Publicerat Juli 29, 201411 yr Detta är en populär post. Ja precis så, tänker erbjuda valfri jaktdag att buda på och där jag lägger lika mkt i potten som högsta budet/vinnaren och som sedan går in på Cancerfondens konto. Har på kort tid förlorat både en arbetskamrat och en jaktkompis genom denna förhatlige sjukdom, å tänkte att förutom egna insättningar så skulle detta kunna vara både en kul å bra grej. En sån där populär win-win grej. Kan man göra så här då ? Ta betalt ? Detta är egentligen emot allt jag står för men för den goda sakens skull tänker jag göra ett undantag. Har vänt ut å in på mig redan gällande detta så kraxande gamar behöver inte kraxa, läs igen och du förstår. Hoppas jag. (Om nu inte bryter mot nån forumregel) Så över till det roliga, jakten ! Har inga godsmarker att erbjuda utan vanliga bonnmarker med vilt därefter, men det smäller ibland ändå. Kan erbjuda lite av varje och en jaktdag kan se lite hursom ut, blanda och ge lixåm. Ex:Bockjakt i augusti med grävling på natten och duvor på dagen, så slipper vi sova. Eller: Trampa änder i ett träsk och sedan skogsfågel med stående fågelhund Eller: Gäss för bulvaner och rapphöns/fasan för stående Ni förstår tanken. Bara mixa. Tanken är att marklös/nybörjare skall få en dag ute i skogen helt enkelt, har inte så mkt att erbjuda de luttrade. Om nån nappar så ge bud här och på vad ni kan tänkas vilja göra. Områdena vi kommer jaga i är norra Uppland och eventuellt Gästrikland, om det skulle behövas så går det att övernatta i vår enkla stuga.
Publicerat Juli 29, 201411 yr Ett bra initiativ tycker jag. Går alldeles utmärkt att kombinera jakt med välgörenhet. Har själv bekanta som råkat ut för det där, och de flesta känner nog någon som är drabbad. Hade gärna budat om du inte bott så jäkla långt norrut..
Publicerat Juli 29, 201411 yr Wow, sjukt bra initiativ, vore det inte så att jag bara är 17 o inte har mina egna licenser skulle jag gärna varit med o budat! /Jakob
Publicerat Juli 29, 201411 yr Förlorade min mor i det där, en kusin, mormor och en morbror så du har min förståelse för helvetet och det är ett super initiativ i mina ögon!! :thumbsup: :thumbsup:
Publicerat Juli 29, 201411 yr Författare Detta är en populär post. Wow, sjukt bra initiativ, vore det inte så att jag bara är 17 o inte har mina egna licenser skulle jag gärna varit med o budat! /Jakob Bössor av de olika slag har jag att tillgå, både hagel o kula och det sker under uppsiktsjakt.
Publicerat Juli 29, 201411 yr Detta är en populär post. Nån måste ju börja buda. Jag säger 1000kr på gäss och fasaner. Om det inte är emot reglerna så tar jag gärna med egna hundar också.
Publicerat Juli 29, 201411 yr Härligt initativ strävis! Bjuder en 500ing för en fullspäckad jaktdag helgen innan älgjakten. Kan hålla med hund om det behövs...?! mvh/Urban
Publicerat Juli 29, 201411 yr Detta är en populär post. 2000kr bock pyrch och grävling natt, vinner jag inte så skänker jag gärna en 500 hundring endå! Jävligt bra initiativ!!
Publicerat Juli 29, 201411 yr Känner att jag inte är konkurenskraftig...har svårt att försvara mer jaktutgifter för mun kära... trots goda intentioner. mvh/Urban
Publicerat Juli 29, 201411 yr Vidrig sjukdom, 2 & 5 för en rough shooting eller över stående. Sätter in 500 ändå, frugan och sätter varje månad in 250 kr var till cancerfonden.
Publicerat Juli 29, 201411 yr Författare Vidrig sjukdom, 2 & 5 för en rough shooting eller över stående. Sätter in 500 ändå, frugan och sätter varje månad in 250 kr var till cancerfonden.Tyvärr räcker inte marken till en hel dag, men några timmar.
Publicerat Juli 29, 201411 yr Författare Himla fint initiativ Vars nånstans bor du? Mitt mellan Uppsala å Gävle.
Publicerat Juli 31, 201411 yr Fantastiskt initiativ! Du är en förebild för jägarkåren Strävhår! De två jakttillfällen jag fått dela med dig har varit mycket trevliga, och det har smällt båda gångerna!
Publicerat Juli 31, 201411 yr jag vågar inte jaga fågel för stående igen, vill/orkar inte få suget men 500kr sätts in på måndag!
Publicerat Augusti 2, 201411 yr Författare Fantastiskt initiativ! Du är en förebild för jägarkåren Strävhår! De två jakttillfällen jag fått dela med dig har varit mycket trevliga, och det har smällt båda gångerna! Tack Staffan. Och du, det är inte alla som är 100%iga som jaktteam
Publicerat Augusti 2, 201411 yr Tack Staffan. Och du, det är inte alla som är 100%iga som jaktteam Jodå...så gott som!mvh/Urban
Publicerat Augusti 4, 201411 yr Bra initiativ! Svärfar begravdes i fredags efter att hamnat i klorna på denna helvetes sjukdom. Hoppas att du får till någon trevlig jakt, jag har planer på en liknade tråd i vinter när vi har gemensam grisjakt med grannlagen. Naturligtvis har du förtur Strävis!
Publicerat Augusti 4, 201411 yr Författare Detta är en populär post. Å tredje, det blir den gladlynte herren i främre raden iklädd blå hängslebyxor och Texacokeps som ror hem det hela Nu återstår det att få till en jakt så en viss tillfredställelse kan tänkas uppnås, lovar MJK att vi kommer göra ett bra försök till det. Återkommer genom PM senare så får vi finna ett datum i förslagsvis oktober månad. Tackar alla för visat intresse och alla positiva tillrop och kom ihåg att det alltid är ok http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-oss/Ge-en-gava/ att peta in en krona vid tillfälle. Fridens liljor.
Publicerat Augusti 4, 201411 yr Gott mos, oktober blir bra. Givetvis sker det mot ett kvitto från fonden.
Publicerat Augusti 4, 201411 yr Författare Givet så kontrar jag med dylik kvittolapp, ser fram emot oktober.