Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Norrlänningar älskar viltkött. Inslag från lokalradion igår

Featured Replies

Publicerat

I vårat hushåll köttet av ca 85-90 % viltkött o resten är fläsk o någon enstaka korv mellan varven o någon kyckling då o då. :thumbsup:

I vikt innebär det ungefär 70-80 kg viltkött. Vissa år när vi hade en god älgstam o var med på all jakt drog man iväg till +100 kg kött i frysarna.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=5904769

:smile:

Publicerat

Inte bara i Norrland,skicka hit dom för här puttrar hjortkalopsen på spisen nu,hjortfärs igår och rostbiff på hjort i måndags :tongue:

 

/Mike

Publicerat

Klart som fan att dom älskar sånt som är nästan gratis... :)

Nej men det är väl en av fördelarna med Norrland, man får bra och mycket viltkött för rimliga pengar! Jag menar inte att det inte finns andra bra saker med Norrland.

Älgköttet är väl "nästan" lika gott i Sörmland men kostar väl 30 ggr så mkt i förhållande till vad man betalar i arrende :)

Publicerat

Klart som fan att dom älskar sånt som är nästan gratis... :)

Nej men det är väl en av fördelarna med Norrland, man får bra och mycket viltkött för rimliga pengar! Jag menar inte att det inte finns andra bra saker med Norrland.

Älgköttet är väl "nästan" lika gott i Sörmland men kostar väl 30 ggr så mkt i förhållande till vad man betalar i arrende :)

Jo nog är jakten billig här i Norrland, det ska vi vara glada o tacksamma för att vi har rätt så billig älgjakt och övrig jakt. Har räknat ut att villtköttet vi har i frysen är billigare en att köpa t.ex färs på Ica. Se är ju villt godare en kött från butik. Man vet vad man får och det är ekologiskt på riktigt.

Publicerat

Jepp det finns många fördelar med att bo i Norrland ,,

  • 2 months later...
Publicerat

Absolut, livskvalitén är på många sätt bättre när man bor i Norrland.

Uteliv, maturupplevelser, bättre luft (jag har hellre kall en vinter i Norrland

med torr luft än i söder med mera fuktig luft), massor med viltkött, bra folk;

man stressar ju så oerhört mycket i Stockholm t.ex.: pengar, bolån, prestige, i

vilken stadsdel bor man, ska ha man ha det finaste köket för att impar på

arbetskollegorna när de hälsar på och och och

 

Mera relaxed i Norrland helt enkelt!

Publicerat

Norrland. När man vill vara sig själv för en liten stund...

Publicerat

Ähh inge fel på Stockholm.

Lev hårt,dö ung och bli ett vackert lik.

;)

/Mike

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.