning utelämnar man förnamnet, och dom får heta 1, 2, 3osv. Eftersom du valt terrier dessutom tror jag inget annat namn kan vara mer passande..... mvh/Urban
Publicerat Maj 10, 201411 yr Författare Så THE champion är uteslutet? Går ju att fylla på med 1,2,3 osv. Men de börjar inte på E.
Publicerat Maj 10, 201411 yr Eter- för det behövs för att få dem lugna;) Extas- Ja- det är dem i mest hela tiden;) Envis- här behövs ingen förklaring...
Publicerat Maj 10, 201411 yr Författare Lite amm inspirerat kanske ELEY tja kanske men är det inte ett hannamn?
Publicerat Maj 21, 201411 yr Författare vad sägs om Boudaxs EXTRA ALLT? arbetsnamn extra eller hunnjäveln
Publicerat Maj 21, 201411 yr Helt ok. Har jagat en hel del med båda föräldrarna o det kan nog bli extra allt.