Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Djurensrätt ger sig på jakten igen

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

HAr läst debatten som fins kring detta. Fins en hel del vettiga inlägg och så har vi alla dessa trötta inlägg från veganer och jaktmotståndare. De jaktmotståndare som äter kött vill inte svara på var ifrån dom får sitt kött. Sen kommer det mest miljövänliga är att äta vegaterisk föda. Bullshitt säger jag alla soja bönor och annt kommer med båtar från andra sidan jorden hur miljösmart är det?

Publicerat

Jag blir så trött då dom skriver avrättade och när dom tror man kan skjuta elefant till höger o vänster.

Vad jag förstått så skjuts bara lejon,noshörning,elefant mm om det enbart är sjuka djur eller farliga för människan, som attackerar folk.

sen trodde jag att mycket pengar går till befolkningen, de får kött,pengar för att spåra,laga mat,städa,mm.

Min tro är att dessa pengar som vi jägare stoppar in i afrika jakterna kommer folket till nytta, inte alltihop givetvis men mer än om vi inte jagade!

detta är inte skrivet till foffe utan de som inte tror på jakt!

Publicerat
  • Författare

Det förstog jag. Om vi ska ta jakten i Afrika som ett exempel. Jag är övertygad om att vore det inte organiserad jakt där utländksa jägare betalar för att få jaga så skulle tjuvjakten vara betydligt större en vad den är nu. Som jag förstått så går en del pengar till att ha vakter som håller efter tjuvjägare. Ingen Trofé jakt i afrika betydligt sämre med djur det tror då jag.

Publicerat

Det förstog jag. Om vi ska ta jakten i Afrika som ett exempel. Jag är övertygad om att vore det inte organiserad jakt där utländksa jägare betalar för att få jaga så skulle tjuvjakten vara betydligt större en vad den är nu. Som jag förstått så går en del pengar till att ha vakter som håller efter tjuvjägare. Ingen Trofé jakt i afrika betydligt sämre med djur det tror då jag.

det gäller nog all jakt som sköts rätt.

ingen jakt =svagare djur....

Publicerat

HAr läst debatten som fins kring detta. Fins en hel del vettiga inlägg och så har vi alla dessa trötta inlägg från veganer och jaktmotståndare. De jaktmotståndare som äter kött vill inte svara på var ifrån dom får sitt kött. Sen kommer det mest miljövänliga är att äta vegaterisk föda. Bullshitt säger jag alla soja bönor och annt kommer med båtar från andra sidan jorden hur miljösmart är det?

Det är en och annan vimsmössa i kommentarsfältet som inte på långa vägar har en tydlig linje i sina val. Äter kött men tycker det är fel och osmakligt att döda "individer".

Mao köttet växer i kyldisken på ICA...... Eller hur menar dom?

Publicerat

"Ho" glömde att berätta, att i bla, Afrika tillfaller köttet från gräsätare efter jakt, byborna ( ibland mot viss betalning) , som verkligen verkar uppskatta tillskottet. :yes:  

Man blir både trött i kropp och själ av att lyssna och läsa vad dessa " barkbrödsstollar" anser,tycker, tänker, funderar, säger och inhalerar.

Hoppas de sätter en ekologisk banan i halsen. Bästa "värdeplaseringen" man kan tänka sig. ;)

Publicerat

Äh, i sak har hon nästan rätt.

1. vi gillar att jaga.

2. vi gör det mesta för att kunna jaga.

Alla pruitaner som e emot allt bör föregå med gott exempel. Dvs avstå allt dom e emot..

Är dom emot jakt, måste dom inte jaga... jag kan göra det åt dom..

Men jag tycker åxå då att dom inte ska hyckla. Det gör inte jag.

Publicerat

Finns det någon köttätande människa som "klankat" ner på en "veggis"?? Och gått ut i media med det??

Jag tyckte tomaten skrek när jag skar den innan i dag.... Salladen vill jag inte skriva om, pga humana själ.

Publicerat

Finns det någon köttätande människa som "klankat" ner på en "veggis"?? Och gått ut i media med det??

Jag tyckte tomaten skrek när jag skar den innan i dag.... Salladen vill jag inte skriva om, pga humana själ.

Alla profeter behöver göra sig hörda.

Dom som är "duktigast" måste juh göra sig hörda...

Från jägarled hör jag ofta hur duktiga vi är som bara äter jagat kött, vilket för den icke frälste kan te sig som att vi bara äter bambis mamma..hela tiden.

Förståelsen saknas från alla håll, eftersom att världsbilderna skiljer sig så kraftigt!

vi kommer aldrig att enas, men vi kan acceptera dom är väll det bästa vi kan uppnå.

Publicerat

Inget fel i att göra sig hörd. Det har vi alla rätt till.   

Alla som ställer upp och tar eftersök på trafikskadat vilt och all tid till dressyr så att hundar ska klara uppgiften. Stödutfodringen till viltet under vintertid, det är något som publiceras i jakttidningar och "förbises" i övriga tidningar. Den lilla hjälten på marken/utmed vägen blir aldrig sedd. Man verkar utgå ifrån att detta bara ska ske...  :sad:

Jag respekterar och acceperar att människor väljer att äta vegetarisk av olika orsaker. Men jag accepterar inte när människor lägger sig i vad jag äter.