Publicerat Maj 13, 201412 yr Efter att kört Amarok och Hilux i tjänsten så väljer jag hellre Hilux då den är mjukar i stutsarna från ett tom flak än Amaroken som är stötigare. Man får dock tänka på at det är arbetsfordon och ingen personbilskomfort.. Skulle jag välja en skulle jag ta en Hilux personligen av de två jag testade..
Publicerat Maj 13, 201412 yr Nu har TS fått många bra svar och jag vill inte på nåt sätt röra till det men... Om det är som andra-bil kan jag tycka att en pickis nog kan vara ett vettigt val. Skulle själv gärna ha en men det ryms helt enkelt inte. Men om den ska fungera som enda bil skulle jag nog avråda från pickisar. Dels är de rätt dyra (om de inte gått en herrans massa mil) och dels obekväma (om man inte köper en nyare amerikansk, typ dodge ram men då snackar vi mycket pengar). Så om tanken är att TS ska ha den som enda bil skulle jag slå ett slag för en Grand Vitara som min sambo har. Grym framkomlighet, de äldre har hög och lågväxel, liten och smidig att parkera i stan samt vända på skogsvägar med. Men visst, behöver man ett flak så går den bort.
Publicerat Maj 13, 201412 yr Författare Nu har TS fått många bra svar och jag vill inte på nåt sätt röra till det men... Om det är som andra-bil kan jag tycka att en pickis nog kan vara ett vettigt val. Skulle själv gärna ha en men det ryms helt enkelt inte. Men om den ska fungera som enda bil skulle jag nog avråda från pickisar. Dels är de rätt dyra (om de inte gått en herrans massa mil) och dels obekväma (om man inte köper en nyare amerikansk, typ dodge ram men då snackar vi mycket pengar). Så om tanken är att TS ska ha den som enda bil skulle jag slå ett slag för en Grand Vitara som min sambo har. Grym framkomlighet, de äldre har hög och lågväxel, liten och smidig att parkera i stan samt vända på skogsvägar med. Men visst, behöver man ett flak så går den bort. Jag ska självklart ha en bil till och inte bara den. Denna ska vara isåfall för arbete och körning i skogen så vill nog ha flaket också för arbete och andra eventuella saker.
Publicerat Maj 13, 201412 yr Författare Enda nackdelen är komforten om du ska köra lite med den och är van vid en hyfsad personbil. Sätena är som träbänkar och den är rejält bullrig i hytten när du passerar 100. Avseende detta är definitivt amaroken vassare men även både ranger och navara. Är dock beredd att sätta en rejäl slant på att du kommer få besöka verkstan av annan anledning än årlig service med ovan tre än hiluxen. Min navara -11 skar motorn efter 400 mil och växellådan var slut efter 7000. Amarok -14 som jag har idag har oljelampan och servicelampan lyst om varandra sen jag passerade 100 mil men jag åker som en kung Än har jag inte direkt jätte körvana med bil ännu men bra med traktorer och släp/redskap. Får ta körkort för bil snart så med mina intressen och önskemål om bil så ger Hiluxen det mesta av det. Men visst reparationer är ju isåfall verkar det som att räkna med. Men som sagt då åker man ju som en kung ja i den också!
Publicerat Maj 13, 201412 yr Detta är en populär post. Jag tycker att hilux verkar lite för klen för nån som nyss tagit körkort
Publicerat Maj 13, 201412 yr har ju typ samma bil fast inte pickis utan kombi eller vad man nu ska kalla typen. HJ 60, byggd på samma underrede. Mitt klart bästa impulsköp hittills.
Publicerat Maj 13, 201412 yr Författare Jag tycker att hilux verkar lite för klen för nån som nyss tagit körkort http://youtu.be/zaFXsMvvBz0 jag tycker den verkar perfekt för mig! ;D Lär ju aldrig få dö på en hilux om de tål så mycket som denna fick utstå!
Publicerat Maj 14, 201412 yr Den var verkligen seglivad den här Toyotan. Ett säkert köp. Vad du nu än gör så glöm inte nyckel rattlåset om du har hund i cupên. Det ska inte finnas någon chans för en ev. hund att komma åt dörrlåsning från insidan. Det var en hos oss som gjorde o grållen tryckte till dörrlåset medan husse stod o surrade ute. Husse fick knacka ena rutan.
Publicerat Maj 14, 201412 yr Författare Den var verkligen seglivad den här Toyotan. Ett säkert köp. Vad du nu än gör så glöm inte nyckel rattlåset om du har hund i cupên. Det ska inte finnas någon chans för en ev. hund att komma åt dörrlåsning från insidan. Det var en hos oss som gjorde o grållen tryckte till dörrlåset medan husse stod o surrade ute. Husse fick knacka ena rutan. det får jag tänka på eftersom jag förmodligen kommer skaffa jakthund framöver.