Publicerat Juni 25, 201411 yr Jag byter ju sikten som andra byter kalsonger eller iallafall jacka! om jag ska köpa nått istället för min sålda khales ki 6-24x56 vilka är då lättast att sälja om 4 månader? ska användas enbart på jakt, vildsvin,rådjurpursch, mm! Swarre 3-18x50 swarre 2,5-15x56 swarre 5-30x50 zeiss 6-24x72 Jag har ju lärt mig av erfarenhet att jag byter ofta och vill då få sålt snabbt!
Publicerat Juni 25, 201411 yr Testa dom sikten du är intresserad utav, när du testad dom flesta kommer du att hitta sikterna du gillar och vill ha, sen blir det färre byten, tro mig fått utstå mycket häckel för att jag bytt optik och bössa ofta, men nu vet jag mer vad jag gillar och vill ha. Och byterna blir färre, även om medforumisternas minne förblir den samma...
Publicerat Juni 25, 201411 yr Min erfarenhet är att högförstorande säljer sämst. Svårast att bli av med, å andra sidan så är beg utbudet dåligt så när någon väl behöver ett sådant så slår de till om man har ett ute. Tror din swarre 2,5-15x56 borde va rätt lätt såld. Därefter 3-18 tuben.
Publicerat Juni 25, 201411 yr Författare Min erfarenhet är att högförstorande säljer sämst. Svårast att bli av med, å andra sidan så är beg utbudet dåligt så när någon väl behöver ett sådant så slår de till om man har ett ute. Tror din swarre 2,5-15x56 borde va rätt lätt såld. Därefter 3-18 tuben. fel svar hoppades på de två andra!
Publicerat Juni 25, 201411 yr Då tycker iaf jag att du ska skaffa dig någon utav "de två andra". Rätt annolunda inställning att anskaffa något med ingångspunkt av att försöka göra en bra säljes affär strax därefter. Men med handen på hjärtat så verkar det inte drabba "den ekonomiskt svaga"
Publicerat Juni 25, 201411 yr fel svar hoppades på de två andra! Ha ha, ja men det är min erfarenhet, kanske bara haft otur. 6-24x72:an finns det ju inte många på blocket, om ens någon? så den kanske skulle gå direkt. Alltid svårt att veta med de ovanligare tuberna. 72:an är ju verkligen lite special så att säga. Inte direkt vad passgubbarna i drevjaktslaget hänger på gamle bettan kanske
Publicerat Juni 25, 201411 yr Gör det enkelt för dig.... Köp det du är nyfiken/sugen på. Skänk gluggen sen till mig när du tröttnar på den.
Publicerat Juni 26, 201411 yr Författare Gör det enkelt för dig.... Köp det du är nyfiken/sugen på. Skänk gluggen sen till mig när du tröttnar på den. alla 4a?
Publicerat Juni 26, 201411 yr Varför inte? Om jag ser 4 olika öl som ser goda ut och jag undrar hur dom smakar. Då köper jag alla 4 och provar. Ingen kommer ihåg en fegis.
Publicerat Juni 26, 201411 yr Författare Fan nu blev man ölsugen,,,kl 08 på morgonen. Nä det får bli nån av de med mest förstoring. Jag har blivit så missnöjd med zeiss ht,annars hade storzeissen varit given. Är det samma "färgstick" i alla zeiss?
Publicerat Juni 26, 201411 yr Men flänger inte du runt en del? Varför inte planera nästa resväg efter vart på forumet dessa kikare redan finns och provkika lite? Det kanske inte gör att du behåller siktet längre, men kanske du i alla fall för vara nöjd en liten stund med köpet =)
Publicerat Juni 26, 201411 yr Zeiss FL-serie håller jag högre än HT. Jag tycker du ska fråga bland handlarna om ett leasing-avtal på kikarna.
Publicerat Juni 26, 201411 yr Fan vad man har det bra. Jag köper ett funktionellt sikte , moterar och skjuter in det och sen jagar jag. Inte en tanke på att byta ut något som funkar. Men kanske beror på att jag är jägare och inte prylbög...
Publicerat Juni 26, 201411 yr Jag byter ju sikten som andra byter kalsonger eller iallafall jacka! om jag ska köpa nått istället för min sålda khales ki 6-24x56 vilka är då lättast att sälja om 4 månader? ska användas enbart på jakt, vildsvin,rådjurpursch, mm! Swarre 3-18x50 swarre 2,5-15x56 swarre 5-30x50 zeiss 6-24x72 Jag har ju lärt mig av erfarenhet att jag byter ofta och vill då få sålt snabbt! Mitt tips med tanke på de alternativ du kikar på ovan: Zeizz Victory FL 4-16x50 med ASV och rm60, eftersom du avser sälja så tipsar jag om denna då jag vet att mbbohman är sugen på en sådan (är grymt nöjd med min som har funkat bra på drevjakt, smygjakt och lite långhållsjakt. När jag tänker efter så har nog den gluggen monterad på olika bössor upp mot 70 vilt på sitt samvete...) Den är så pass smidig att jag inte kommit mig för att montera den 1,7-10x42 swarre jag avsåg montera på Stumpan ännu... Mitt andra tips blir storebror av samma serie, 6-24x56 med ASV och rm60 - men det är av mer egoistiska skäl då jag själv är på jakt efter just en sådan /M
Publicerat Juni 26, 201411 yr Författare Tack för alla förslag o ideer. Jag får avvakta lite och testa swarren 2,5-15x44, den kanske duger till lite banskytte också.
Publicerat Juni 26, 201411 yr Allvarligt, du är en herre som inte är nöjd med att köra Volvo. Om Helia Ki 6-24x56 inte är tillräckligt för dig är det väl bara 6-24x72 som finns kvar som inte redan befinner sig mellan något annat som du har provat? (men kolla Hensoldt också, snacka med AstroSweden).
Publicerat Juni 26, 201411 yr Författare Allvarligt, du är en herre som inte är nöjd med att köra Volvo. Om Helia Ki 6-24x56 inte är tillräckligt för dig är det väl bara 6-24x72 som finns kvar som inte redan befinner sig mellan något annat som du har provat? (men kolla Hensoldt också, snacka med AstroSweden). jag har inga militära eller polis kontakter så hendsolt faller väl där. helia ki 6-24,56 var kanon, men vill pröva annat. har du testat swarre/helia mot zeiss, alla zeiss jag provat har jag inte varit nöjd med! och om jag väljer storzeissen så vilket rm är bäst till vakjakt?
Publicerat Juni 26, 201411 yr 60 utan tvekan då den har rätt starkt lyse. Mindre lysande del på rm60.
Publicerat Juni 26, 201411 yr Dags å prova nåt nytt märke snart nu Ozzian, int bara gå runt på de klassiska. Både March å IOR har jaktmodeller. Kom igen nu.
Publicerat Juni 26, 201411 yr Författare Dags å prova nåt nytt märke snart nu Ozzian, int bara gå runt på de klassiska. Både March å IOR har jaktmodeller. Kom igen nu. nopp. helia o swarre gillar jag o zeiss ogillar jag men S&B har jag ej testat
Publicerat Juni 27, 201411 yr Ja March är väl den enda som kan ge dig mer optiskt än dom du redan testat om du nu absolut ratar Zeiss där x72:an är vassast. Efter att ha använt IOR ett tag måste jag säga att optiken i den är riktigt riktigt bra, men den jag har är absolut ingen jaktmodell. Ett Premier Light Tactical hade nog varit ett trevligt alternativ om dom inte lagt ner, tror inte att TT har den modellen i sitt sortiment, men jag kan ha fel.
Publicerat Juni 27, 201411 yr Ja March är väl den enda som kan ge dig mer optiskt än dom du redan testat om du nu absolut ratar Zeiss där x72:an är vassast. Efter att ha använt IOR ett tag måste jag säga att optiken i den är riktigt riktigt bra, men den jag har är absolut ingen jaktmodell. Ett Premier Light Tactical hade nog varit ett trevligt alternativ om dom inte lagt ner, tror inte att TT har den modellen i sitt sortiment, men jag kan ha fel. Vilken modell av IOR ?