Publicerat Maj 10, 201412 yr http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2014/05/man-skadad-i-huvudet-av-bjornhona/
Publicerat Maj 10, 201412 yr ja vad säger man ? frågan kanke ligger på hur 80 åringen betäddde sig vid mötet av björnarna ?
Publicerat Maj 10, 201412 yr Äh, våra rovdjur attakerar inte människor det vet ni väl, det var säkert en hund
Publicerat Maj 10, 201412 yr Nepp det är aldrig människan fel att detta händer,, sen vart ju gubbstackarn biten i örat med,,
Publicerat Maj 10, 201412 yr Jag har hört från en säker källa att björnar inte är farliga, bara man är varlig. Mannen får alltså skylla sig själv eftersom han inte varit varlig.
Publicerat Maj 10, 201412 yr Det var säkert en varg som dödat älgen så då blir det automatiskt vargens fel!
Publicerat Maj 10, 201412 yr Eller om turisten i afrika som bestämde sig att gå fram till en Lejon hona med unge ,,för djuren ska ju ha repekt för människan Lejon biter ju inte närgågna människor/ för det står i skvaller blaskan
Publicerat Maj 10, 201412 yr Tycker det är intressant hur snabbt det bestämdes att honan samt ungen skulle avlivas.
Publicerat Maj 11, 201412 yr Tycker inte det är så konstigt. Finns väl utbredda teorier om att stora rovdjur som börjat attackera människor gärna gör det igen. Rätt eller fel. Varför chansa? Det är ju inte någon hotad art.
Publicerat Maj 11, 201412 yr Vill man ha Björn på skogarnaså måste det finnas en respekt både från viltet o människan, I detta fallet så är jag fullkomligt övertygad om att det handlar om att Honan fredar sina ungar, Skulle honan vara ute för att döda så hade 80 åringen varit död o nedgräven i myllan på skogen,, En Björn som tex söker sig in i byar för föda eller söker sig mot människor medvetet ska avlivas,,
Publicerat Maj 11, 201412 yr Författare Du har ju ungen i trädet efter ca 10 sek så ser du en liten björnunge där. Det är lite konstigt beteende hos en del björnar. En del gör skenattacker som här på filmen o då är bärplockaren ändå nära honan o ungen o en del går till brutalt anfall biter o klöser personen. Han som håller i kameran i den här filmen är förövrigt han som filmade den fiskefilmen som jag o kompisen från Huskvarna medverkar i. Han är erkänt duktig naturfilmare. Han heter Gerold Berg, Torsby.