Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nya puppor och en rätt intressant bespoke variant

Featured Replies

Publicerat

Du fick ju en dos av mej sist du passerade.. slut? Förmodar att du har lite åtgång nu iofs.. Du ska skaffa större slasklådor, en använder du och den andra står för påfyllning inne i stan hos din kompis där. Han måste få in massa slask som du kan ta..

• Svar 138
  • Visningar 14,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Ville du något?? Sent from my iPhone using Tapatalk

• Who's your Daddy huh /Mike

• Att vakna och se Mad Mike i ens ammoskåp - en fasa för långhåriga män. Gammalt betongdjungelordspråk.

Posted Images

Publicerat

Det löser sig nog,ringde han idag och beklagade mig för att det bokstavligt talat varit en rykande åtgång ur burken så den är i det närmaste tom,vi skulle lösa det var svaret.

/Mike

Publicerat

Fasen säger jag bara över rio blue steel 28 g 6 or till krows :/ har skjutit 12 kråkor med blackgold iår o så fort man råkade ha i 6 orna kom världens finast kråkinflygning för bulvanerna. Helt lugn han rlrade sig knappt i luften ( var cirka 3 meter ovanför mark). Han får sig en klockren träff av 6 an. Han åker baklänges men dör inte. Han får 3 smällar till o därav 2 av dom såg vi träffade fast han dog inte :/ första skottet va på ungefär 10 meter. Fattar inte :/ va de en stålkråka eller bet inte ammon tillräckligt? :/

Publicerat

Nja.. Första skottet på ca 10 meter och den dog inte? Kan meddela att du träffade illa om överhuvudtaget. På det hållet är stål och bly i princip likvärdigt, den hade inte dött med en Blackgold heller. 

Vad har du för borrning förövrigt? Spelar kanske mindre roll men på så nära håll så är kärven ännu mindre jämfört med bly dvs du måste ligga helt exakt för att träffa. På det hållet syns en träff *tydligt*.. kråkan lämnar en ring av dun och bös i luften där den befann sig i träffen, går inte att missa. 

Den där mixen tror jag är fullgod för att ta kråkor på lite håll, ut till 35 utan tvekan. Så länge du träffar. När stålet börjar kuka ur så märker du det genom att du får fortfarande in lika mycket fågel i skyddet med hjälp av hunden.. eller så tja du hittar fåglarna levande men mer eller mindre döende ute där de trillat.. men trillar gör de.

Publicerat

Nja.. Första skottet på ca 10 meter och den dog inte? Kan meddela att du träffade illa om överhuvudtaget. På det hållet är stål och bly i princip likvärdigt, den hade inte dött med en Blackgold heller.

Vad har du för borrning förövrigt? Spelar kanske mindre roll men på så nära håll så är kärven ännu mindre jämfört med bly dvs du måste ligga helt exakt för att träffa. På det hållet syns en träff *tydligt*.. kråkan lämnar en ring av dun och bös i luften där den befann sig i träffen, går inte att missa.

Den där mixen tror jag är fullgod för att ta kråkor på lite håll, ut till 35 utan tvekan. Så länge du träffar. När stålet börjar kuka ur så märker du det genom att du får fortfarande in lika mycket fågel i skyddet med hjälp av hunden.. eller så tja du hittar fåglarna levande men mer eller mindre döende ute där de trillat.. men trillar gör de.

Inte jah som sköt första ;) men hela kråkan flög 2-3 meter bakåt av träffen så han fick sig en jäklig genomkörare :/
Publicerat

Utan att duna va? På det hållet kan du plocka väck en vinge om du bara träffar, sån kraft är det i grejerna.. Fullt tänkbart att den fått ngn randhagel men det är inte ens säkert att de har hunnit lämna svärmen tillräckligt på det korta hållet. Rio us 6 28 gr stål tror jag är en riktigt bra kråkpuppa men inte så bra att den dödar när man skjuter på sidan om.. även om det är jävligt nära  :biggrin:

Publicerat

Som en parentes.. Gamebore/Jaguargruppens blåa stål puppor traphagel 24 gram.. de tar jag kråkorna på ut till 30 meter. De kommer ned men är kanske inte helt döda..

Publicerat

Utan att duna va? På det hållet kan du plocka väck en vinge om du bara träffar, sån kraft är det i grejerna.. Fullt tänkbart att den fått ngn randhagel men det är inte ens säkert att de har hunnit lämna svärmen tillräckligt på det korta hållet. Rio us 6 28 gr stål tror jag är en riktigt bra kråkpuppa men inte så bra att den dödar när man skjuter på sidan om.. även om det är jävligt nära [emoji3]

Rio 28gr 6or använder jag nu, riktigt nöjd
Publicerat

Utan att duna va? På det hållet kan du plocka väck en vinge om du bara träffar, sån kraft är det i grejerna.. Fullt tänkbart att den fått ngn randhagel men det är inte ens säkert att de har hunnit lämna svärmen tillräckligt på det korta hållet. Rio us 6 28 gr stål tror jag är en riktigt bra kråkpuppa men inte så bra att den dödar när man skjuter på sidan om.. även om det är jävligt nära [emoji3]

Nä inge dun, vi såg hur han flög iväg för att sätta sig i ett träd cirks 500 meter bort. Vi hitta han inte.
Publicerat

Rio 28gr 6or använder jag nu, riktigt nöjd

?? VAd är det?? Kaliber 20? Köpte för måånga år sen Rio 28 gr laddad trap och körde till kråkorna men det var just traphagel. Är det stål eller bly? Såvitt jag fattat så har Rio i jaktkollektionen enbart 30 gr bly us 6 och tyngre.. Vad har du hittat för spännande??

Nä inge dun, vi såg hur han flög iväg för att sätta sig i ett träd cirks 500 meter bort. Vi hitta han inte.

Då har ni träffat med ett randhagel på sin höjd inget mer.

Publicerat

?? VAd är det?? Kaliber 20? Köpte för måånga år sen Rio 28 gr laddad trap och körde till kråkorna men det var just traphagel. Är det stål eller bly? Såvitt jag fattat så har Rio i jaktkollektionen enbart 30 gr bly us 6 och tyngre.. Vad har du hittat för spännande??

Då har ni träffat med ett randhagel på sin höjd inget mer.

Hmm. Får klaga på pappa för skyttet ;)
Publicerat

Jag får be om ursäkt hipshot menade givetvis 30 och inte 28 :D

Publicerat

Hmm. Får klaga på pappa för skyttet ;)

På det avståndet får man såna här "dunkuddar" när man träffar, går inte att ta miste på. Så se till att far träffar så ska det nog reda sig  :biggrin:

Jag får be om ursäkt hipshot menade givetvis 30 och inte 28 :D

Fan.. trodde de hittat på ngt nytt och spännande  :biggrin:

Grejen är att för två veckor sen så hade Rio inte levererat de plugg som Jaguargruppen beställt för hösten, en bekant skulle hämta men det fanns inget. Om ngt nytt letat sig till landet så hade det inneburit att Rio levererat och då hade jag haft 1500 puppor påväg in.. på gratiskontot  :cool:

Publicerat

1500 :o det räcker ju en kväll eller 2 :D jag köpte 1000 rio och det kommer räcka läääänge