Publicerat Juli 12, 201412 yr Kan dom inte låta de ev skjutna älgarna ligga kvar i skogen tills de yngre hinner ansluta? Eller är det bara om man sitter på pass när skottet avlossas som man får vara med och dela på köttet? Låter helt bisarrt.... /Markus
Publicerat Juli 12, 201412 yr Kan dom inte låta de ev skjutna älgarna ligga kvar i skogen tills de yngre hinner ansluta? Eller är det bara om man sitter på pass när skottet avlossas som man får vara med och dela på köttet? Låter helt bisarrt.... /Markus Älgjakt in a box
Publicerat Juli 14, 201412 yr Lagstiftning har ALDRIG fått bort dumhet! PFEP, det där ÄR redan olagligt idag/inte tillåtet. Här är utredningen tydlig; det finns ett regelverk som ansvariga myndigheter inte tillämpar. Det är inget skäl till ny lagstiftning, utan myndigheterna har att tillämpa de regler vi har.
Publicerat Juli 14, 201412 yr En löst anknuten följdfråga. Om man vill hjälpa rådjuren utan att för den skull mata grisarna. Vad finns då för tipps? (Mer än att givetvis inte använda bröd...) Hur är det med ensilage? Vad kan man lägga i en spridare som rådjuren gillar men som grisarna hoppas över? // Henrik
Publicerat Juli 14, 201412 yr Hö i en foderhäck? Antar att rådjuren kan nå upp och äta högre än svin? /Markus
Publicerat Juli 14, 201412 yr Detta är en populär post. PFEP, det där ÄR redan olagligt idag/inte tillåtet. Här är utredningen tydlig; det finns ett regelverk som ansvariga myndigheter inte tillämpar. Det är inget skäl till ny lagstiftning, utan myndigheterna har att tillämpa de regler vi har. jag är ytterst medveten om vad som är tillåtet och inte. det jag menade är att frågan inte ens skulle behöver existera om vi hade fodrat med sunt förnuft.
Publicerat Juli 14, 201412 yr Författare jag är ytterst medveten om vad som är tillåtet och inte. det jag menade är att frågan inte ens skulle behöver existera om vi hade fodrat med sunt förnuft. Tyvärr, likväl som lagstiftning inte biter på dumhet så funkar den inte för brist på sunt förnuft heller!