Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Borg vill inte ha varg i sin närhet

Featured Replies

Publicerat

Jag kollade på intervjun, jag fattade inte riktigt vad Anders Borg menade med "traditionell drivande spets"?

Hos oss är spetsar ställare?

Publicerat
  • Författare

Inte jag heller.

Jämta kan kanske svara på det för hon har ju haft på jämte o har röding.

Publicerat

Jag kollade på intervjun, jag fattade inte riktigt vad Anders Borg menade med "traditionell drivande spets"?

Han har ju noll koll på det mesta. Varför skulle han ha koll på vad olika raser är bra på?

Publicerat

Ja ni, det är skillnad på folk och folk. När vargen tassar in bland de sörmländska godsen där Borg och adeln jagar kommer det nog hända grejer va så säker. Vem bryr sig om folk i värmland/dalarna...

Publicerat

S.k grishundar (spets/drivande) har nu funnits en tid och förr var halvstövare inte alltför ovanliga i älgskogen, så läste jag in det hela.
Publicerat

Ännu en NIMBY i en oääääändlig rad...  :sick:  :yucky:  :dry:

Publicerat

JAg har en spets hon driver då inte fågel hon skäller fast dom. Men hon kan springa efter en hare i bland eller rådjur men hon driver dom inte. Sen när det gäler hans utalande om att han inte vill ha varg i sin närhet, jaha det vill ju inte jag heller och inte heller de stackare som har en massa Vargrevir i sitt närområde.

Publicerat

Kunde inte sagt det bättre själv....

Fast det är vit älghund/wachtel han har....:D

mvh/Urban

Publicerat

Oavsett hans politiska åsikter överlag tycker jag det är toppen bra med jagande politiker!

Rackar inte alls ned på hans kunskaper om jakt och hundar den är säkert skyhögt över medel politikern så bra med dem som ser mera på problemen med varg än bara tänker vad som får mest röster.

Däremot blir jag lite orolig över hans svävande om varg i renbetesland, visst erkänner jag att det är egoistiskt från min sida men tror alla tjänar i långaloppet att det finns vita fläckar på varg kartan.

Håller med i det första du skrev!!

Men utveckla gärna hur du tänkte om det sista! -"tror alla tjänar i långaloppet att det finns vita fläckar på varg kartan."

Säger inte emot, bara nyfiken på hur du resonerade. :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Publicerat

Tror samerna sitter säkert då de är urinnevånare, sånt gillar EU.

Publicerat

Är ni säkra på att han inte gav en passning till hundförare överlag.

De där ställande hundarna ställer liksom inte så ofta som namnet försöker göra gällande...

Publicerat

Jag vet mycket väl hur en blandrasspets kan/önskas jaga.

Kanske är jag lite ordmärkare bara?

Inte har man väl jagat så länge med gråwachtel?

Tyckte bara det lät konstigt med traditionell drivande spets...;-)

Sorry, det tycker jag fortfarande.

I övrigt är jag positiv till hans uttalande ang. varg och det var väl det tråden avhandlade.

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Publicerat

Fast vargarna på djurparkerna verkar ju inte ofarliga heller...

Publicerat

Håller med i det första du skrev!!

Men utveckla gärna hur du tänkte om det sista! -"tror alla tjänar i långaloppet att det finns vita fläckar på varg kartan."

Säger inte emot, bara nyfiken på hur du resonerade. :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Det jag menar är att vargfria marker är bra för alla då kan man resa dit och jaga. Av dem stövarjägare jag möter i Västerbotten är nog runt hälften folk som åkt från vargmarker för att få jaga i lugn och ro. Sedan tror jag att dem redan drabbade inte skulle få mindre varg bara för att man försöker sprida dem över hela landet. Utan troligen bara ännu fler i hela stammen.

Detta är bara vad jag tror säkert inte rätt och har inga problem att många säkert inte håller med mig så du får gärna säga emot ;)

Publicerat

Det jag menar är att vargfria marker är bra för alla då kan man resa dit och jaga. Av dem stövarjägare jag möter i Västerbotten är nog runt hälften folk som åkt från vargmarker för att få jaga i lugn och ro. Sedan tror jag att dem redan drabbade inte skulle få mindre varg bara för att man försöker sprida dem över hela landet. Utan troligen bara ännu fler i hela stammen.

Detta är bara vad jag tror säkert inte rätt och har inga problem att många säkert inte håller med mig så du får gärna säga emot ;)

Då är jag med hur du tänker, det bästa tycker jag vore inga vargar någonstans.. Men det har nog de flesta normalbegåvade insett att så kommer det inte att bli.

Så jag vet inte vilket som är bäst av att ha samma numerär utspridda över hela landet, eller lite mer koncentrerat.

I mitt fall just nu så har jag 3 revir som går ihop på mina marker.. Det är lite väl mycket.. Känns som att släppa stövaren vind för våg på E18 i rusningstrafik..

Jag är inte finansminister men har nästan samma frisyr som han har haft, räknas min åsikt då? [emoji6] [emoji4]

Kladdat från padda med hjälp av tappadtolk.

Publicerat

Du är inte ensam att vilja vara utan vargen. Jag har länge funderat varför vi ska ha den men finner inget svar....

Om stammen blev samma antal vore det en klar fördel att sprida den. Men jag är rätt säker att idag varg täta områden inte skulle minska. Så troligen blir bara totala stammen långt större om man försöker sprida den i hela landet. Fröken gul har väl visat rätt tydligt att vi människor inte kan bestämma vart vargar ska trivas