Publicerat Maj 19, 201412 yr Detta är en populär post. Äger både en Vixen i 222R samt en Tikka T3 i 204 Ruger. Sakon är betydligt smidigare och helt klart har den fungerat bra för mig under dom åren jag använt mig av den. Tikkan är mer extrem men när man sitter i en koja så bryr iaf inte jag mig om vikten, då stör jag mig mer på längden. Oerhört lättskjuten bössa. Var ute i helgen och sköt med lillebror på 13 år, var rätt kul att se han plocka ner en lerduva på 295 meter på första skottet efter ytterst få instruktioner från mig.
Publicerat Maj 19, 201412 yr Äger både en Vixen i 222R samt en Tikka T3 i 204 Ruger. Sakon är betydligt smidigare och helt klart har den fungerat bra för mig under dom åren jag använt mig av den. Tikkan är mer extrem men när man sitter i en koja så bryr iaf inte jag mig om vikten, då stör jag mig mer på längden. Oerhört lättskjuten bössa. Var ute i helgen och sköt med lillebror på 13 år, var rätt kul att se han plocka ner en lerduva på 295 meter på första skottet efter ytterst få instruktioner från mig. gutt sen grillade ni lerduvan? Nä, härligt när skyttet går i arv, stor eloge till dig att du för det vidare till lillbrorsan! fortsätt så!
Publicerat Maj 20, 201412 yr beskriv din 243a och säg vad du vill ha bättre! 243:an var rolig att ha ett tag. Sköt lite toppfågel med den, sprängde några orrar i bitar, osv... Själva bössan var trevlig. En Sako Varmint med McMillan kolv. Men jag insåg ju hela tiden att mina 6,5X55 sköt både flackare och tätare, så 243:an fick flytta. Jag behöver ingen ny rävsmälla. Jag har ju redan en ny hagelspruta och massor med US3 och 5. Bara att vänta in räven nära nog